opodatkowanie alkoholu etylowego wchodzącego w skład masy upadłości
sposób zabezpieczania drugiego miejsca otwierania opakowania kartonowego samoprzylepną etykietą i brak możliwości nanoszenia dwóch podatkowych znaków akcyzy na jedno opakowanie jednostkowe płynu do papierosów elektronicznych
Obowiązek oznaczania wyrobów klasyfikowanych do kodu CN 2207 10 znakami akcyzy
Obowiązki związane z produkcją wyrobów klasyfikowanych do kodu CN 2806 10 00, 2815 20 00, 2815 12 00, 3822 00 00
Rozlew wyrobów akcyzowych znajdujących się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy
możliwość przejęcia obowiązku nałożenia banderol legalizacyjnych poprzez przyjęcie zwrotu wyrobów akcyzowych oznaczonych nieaktualnymi znakami akcyzy.
Działalność polegająca na produkcji napojów alkoholowych poza składem podatkowym
możliwość zdjęcia znaków akcyzy w podmiocie zagranicznym w związku ze zmianą przeznaczenia wyrobów akcyzowych, bez uzyskania zgody właściwego naczelnika urzędu skarbowego
możliwości zdjęcia banderol podatkowych bez uzyskania zgody właściwego naczelnika urzędu skarbowego
sposób nanoszenia znaków akcyzy na opakowania jednostkowe wyrobów akcyzowych
Określenie sposobu nanoszenia znaku akcyzy na opakowanie jednostkowe wyrobu akcyzowego.
W zakresie sposobu postępowania z rozlewanymi napojami alkoholowymi.
Zdaniem Ministra Finansów nieprawidłowe jest stanowisko Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie, który uznał stanowisko Wnioskodawcy za prawidłowe, wskazując, że kolejna banderola podatkowa na wyroby tytoniowe zostanie nałożona w analogiczny sposób jak banderole legalizacyjne zgodnie z załącznikiem nr 4 do Dz. U. z dnia 23 stycznia 2015 r. poz. 129.
ponowny rozlew wyrobów akcyzowych znajdujących się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy
Należało uznać za nieprawidłowe stanowisko Wnioskodawcy oraz Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie, zgodnie z którym wyroby, które w chwili importu na terytorium RP spełniały definicję cygar w świetle art. 98 ustawy w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2010 r., i za które uiszczono podatek akcyzowy w należnej wysokości, mogą być legalnie wprowadzone do obrotu na terytorium RP bez konieczności
ponowny rozlew wyrobów akcyzowych znajdujących się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy