Rekompensata uzyskiwana przez Spółkę od Miasta z tytułu świadczenia usług transportu zbiorowego nie stanowi elementu podstawy opodatkowania w VAT, gdyż nie wpływa bezpośrednio na cenę tych usług, będąc przeznaczona na pokrycie ogólnych kosztów działalności publicznej przewoźnika.
Koszty zakupu energii elektrycznej od Wytwórcy, ponoszone w celu realizacji zobowiązań umownych i mimo braku przychodu z powodu błędów operatora, mogą stanowić koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o CIT.
Rekompensata przyznawana przez Gminę Spółce za wykonanie powierzonych zadań stanowi wynagrodzenie za odpłatne świadczenie usług podlegające opodatkowaniu VAT. Nieodpłatne udostępnianie infrastruktury w ramach zadań gminnych nie podlega opodatkowaniu. Spółka ma prawo do pełnego odliczenia VAT od wydatków związanych z działalnością opodatkowaną.
"Odstępne" z tytułu anulowania biletu, pobierane przez przewoźnika, pełni funkcję odszkodowawczą, nie jest wynagrodzeniem za usługę i nie podlega opodatkowaniu VAT.
Wypłaty rekompensat dokonywane przez bank w celu zwrotu klientom środków utraconych w wyniku nieautoryzowanych transakcji płatniczych mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, w zakresie w jakim służą zachowaniu i zabezpieczeniu źródła przychodów banku. Środki odzyskane od sprawców, które wcześniej zostały uznane za koszt, stanowią przychód podatkowy
Straty banku, wynikające z nieautoryzowanych transakcji płatniczych, stanowią koszty uzyskania przychodu, o ile zachowano należyte staranności w działalności. Środki odzyskane od sprawców są przychodem podatkowym, gdy wcześniejsza rekompensata była kosztem podatkowym, co wyklucza sytuacje, w których ta strata nie została zaliczona jako koszt uzyskania przychodu.
ustalenia: • czy otrzymana pomoc publiczna przyznana w oparciu o ustawę z dnia 19 lipca 2019 r. o systemie rekompensat dla sektorów i podsektorów energochłonnych stanowi dla Spółki przychód korzystający ze zwolnienia z CIT na podstawie ww. art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „UPDOP”), • w przypadku uznania stanowiska Spółki w zakresie pytania 1 za prawidłowe,
1. Czy Rekompensaty otrzymane przez Wnioskodawcę w ramach opisanego Programu nie są zaliczane do przychodów, stosownie do przepisu art. 12 ust. 4 pkt 14 ustawy o CIT; 2. W przypadku uznania stanowiska Wnioskodawcy w zakresie pytania nr 1 za nieprawidłowe, czy Rekompensaty otrzymane przez Wnioskodawcę w ramach opisanego Programu stanowić będą przychód zwolniony z opodatkowania na podstawie art. 17 ust
1. Czy Rekompensaty otrzymane w ramach Programu "Pomoc dla sektorów energochłonnych związana z nagłymi wzrostami cen gazu ziemnego i energii elektrycznej 2023” nie są zaliczane do przychodów, stosownie do przepisu art. 12 ust. 4 pkt 14 ustawy o CIT? 2. W przypadku negatywnej odpowiedzi na pytanie nr 1, czy Rekompensaty otrzymane przez Wnioskodawcę w ramach opisanego Programu stanowić będą przychód
Wyłączenie z opodatkowania podatkiem od towarów i usług kwoty rekompensaty z tytułu korzystania w latach ubiegłych z lokali w budynku (z wyłączeniem Gminy) ustalonej z współwłaścicielami w trybie ugodowym oraz kwoty rekompensaty z tytułu korzystania w latach ubiegłych z lokali w budynku (z wyłączeniem Gminy) naliczonej jednostronnie przez Gminę w sytuacji braku woli jej zapłaty przez współwłaścicieli
Niepodleganie Płatności Gwarancyjnych opodatkowaniu podatkiem VAT, brak wpływu otrzymywanych Płatności Gwarancyjnych na kwoty VAT naliczonego i należnego wykazywane w deklaracjach Beneficjenta oraz brak obowiązku udokumentowania fakturami otrzymywanych Płatności Gwarancyjnych.
Uznanie Rekompensaty za wynagrodzenie za świadczone na rzecz Gminy usługi i włączenia jej do podstawy opodatkowania oraz brak obowiązku naliczenia podatku VAT od przysporzeń w postaci wkładu na kapitał zakładowy czy przysporzeń otrzymywanych od wspólnika przeznaczonych na bieżącą działalność spółki.
Opodatkowanie podatkiem od towarów i usług otrzymanej przez Operatora rekompensaty stanowiącej zwrot kosztów realizacji usługi w zakresie lokalnego transportu zbiorowego.
W zakresie ustalenia, czy w związku z zawartym porozumieniem Wspólnota powinna odprowadzić podatek dochodowy od osób prawnych.
Dotyczy ustalenia, czy przychód z tytułu rekompensat uzyskanych przez Spółkę od Prezesa URE podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie przepisu art. 17 ust. 1 pkt 47 u.p.d.o.p., jako dotacja otrzymana z budżetu państwa.
Wypłata Rekompensaty przez bank nie stanowi wynagrodzenia za czynność opodatkowaną VAT.
Uznanie reklamacji przez bank, polegającej na zwrocie pobranej kwoty z tytułu omyłkowo przelanych środków, nie spowoduje powstania przychodu, o którym mowa art. 20 ust. 1 w związku z art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Przyznane środki tytułem kary pieniężnej stanowią dla klientów Banku przychód z innych źródeł, o którym mowa w art. 20 ust. 1 w zw. z art. 10 ust. 1 pkt 9 ww. ustawy, podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach ogólnych. Przychód ten nie korzysta ze zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 3 ww. ustawy, gdyż – jak wyjaśniono powyżej – kara pieniężna nie jest
Dotyczy rozliczenia podatku od towarów i usług przez spółkę komunalną.
Obowiązki płatnika. Rekompensaty wypłacone ofiarom cyberprzestępczości.