Sprzedaż usług cmentarnych przez Gminę na rzecz Zakładów Komunalnych podlega opodatkowaniu VAT według stawki 8%. Ponadto, w związku z wykonywaniem czynności zarówno opodatkowanych, jak i niepodlegających VAT w działalności cmentarnej, Gminie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego w oparciu o pre-współczynnik oparty na liczbie odpłatnych pochówków.
Subrogacja, zrealizowana poprzez automatyczne bilansowanie sald w systemie cash poolingu, nie rodzi przychodów ani kosztów podatkowych dla uczestników na gruncie CIT. Jednak odsetki rzeczywiście otrzymane lub zapłacone w ramach tej subrogacji wpływają na przychody i koszty podatkowe.
Podatnik nie jest bezwzględnie zobowiązany do stosowania metod cen transferowych określonych w art. 11d ustawy o CIT przy przypisaniu dochodu zagranicznemu zakładowi. Podatnik musi przygotować odrębne dokumentacje cen transferowych obejmujące pełne lata obrotowe dla każdej z grup kapitałowych, do których należał, pomimo przynależności tylko w części danego roku.
Korekty cen transferowych przeprowadzane przez Spółkę po zakończeniu roku, polegające na rekalkulacji na podstawie rzeczywistych kosztów i dochodowości za rok podatkowy są uznawane za roczne korekty cen transferowych w rozumieniu art. 11e ustawy o CIT, pod warunkiem spełnienia przesłanek tego przepisu.
Gmina jest uprawniona do odliczenia VAT od wydatków związanych z infrastrukturą wodociągową, stosując prewspółczynnik wyliczany metodą ilościową, która najbardziej odpowiada specyfice wykonywanej działalności gospodarczej, zapewnia obiektywne odwzorowanie podziału wydatków na cele opodatkowane oraz nieopodatkowane.
Jednostki samorządu terytorialnego mogą stosować alternatywne metody określenia proporcji w celu obliczenia prewspółczynnika VAT, takie jak metoda godzinowa, jeśli wykazują one bardziej precyzyjne przyporządkowanie kosztów do działalności gospodarczej niż metoda wskazana w rozporządzeniu.
Przychód z odpłatnego zbycia udziałów w spółce powstaje w momencie przeniesienia ich własności, niezależnie od faktycznej płatności ceny oraz wątpliwości co do ważności umowy, o ile nieważność ta nie została potwierdzona wyrokiem sądowym.
Przedstawiona metodyka kalkulacji dochodu podlegającego pod zwolnienie oraz sposób wykorzystania limitów zwolnienia na podstawie DoW1 i DoW2 jest prawidłowa.
Uznanie za czynności opodatkowane usług dostarczania wody oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych i bieżących metodą ilościową.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od kosztów związanych z użytkowaniem mieszkania (czynsz, media, Internet).
Prawo do odliczenia podatku naliczonego przy zastosowaniu prewspółczynnika w postaci klucza czasowego od wydatków na realizację Inwestycji związanej z budową obiektu sportowego przy szkole.
Opodatkowanie usług dostarczania wody i odprowadzania ścieków na rzecz Odbiorców wewnętrznych i zewnętrznych, prawo do odliczenia podatku przy zastosowaniu prewspółczynnika metrażowego.
Prawo do stosowania prewspółczynnika metrażowego do odliczeń podatku VAT z faktur dokumentujących wydatki mieszane ponoszone w ramach realizacji inwestycji.
Opodatkowanie odpłatnych usług w zakresie odbioru osadów w ramach POŚ na rzecz Odbiorców zewnętrznych. Prawa do stosowania prewspółczynnika metrażowego do odliczeń podatku VAT z faktur dokumentujących Wydatki Mieszane poniesione w związku z budową biologicznej (przydomowej) oczyszczalni ścieków wykorzystywanej przez Gminę do działalności gospodarczej opodatkowanej VAT oraz do działalności innej niż
W zakresie możliwości zaliczania do kosztów kwalifikowanych w ramach ulgi B+R wydatków z tytułu wynagrodzenia za czas choroby, urlopu lub innej usprawiedliwionej nieobecności w pracy oraz w zakresie prawidłowości przyjętej przez Wnioskodawcę metody ustalania proporcji czasu pracy w kontekście ulgi B+R.
W zakresie ustalenia, czy czynności polegające na tworzeniu oprogramowania i ulepszeń spełniają definicję działalności badawczo-rozwojowej oraz czy uprawniają do odliczenia kosztów kwalifikowanych, w tym w sytuacji, gdy wynagrodzenie Wnioskodawcy obejmuje także wynagrodzenie za wykonywanie prac B+R ustalane w oparciu o metodę odkosztową (koszt powiększony o narzut).
Dotyczy ustalenia, czy prawidłowe jest podejście Spółki, zgodnie z którym ustalając kwalifikowany dochód uwzględniony w cenie sprzedaży produktu Spółka powinna zastosować metody weryfikacji cen transferowych wskazanych w art. 11d ustawy o CIT i Rozporządzeniu TP.
Dostarczania wody i odprowadzania ścieków do/od Odbiorców zewnętrznych, braku obowiązku naliczania podatku należnego z tytułu wykorzystywania Infrastruktury w celu dostarczania wody i odprowadzania ścieków do/od Odbiorców wewnętrznych oraz prawa do odliczenia części podatku naliczonego od wydatków związanych z infrastrukturą wodociągową i kanalizacyjną przy zastosowaniu opisanego klucza odliczenia.
wskazanie, czy w celu dokonywania odliczenia podatku naliczonego związanego z ponoszonymi Wydatkami inwestycyjnymi i Wydatkami bieżącymi Powiat będzie mógł stosować, jako sposób określenia proporcji – Metodę Odliczenia (pytanie oznaczone we wniosku nr 2 i nr 3); - ustalenie, czy wyliczenie zakresu odliczenia (sposobu określenia proporcji w rozumieniu art. 86 ust. 2a ustawy) powinno nastąpić według
Uznanie wpłat otrzymywanych przez Gminę od mieszkańców jako odpłatność za usługę opodatkowaną VAT, - Prawo do odliczenia pełnej kwoty podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. „...”, - Brak opodatkowania podatkiem VAT czynności przekazania prawa własności Indywidualnych Zestawów na rzecz mieszkańców Gminy, po 5 latach od zakończenia projektu, - Sposob wyliczenia kwoty podatku od kwoty
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w odniesieniu do zakupów inwestycyjnych związanych z budową oczyszczalni ścieków wraz z kanalizacją sanitarną.
W celu obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego Miasto nie będzie mogło zastosować „Prewspółczynnika Osobowego”. W celu odliczenia podatku naliczonego Wnioskodawca będzie zobowiązany zastosować sposób określania proporcji, z uwzględnieniem zasad określonych w art. 86 ust. 2a-2h ustawy oraz w rozporządzeniu z dnia 17 grudnia 2015 r. w sprawie sposobu określania zakresu wykorzystywania
Możliwość zastosowania wybranego sposobu określenia proporcji, o której mowa w art. 86 ust. 2a ustawy, w celu odliczenia podatku naliczonego od ponoszonych wydatków na zakup ciągnika rolniczego oraz wydatków związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą w zakresie odbioru ścieków przy jego użyciu.