W przypadku uczestnictwa w systemie cash poolingu, transfery środków pieniężnych pomiędzy uczestnikami nie stanowią przychodu ani kosztu podatkowego. Odsetki w systemie są rozpoznawane jako przychody lub koszty podatkowe w momencie kapitalizacji lub zapłaty. Dodatkowo, uczestnictwo może powodować obowiązek sporządzenia dokumentacji cen transferowych oraz pobrania podatku u źródła przy wypłacie odsetek
Transfery sald w systemie cash poolingu nie stanowią przychodu ani kosztu podatkowego, lecz odsetki są przychodem lub kosztem na zasadzie kasowej. W odniesieniu do nierezydentów, obowiązany jest podatek u źródła, z uwzględnieniem umów międzynarodowych.
1. Ustalenie, czy w opisanym zdarzeniu przyszłym udzielenie przez Wnioskodawcę oraz Uczestników wzajemnych poręczeń w zakresie spłaty przyznanych im Limitów Dziennych będzie prowadziło do powstania dla Wnioskodawcy przychodów z tyt. nieodpłatnych świadczeń, o których mowa w art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT. (pytanie Nr 3 ostatecznie sformułowane w uzupełnienie wniosku z 18 grudnia 2024 r.) 2. Ustalenie
Czy całość czynszu (wraz z kredytem) korzysta ze zwolnień z opodatkowania w oparciu o art. 17 ust. 1 pkt 44 updop, w przypadku zwrotu kwoty partycypacji uczestnikowi w związku z rezygnacją z nabycia lokalu lub przy przejściu z umowy najmu z opcją dojścia do własności na zwykły najem; - czy Spółka, w przypadku zwrotu partycypacji dotychczasowemu najemcy i jednocześnie otrzymaniu partycypacji od nowego
Brak opodatkowania podatkiem od towarów i usług czynności wykonywanych przez Uczestników w ramach umowy cash poolingu oraz udzielania poręczeń o charakterze wzajemnym.
Otrzymane przez Wnioskodawcę dochody są wynagrodzeniem za wykonanie pracy (usługi) świadczonej na podstawie zawartej z () umowy. Pochodzą od zleceniodawcy i wynikają z uzgodnień przyjętych przez zleceniobiorcę Wnioskodawcę i (). Zatem, środki finansowe otrzymane od zleceniodawcy nie będą korzystały ze zwolnienia na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Uznanie finansowego wsparcia ze środków Funduszu Dopłat z Banku Gospodarstwa Krajowego za przychód korzystający ze zwolnienia od opodatkowania.
Opisane we wniosku świadczenia na rzecz pracowników związane z ich uczestnictwem w Programie Motywacyjnym nie są dokonywane przez Wnioskodawcę, więc po jego stronie nie powstaną obowiązki płatnika określone w art. 31 updof, niezależnie od kwalifikacji podatkowej tych świadczeń po stronie pracowników Wnioskodawcy jako podatników.
Powstanie obowiązku z tytułu wykonania czynności polegającej na kupnie bonu towarowego przez Wnioskodawcę od Akceptanta oraz sprzedaży bonu przez Wnioskodawcę na rzecz Nabywcy oraz obowiązku fakturowania czynności pośrednictwa w sprzedaży bonów towarowych.
Wnioskodawca jako osoba fizyczna, która zawarła umowę zlecenie z podmiotem, który uzyskał dofinansowanie w ramach działania 1.4.1 Ochrona i odbudowa morskiej różnorodności biologicznej i ekosystemów morskich oraz systemy rekompensat w ramach zrównoważonej działalności połowowej, wykonywał odpłatnie czynności przewidziane tą umową. Zatem otrzymane wynagrodzenie z tytułu umowy zlecenie nie jest dla niego
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT czynności wydania uczestnikowi promocji bonu towarowego oraz w zakresie podstawy opodatkowania przy płatności za towar Bonem towarowym.
w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na zakup towarów sprzedawanych po cenie promocyjnej uczestnikom programu lojalnościowego
Uznanie Spółki za podatnika w związku z uczestnictwem w cash poolingu.
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie zwolnienia przedmiotowego.
W zakresie podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie konsekwencji podatkowych uczestnictwa w spółce komandytowej.
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT czynności wykonywanych w ramach systemu cash pooling.