Spółka, wykonując czynności w ramach Obowiązku 1, nie działa jako podatnik VAT, a czynności te nie podlegają opodatkowaniu. W kontekście Obowiązku 2 Spółka jest zobowiązana do wystawiania faktur korygujących, jeżeli zmienia się cena stosowana w ramach udzielanej pomocy publicznej.
Wykonywanie przez Spółkę czynności związanych z poborem nienależnej pomocy publicznej (Obowiązek 1) nie klasyfikuje jej jako podatnika VAT, a zatem czynności te są poza zakresem opodatkowania VAT. Natomiast działanie w ramach korekty ceny energii elektrycznej (Obowiązek 2) wymaga wystawienia faktury korygującej jako czynności opodatkowanej, mającej wpływ na podstawę opodatkowania VAT.
Budynek socjalno-biurowy, instalacja infrastruktury budynku oraz instalacja fotowoltaiczna nie stanowią koszty kwalifikowane nowej inwestycji w ramach decyzji o wsparciu na zwiększenie zdolności produkcyjnych.
ustalenia: • czy otrzymana pomoc publiczna przyznana w oparciu o ustawę z dnia 19 lipca 2019 r. o systemie rekompensat dla sektorów i podsektorów energochłonnych stanowi dla Spółki przychód korzystający ze zwolnienia z CIT na podstawie ww. art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „UPDOP”), • w przypadku uznania stanowiska Spółki w zakresie pytania 1 za prawidłowe,
Dotyczy czy można uznać za koszty kwalifikowane decyzji o wsparciu koszty związane z nabyciem nieruchomości gruntowej wraz z rozpoczętą budową od podmiotu powiązanego
Brak opodatkowania podatkiem od towarów i usług otrzymanej pomocy w ramach programu rządowego
Dotyczy ustalenia, czy przychód z tytułu rekompensat uzyskanych przez Spółkę od Prezesa URE podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie przepisu art. 17 ust. 1 pkt 47 u.p.d.o.p., jako dotacja otrzymana z budżetu państwa.
Czy kwota otrzymanych Bonusów nie pomniejszy wartości wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą publiczną w rozumieniu § 6 ust. 1 Rozporządzenia Strefowego, jakie będą powstawać w związku z ponoszonym przez Spółkę Czynszem za Najem oraz kwotą Wynagrodzenia dla A i kwotą Wynagrodzenia dla C?
Czy koszty pracy, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 2 Rozporządzenia o SSE, obejmują wszystkie wydatki (tj. pełne koszty, faktycznie ponoszone) jakie ponosi pracodawca w związku z zatrudnieniem pracownika? (stan faktyczny)
Czy koszty pracy, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 2 Rozporządzenia o SSE, obejmują wszystkie wydatki (tj. pełne koszty, faktycznie ponoszone) jakie ponosi pracodawca w związku z zatrudnieniem pracownika? (zdarzenie przyszłe)
Należy zatem stwierdzić, iż wynagrodzenia Wnioskodawcy zaangażowanego we wdrażanie Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007-2013 nie podlegają zwolnieniu z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46, jak również na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 136 oraz pkt 137 ww. ustawy, gdyż jak wskazano powyżej, nie były finansowane ze środków bezzwrotnej pomocy,
uregulowania dotyczące paliw z dodatkiem biokomponentów po ogłoszeniu pozytywnej decyzji KE
Czy przychody (dotacje z Ministerstwa) i koszty związane z realizacją opisanego projektu są zwolnione z podatku dochodowego od osób prawnych?
Czy otrzymane środki są zwolnione z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych? Jeśli tak, to jak prawidłowo ustalić koszty uzyskania przychodów?
Czy podział zysku netto wypracowanego przez Bank w 2006 r., dokonany przez Zebranie Przedstawicieli w 2007 r., spowoduje zwiększenie funduszy własnych banku na dzień 31.12.2006 r., a zatem czy zwiększenie funduszy własnych banku w wyniku operacji gospodarczej dokonanej w 2007 r. winno być dokonane na 31.12.2006 r., gdy na ten dzień nie jest znany podział zysku.Czy podstawą dla wyliczenia funduszy własnych