Brak powstania po stronie Banku przychodu w związku z zawartym Porozumieniem.
1. Czy Wnioskodawca w okresie od dnia 11 października 2015 r. do dnia 21 lipca 2017 r. w świetle art. 16 ust. 1 pkt 25 lit. b) i pkt 26 oraz art. 16 ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, może zaliczyć rezerwy utworzone na pokrycie wierzytelności, których nieściągalność została uprawdopodobniona w poczet kosztów uzyskania przychodu; 2. Czy Wnioskodawca w okresie od dnia 22 lipca 2017
Określenie wartości przychodu ze sprzedaży przy określaniu statusu małego podatnika.
1) Czy przepisy ustawy o PDOP, w szczególności art. 16 ust. 1 pkt 26) lit. a) w zw. z art. 16 ust. 2a pkt 2) i 5), należy interpretować w ten sposób, że z chwilą zakwalifikowania, zgodnie z przepisami Rozporządzenia, wierzytelności z tytułu udzielonego przez Bank kredytu („ekspozycji kredytowej”) do kategorii „wątpliwe” lub „stracone” Bank może uznać nieściągalność tej wierzytelności za uprawdopodobnioną
w zakresie: 1. możliwości ujęcia w kosztach uzyskania przychodu rezerw celowych dotyczących ekspozycji kredytowych zakwalifikowanych przez Bank do kategorii straconych - jest prawidłowe; 2. momentu ujęcia w kosztach uzyskania przychodu rezerw celowych: - z tytułu kredytu na cele rolnicze utworzonych w 2017 i 2018 r. - jest nieprawidłowe, - w pozostałym zakresie - jest prawidłowe.
Czy odpisanie wierzytelności nieściągalnej w ciężar utworzonej na nią rezerwy celowej i przeniesienie jej do ewidencji pozabilansowej w 2021 pozwala uznać tą wierzytelność jako koszt uzyskania przychodów w roku w którym takie przeniesienie nastąpi?
czy wymienione we wniosku bony pieniężne NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna-wykupu dokonywane w trakcie roku podatkowego Bank powinien brać pod uwagę przy ustalaniu, czy nie przekroczył limitu przychodów, o którym mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego
czy przepis art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych należy interpretować w ten sposób, że w celu ustalenia, czy Bank posiada status małego podatnika, przy obliczaniu wysokości przychodów ze sprzedaży uzyskiwanych przez Bank należy pomijać kwoty, które Bank uzyskuje w związku z wykupem Bonów Pieniężnych, jak i dyskonto, które jest uzyskiwane przez Bank w związku z transakcjami,
Dotyczy ustalenia: - czy w przypadku udzielenia pożyczki albo kredytu więcej niż jednemu kredytobiorcy, do uprawdopodobnienia nieściągalności tej wierzytelności w rozumieniu art. 16 ust. 2a pkt 2 UPDOP, które jest jednym z warunków zaliczenia, do kosztów uzyskania przychodów, odpisu na straty kredytowe utworzonego na tę wierzytelność, konieczne jest spełnienie jednej z przesłanek wymienionych w tym
w zakresie ustalenia: - czy w przypadku udzielenia pożyczki albo kredytu więcej niż jednemu kredytobiorcy, do uprawdopodobnienia nieściągalności tej wierzytelności w rozumieniu art. 16 ust. 2a pkt 2 UPDOP, które jest jednym z warunków zaliczenia, do kosztów uzyskania przychodów, odpisu na straty kredytowe utworzonego na tę wierzytelność, konieczne jest spełnienie jednej z przesłanek wymienionych w
w zakresie ustalenia: - czy przychody związane z wykupem papierów wartościowych w postaci wykupu obligacji, bonów pieniężnych NBP przez emitenta, Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu, czy posiada status małego podatnika, - czy przy wyznaczaniu statusu małego podatnika Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od obligacji, bonów pieniężnych NBP, które stanowią przychód z
czy wymienione we wniosku wartości bonów pieniężnych NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna-sprzedaży dokonywane w trakcie roku obrotowego bank powinien brać pod uwagę przy określeniu, czy posiada status małego podatnika, - czy przy wyznaczaniu statusu małego podatnika Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów, które stanowią przychód z odsetek w banku
czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za 2018 r. Bank posiada w 2019 r. status małego podatnika; - czy Bank może zastosować preferencyjną 9% stawkę do wyliczenia należnego za 2019 r. podatku, a co za tym idzie dokonać korekty zeznania podatkowego złożonego za ten rok podatkowy; - czy na podstawie
w zakresie ustalenia: - czy wymienione we wniosku wartości bonów pieniężnych NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna-sprzedaży dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu, czy posiada status małego podatnika - czy przy wyznaczaniu statusu małego podatnika Bank powinien brać pod uwagę przychody od otrzymanego dyskonta od tych bonów, - czy Bank przy ustalaniu
Czy wyżej wymienione bony pieniężne NBP, ich wartość nominalna wykupu stanowi przychód ze sprzedaży w rozumieniu art. 4a pkt 10 updop, który definiuje małego podatnika? - Czy przy wyznaczaniu statusu małego podatnika Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów, które stanowią przychód z odsetek w Banku do opodatkowania? - Czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów
Czy wyżej wymienione bony pieniężne NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna-sprzedaży dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu, czy posiada status małego podatnika? Czy przy wyznaczaniu statusu małego podatnika Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów, które stanowią przychód z odsetek w Banku? Czy Bank przy ustalaniu
w zakresie ustalenia: - czy wymienione we wniosku wartości bonów pieniężnych NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna-sprzedaży dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu, czy posiada status małego podatnika, - czy przy wyznaczaniu statusu małego podatnika Bank powinien brać pod uwagę przychody od otrzymanego dyskonta tych bonów, - czy Bank przy ustalaniu
Ustalenie, czy -wartość nominalną bonów pieniężnych oraz transakcje kupna-sprzedaży dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu, czy posiada status małego podatnika, -przy wyznaczaniu statusu małego podatnika powinny być brane pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów, które stanowią przychód z tytułu odsetek zgodnie z art. 43 ust. 2 ustawy o rachunkowości
Ustalenie, czy: &- wymienione bony pieniężne NBP oraz transakcje kupna/sprzedaży (jak wynika z uzupełnienia winno być zakupu/wykupu) dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu, czy posiada status małego podatnika, &- przy wyznaczaniu statusu małego podatnika Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów, które stanowią przychód
Ustalenie, czy: - wymienione wartości bonów pieniężnych NBP oraz transakcje kupna/sprzedaży (jak wynika z uzupełnienia winno być zakupu/sprzedaży) dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu czy posiada status małego podatnika, - przy wyznaczaniu statusu małego podatnika Bank powinien brać pod uwagę przychody od otrzymanego dyskonta od tych bonów, - Bank przy ustaleniu
1. Czy rezerwę utworzoną w Banku na podstawie obowiązujących przepisów, w związku z ulokowaniem środków w postaci lokaty terminowej w Banku Spółdzielczym X postawionym następnie w stan upadłości, można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu? 2. W przypadku odpowiedzi pozytywnej na pytanie pierwsze - w którym momencie następuje zaliczenie tej rezerwy do kosztów uzyskania przychodu?
Czy w przypadku gdy w stosunku do wierzytelności Banku wobec spółki B zostaną spełnione przesłanki uprawdopodobnienia nieściągalności tej wierzytelności, o których mowa w art. 16 ust. 2a pkt 2 ustawy o CIT, Bank będzie uprawniony do zaliczenia utworzonej rezerwy do kosztów uzyskania przychodów? - Czy w przypadku zbycia przez Bank wierzytelności przysługującej mu wobec spółki B do funduszu sekurytyzacyjnego
Bank przechodząc z dniem 1 stycznia 2006 r. na stosowanie MSR dokonał zamiany rezerwy RRO na rezerwę IBNR. Jeżeli zatem zaliczona do kosztów uzyskania przychodów rezerwa RRO została zamieniona (przekwalifikowana) należy ją traktować jak rezerwę IBNR. W konsekwencji Wnioskodawca dokonując jej rozwiązania w dniu 1 stycznia 2018 r. winien zaliczyć ją do przychodów, zgodnie z art. 12 ust. 4 ustawy zmieniającej