Prawo do przechowywania Dokumentów zakupowych wyłącznie w formie elektronicznej, zachowanie prawa do odliczenia podatku naliczonego z ww. Dokumentów oraz uznanie, że momentem powstania prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur otrzymanych bezpośrednio przez Usługodawcę jest dzień wpływu faktury zakupowej do Usługodawcy.
Ustalenie, czy w przypadku przechowywania przez Wnioskodawcę Faktur VAT, Uproszczonych Faktur VAT, Paragonów i Biletów wyłącznie w formie elektronicznej (w formacie pdf) będzie Mu przysługiwało prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego z zachowaniem wyłączeń wskazanych w art. 88 ustawy.
Ustalenie, czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym przedstawiony sposób przechowywania dokumentów (faktur zakupowych) wyłącznie w formie elektronicznej w dedykowanym ku temu Programie jest zgodny z przepisami ustawy o VAT, w związku z czym Wnioskodawca zachowa prawo do odliczenia podatku VAT z nich wynikającego.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur przechowywanych wyłącznie w formie elektronicznej.
Podatek od towarów i usług w zakresie archiwizowania Dokumentów (faktur zakupowych, faktur korygujących, duplikatów faktur oraz rachunków) otrzymywanych w formie papierowej wyłącznie w formie elektronicznej; archiwizowania Dokumentów sprzedażowych (faktur sprzedażowych, faktur korygujących i rachunków) wyłącznie w formie elektronicznej; archiwizowania części tych Dokumentów i Dokumentów sprzedażowych
w zakresie prawa do odliczenia z faktur otrzymanych za pomocą poczty elektronicznej
Podatek od towarów i usług w zakresie wskazania, kiedy przesyłane kontrahentom Spółki faktury VAT korekty w formie elektronicznej będą podstawą do dokonania korekty w rozliczeniu podatku VAT.
Czy opisana we wniosku forma akceptacji udzielana przez kontrahenta, dotycząca wystawiania oraz przesyłania na jego rzecz faktur w formacie PDF, spełnia wymogi prawa podatkowego?
Czy opisany we wniosku sposób uzyskiwania akceptacji kontrahentów Spółki na otrzymywanie faktur drogą elektroniczną, tryb ich przesyłania oraz sposób przechowywania jest zgodny z przepisami prawa podatkowego?
Czy Zainteresowany będzie uprawniony do przechowywania w systemie komputerowym w postaci elektronicznej kopii faktur, bez konieczności ich wcześniejszego drukowania w formie papierowej?
1. Czy opisany przez Spółkę sposób przesyłania faktur kontrahentom w formie elektronicznej spełnia wymagania rozporządzenia o e-fakturach, w szczególności czy spełnia warunek zapewnienia autentyczności pochodzenia i integralności treści, o którym mowa w § 4 tego rozporządzenia?2. Czy opisany przez Spółkę sposób przechowywania faktur w formie elektronicznej spełnia wymogi rozporządzenia o e-fakturach
Czy w przedstawionym przez Spółkę opisie zdarzenia przyszłego, e-faktury w formacie PDF/TIFF otrzymane przez nią drogą mailową, będą jej dawać prawo do odliczenia podatku naliczonego zawartego w tych fakturach?
przechowywanie faktur elektronicznych oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego
Czy Wnioskodawcy przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego zgodnie z art. 86 ust. l ustawy o VAT z otrzymanych faktur elektronicznych?
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur otrzymywanych w formie elektronicznej.
Czy prawidłowa jest forma wystawiania, przesyłania faktur VAT i faktur VAT korygujących w formie elektronicznej, dokumentujących czynności podlegające opodatkowaniu na terytorium kraju m. in. odpłatną dostawę towarów i świadczenie usług oraz WDT?
Czy w przypadku faktur przekazywanych (udostępnianych) nabywcom w formie papierowej lub elektronicznej możliwe jest przechowywanie kopii faktur w formie elektronicznej, tj. bez konieczności drukowania i magazynowania papierowych wydruków faktur?
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia podatku VAT należnego o podatek naliczony wynikający z faktury otrzymywanej w formie elektronicznej.
Podatek od towarów i usług w zakresie przesyłania faktur i faktur korygujących w formie elektronicznej oraz prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur otrzymanych w formie elektronicznej.
Czy opisany przez Spółkę sposób przechowywania faktur i faktur korygujących w formie elektronicznej spełnia wymogi, o których mowa w § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2010 r. w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej (Dz. U. z dnia 28 grudnia 2010 r.)?
Czy planowany przez Spółkę sposób uzyskiwania potwierdzeń otrzymania korekty faktury obniżającej podstawę opodatkowania VAT przez nabywcę, spełnia wymogi art. 29 ust. 4 ustawy o podatku od towarów i usług?
Faktury elektroniczne wystawiane przez Spółkę, których autentyczność pochodzenia i integralność treści są zachowane poprzez wykorzystanie bezpiecznego podpisu elektronicznego oraz elektronicznej wymiany danych EDI, będą spełniać wymogi zawarte w §4 rozporządzenia w sprawie faktur elektronicznych.
Czy w celu zagwarantowania w okresie przechowywania faktury VAT jej autentyczności pochodzenia i integralności jej treści, przez cały okres przechowywania faktury, wystarczy podpisanie faktury bezpiecznym podpisem elektronicznym w rozumieniu art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. Nr 130, poz. 1450 ze zm.) weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu
Czy dla zagwarantowania autentyczności pochodzenia faktur VAT oraz integralności ich treści wystarczy podpisanie faktur bezpiecznym podpisem elektronicznym w rozumieniu art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. Nr 130, poz. 1450 ze zm.), weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu w rozumieniu art. 3 pkt 12 ww. ustawy o podpisie elektronicznym,