Doposażenie państwowego przedsiębiorstwa w nieruchomości przez Ministerstwo w trybie art. 51a ustawy o gospodarce nieruchomościami nie podlega opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych, gdyż nie stanowi czynności wyszczególnionej w zamkniętym katalogu ustawy o PCC.
Sprzedaż nieruchomości gruntowej na rzecz użytkownika wieczystego, w sytuacji, gdy prawo użytkowania wieczystego ustanowiono przed 1 maja 2004 r., nie stanowi odpłatnej dostawy towarów podlegającej opodatkowaniu podatkiem VAT, gdyż jest to jedynie przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności.
Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego ustanowionego przed 1 maja 2004 r. w prawo własności nieruchomości gruntowej na rzecz dotychczasowego użytkownika nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu ustawy o VAT i tym samym nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Podmiot, w którym Skarb Państwa posiada pośrednio co najmniej 25% udziałów, jest zwolniony z obowiązku sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych, z art. 11n pkt 5 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, nawet gdy powiązanie jest pośrednie.
Podmiot powiązany nie jest zwolniony z obowiązku sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych, o ile powiązania z innymi podmiotami nie wynikają wyłącznie z powiązania ze Skarbem Państwa, lecz obejmują inne rodzaje powiązań kapitałowych.
Przeniesienie prawa własności nieruchomości w zamian za odszkodowanie stanowi odpłatną dostawę towarów, podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT w rozumieniu art. 7 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT. Odszkodowanie pełni funkcję wynagrodzenia, skutkując uznaniem dostawy za odpłatną.
Sprzedaż prawa własności nieruchomości gruntowej zabudowanej na rzecz jej dotychczasowego użytkownika wieczystego, ustanowionego przed 1 maja 2004 r., nie stanowi dostawy towarów podlegającej opodatkowaniu VAT.
Nabycie z mocy prawa prawa użytkowania wieczystego na podstawie decyzji Wojewody, ustalonej na mocy ustawy o inwestycjach w zakresie terminalu, nie stanowi czynności podlegającej opodatkowaniu podatkiem VAT, jako że nie spełnia przesłanek odpłatnej dostawy towarów z art. 7 ustawy o VAT.
Sprzedaż prawa własności nieruchomości gruntowej na rzecz dotychczasowego użytkownika wieczystego, której użytkowanie ustanowiono przed 1 maja 2004 r., jest zmianą tytułu prawnego bez wpływu na władztwo nad nieruchomością i nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 ustawy o VAT, a tym samym nie podlega opodatkowaniu VAT.
Sprzedaż prawa własności nieruchomości gruntowej, której użytkowanie wieczyste ustanowiono przed 1 maja 2004 r., na rzecz dotychczasowego użytkownika nie stanowi dostawy towarów podlegającej opodatkowaniu VAT w myśl art. 7 ustawy o podatku od towarów i usług.
Podleganie opodatkowaniu sprzedaży prawa własności nieruchomości na rzecz jej użytkownika wieczystego.
Podleganie opodatkowaniu sprzedaży prawa własności nieruchomości na rzecz jej użytkownika wieczystego.
Skutki podatkowe sprzedaży nieruchomości na cele publiczne nabytej w drodze spadku oraz darowizny.
Niepodleganie opodatkowaniu podatkiem VAT darowizny niezabudowanej działki na rzecz Powiatu oraz darowizny niezabudowanych działek na rzecz Skarbu Państwa.
Zwolnienie od podatku zbycia gruntu - działki, poprzez oddanie jej w użytkowanie wieczyste wraz z dostawą budowli w postaci utwardzenia drogi znajdującego się na działce.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur związanych z Konsolidacją w związku i w wyniku realizacji rządowego programu. Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur związanych z poniesieniem kosztów transakcji zbycia akcji.
Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.
Czy Powiat winien być uznany za podatnika w związku z obciążeniem podmiotu prowadzącego skup w zakresie sprzedaży odstrzelonych dzików będących własnością Skarbu Państwa?
Brak opodatkowania podatkiem VAT czynności przekazania na rzecz Gminy nieruchomości zabudowanej w drodze darowizny.
Ustalenie, czy: • otrzymanie przez Wnioskodawcę od Skarbu Państwa, na podstawie art. 51a ustawy o gospodarce nieruchomościami, doposażenie w nieruchomości będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych w związku ze zwolnieniem wynikającym z art. 6 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych; • nieodpłatne doposażenie Wnioskodawcy w nieruchomości przez Skarb Państwa
w zakresie ustalenia, czy na podstawie art. 11n pkt 5 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych Wnioskodawca nie jest zobowiązany do sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych, o której mowa w art. 11k tej ustawy, w przypadku gdy opisane w tym przepisie transakcje realizuje z Przedsiębiorstwem Państwowym, innymi podmiotami, w których ww. przedsiębiorstwo posiada bezpośrednio lub pośrednio
w zakresie: - Sposobu rozpoznania przychodu podatkowego z tytułu nieodpłatnego nabycia Obligacji, - Ustalenia czy otrzymane w 2021 r. środki z budżetu państwa, stanowiące świadczenie z tytułu wykupu Obligacji, będą dla Wnioskodawcy przychodem podatkowym, - Ustalenia czy dochód powstający po stronie Wnioskodawcy na skutek rozpoznania przychodu z tytułu otrzymania Obligacji może korzystać ze zwolnienia
Wydatki na nabycie skarbowych papierów wartościowych są kosztami uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 w związku z art. 16 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Wyłączenie z kosztów uzyskania przychodów straty z odpłatnego zbycia wierzytelności, które wynika z art. 16 ust. 1 pkt 39, nie obejmuje zbycia skarbowych papierów wartościowych.