Prawidłowe udokumentowanie sprzedaży usług gastronomicznych i cateringowych świadczonych przez jednostkę samorządową wymaga, by paragony fiskalne były fizycznie przekazywane nabywcom. Samo umożliwienie odbioru paragonów w punkcie stacjonarnym nie spełnia wymogów art. 111 ust. 3a UoVAT, co czyni praktykę ich niszczenia po niezaschnięciu za nieprawidłową, w świetle obowiązków ewidencyjnych określonych
Sposób ewidencjowania sprzedaży na wystawionych paragonach fiskalnych.
Dokumentowanie zwrotu wydatków poniesionych w związku z prowadzonym postępowaniem upadłościowym. Niekorzystanie ze zwolnienia od podatku zwrotu wydatków poniesionych na znaczki pocztowe i zwrotne potwierdzenie odbioru korespondencji. Podstawa opodatkowania. Prawo do odliczenia podatku.
Brak opodatkowania napiwków. Wykazywanie napiwków na paragonach fiskalnych. Wykazywanie napiwków na fakturach.
Czy sprzedaż realizowana przez Spółkę w imieniu i na rzecz Gminy może być ewidencjonowana poprzez kasę fiskalną Spółki, jeżeli Spółka i Gmina w stosownej umowie zawrą taki sposób dokumentowania obrotu?
1. Czy zrealizowane u Wnioskodawcy bony można traktować jako rabat i pomniejszać obrót ewidencjonowany na kasie fiskalnej?2. Jak należy dokumentować rozliczenie między emitentem bonów (X), a Zainteresowanym za zrealizowane bony? 3. W jaki sposób należy dokumentować zmniejszenie obrotu w przypadku odwołania wycieczki/rezygnacji klienta i dokonania zwrotu klientowi wpłaconych środków?
1. Czy zrealizowane u Wnioskodawcy bony można traktować jako rabat i pomniejszać obrót ewidencjonowany na kasie fiskalnej?2. Jak należy dokumentować rozliczenie między emitentem bonów (X), a Zainteresowanym za zrealizowane bony? 3. W jaki sposób należy dokumentować zmniejszenie obrotu w przypadku odwołania wycieczki/rezygnacji klienta i dokonania zwrotu klientowi wpłaconych środków?
1. Czy zrealizowane u Wnioskodawcy bony można traktować jako rabat i pomniejszać obrót ewidencjonowany na kasie fiskalnej?2. Jak należy dokumentować rozliczenie między emitentem bonów (X), a Zainteresowanym za zrealizowane bony? 3. W jaki sposób należy dokumentować zmniejszenie obrotu w przypadku odwołania wycieczki/rezygnacji klienta i dokonania zwrotu klientowi wpłaconych środków?
Czy możliwa jest korekta przychodu w przypadku zwrotu / reklamacji towaru, jeżeli klient nie posiada paragonu fiskalnego, a Spółka dysponuje dokumentami wskazanymi w stanie faktycznym w sytuacji nr 1 i 2?
ustalenie, czy koszty ponoszone na zakup towarów, które są następnie sprzedawane klientom w ramach promocji po obniżonych cenach można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów (pytanie oznaczone we wniosku Nr 4)
ustalenie przychodu podatkowego w wysokości ceny promocyjnej netto wskazanej na fakturze lub paragonie fiskalnym (pytanie oznaczone we wniosku Nr 3)
Czy w opisanej powyżej sytuacji przychodem podatnika podlegającym opodatkowaniu powinna być cena sprzedaży uwidoczniona na paragonie fiskalnym (w części fiskalnej), czy też kwota faktycznie otrzymana przez podatnika, tj. po udzieleniu bonifikaty?