Opłaty marketingowe uiszczane na rzecz Związku, będące odpłatnością za usługi reklamowe i promocyjne, mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym, jako wydatki poniesione w celu osiągnięcia przychodów, pod warunkiem odpowiedniego udokumentowania ich związku z działalnością gospodarczą.
Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika będącego franczyzobiorcą mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, o ile spełniają przesłanki art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nie są składkami członkowskimi, i są należycie udokumentowane jako wydatek wpływający na przychody.
Opodatkowanie odpłatnego udostępnienia terenu. Brak prawa do odliczenia podatku od wydatków poniesionych na budowę obiektu.
Uznanie zespołu składników materialnych i niematerialnych związanych ze świadczeniem usług hotelarskich i najmu lokali oraz z działalnością restauracyjną i gastronomiczną za zbycie zorganizowanej części przedsiębiorstwa oraz wyłączenie z opodatkowania ww. czynności.
w zakresie możliwości odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacja projektu
W zakresie rozliczenia podatku VAT należnego z tytułu dokonania płatności przez Bank za kawy i herbaty nabywane przez klienta od Operatora.
Czy Wnioskodawca prawidłowo dokonuje opodatkowania świadczonych usług wg stawki 8%, czy też powinien świadczoną usługę zakwalifikować jako dostarczanie gotowych dań i opodatkować sprzedaż jako dostawę gotowych dań i posiłków przy zastosowaniu stawki 5%?
Stawka podatku dla świadczonych usług organizacji imprez okolicznościowych.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z organizacją Z, Prezentacji indywidualnych i Spotkań transakcyjnych z wyłączeniem tej części wydatków dotyczących kosztów posiłków dla kontrahentów.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego za usługi gastronomiczne i kateringowe dotyczące kosztów poniesionych w związku z rozmowami biznesowymi z kontrahentami
O ile poniesione koszty nie służą reprezentacji, to nie podlegają wyłączeniu z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów: wydatków na zakup artykułów spożywczych do Sekretariatu Zarządu; wydatków na gastronomię w związku ze spotkaniami członków Zarządu Spółki oraz dyrektorów jednostek organizacyjnych Spółki z kontrahentami; wydatków na zakup artykułów spożywczych dla biegłych rewidentów, osób wykonujących czynności kontrolne
Czy koszty wymienione w opisie stanu faktycznego (wydatki poniesione na usługi gastronomiczne i na zakup napojów) stanowią dla Spółki koszt uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy poniesione przez Wnioskodawcę koszty związane z obchodami rocznicy 100-lecia istnienia Szpitala, polegającymi na organizacji konferencji naukowej, w których uczestniczyli zaproszeni pracownicy Szpitala, emeryci - byli pracownicy Szpitala, przedstawiciele władz Uniwersytetu (jako jednostki założycielskiej) oraz przedstawiciele władz miasta i województwa, stanowią koszty uzyskania przychodów w myśl
prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z realizacją inwestycji polegającej na budowie parkingu wielopoziomowego
Czy poniesione przez Wnioskodawcę koszty związane z obchodami rocznicy 100-lecia istnienia Szpitala, polegającymi na organizacji konferencji naukowej, w których uczestniczyli zaproszeni pracownicy Szpitala, emeryci - byli pracownicy Szpitala, przedstawiciele władz Uniwersytetu Medycznego () (jako jednostki założycielskiej) oraz przedstawiciele władz miasta () i województwa (), stanowią koszty uzyskania
wydatki na zakup usług gastronomicznych, cateringowych oraz produktów związanych z organizacją spotkań dla klientów, niezależnie od miejsca podawania zakupionych artykułów żywnościowych i napojów oraz niezależnie od miejsca świadczenia zakupionych usług gastronomicznych, są kosztami reprezentacji, o której mowa w art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i jako takie nie
Wydatki na zakup usług gastronomicznych, cateringowych oraz produktów związanych z organizacją spotkań dla klientów, niezależnie od miejsca podawania zakupionych artykułów żywnościowych i napojów oraz niezależnie od miejsca świadczenia zakupionych usług gastronomicznych, są kosztami reprezentacji, o której mowa w art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i jako takie nie
Czy można opisane w stanie faktycznym towary (kawa, herbata, ciastka, pojemniki na napoje z logo firmy, tabliczki z herbem miejsca siedziby firmy) oraz zakup usług (hotelowej, gastronomicznej, cateringowej) zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy wydatki na usługi gastronomiczne, związane z organizacją spotkań biznesowych w lokalach gastronomicznych stanowią podatkowe koszty uzyskania przychodu?
Wydatki poniesione w związku z organizacją spotkań z kontrahentami w restauracjach są wydatkami o charakterze reprezentacyjnym i zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie stanowią kosztów uzyskania przychodów. Natomiast wydatki na napoje, słodycze itp. podawane podczas pokazów i prezentacji (jeśli nie noszą znamion okazałości, wystawności) nie stanowią kosztów
Prowadzę działalność gospodarczą, której przedmiotem jest przygotowywanie i dostarczania żywności dla odbiorców zewnętrznych ( catering), oraz bary, stołówki, restauracje i pozostałe placówki gastronomiczne. Wykonuję też usługi budowlane i transportowe. Ze względu na niskie obroty na rzecz osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej nie mam obowiązku ewidencjonowania sprzedaży przy zastosowaniu