Gmina realizująca budowę przydomowych oczyszczalni ścieków nie działa jako podatnik VAT, gdyż działania te nie mają charakteru zarobkowego. Tym samym wpłaty mieszkańców i dotacje są zwolnione z VAT, a Gmina nie ma prawa do odliczenia VAT naliczonego na zakupach związanych z inwestycją.
Wpłaty mieszkańców na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT, gdyż działania Gminy, nie mające na celu stałego dochodu i wspierane środkami publicznymi, nie stanowią działalności gospodarczej. Gminie nie przysługuje prawo do odliczenia VAT od zakupów związanych z realizacją tego projektu.
W przypadku budowy przydomowych oczyszczalni ścieków przez gminę, działania te nie są uznawane za prowadzenie działalności gospodarczej w rozumieniu VAT, co wyklucza prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu zakupu towarów i usług.
Wpłaty przedsiębiorców na rzecz Gminy, dokonane poprzez stowarzyszenie jako środki partycypacyjne, stanowią odpłatne świadczenie usług podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT. Fakt ten wywołuje obowiązek podatkowy zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, skutkując koniecznością rozliczenia podatku z chwilą wystawienia faktury lub przyjęcia przedpłaty.
Wpłaty dokonywane przez współwłaścicieli na rzecz gminy z tytułu partycypacji w kosztach remontu wspólnej nieruchomości nie stanowią wynagrodzenia za czynności podlegające opodatkowaniu VAT; gmina nie jest zobowiązana do wystawienia faktur VAT z tytułu tych wpłat.
Opodatkowanie przekazanych Państwu środków finansowych na poczet realizacji inwestycji drogowej oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych na realizację inwestycji.
Udział w kosztach realizacji drogi (...) wraz z kanalizacją deszczową oraz sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej nie będzie stanowić wynagrodzenia za czynność podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Ustalenie czy czynności wykonywane przez Gminę na rzecz Mieszkańców stanowią / będą stanowić działalność gospodarczą oraz podlegają / będą podlegać opodatkowaniu VAT, brak zobowiązania Gminy do opodatkowania VAT wpłat otrzymywanych od Mieszkańców oraz środków z Subwencji, brak prawa do odliczenia VAT naliczonego wykazanego na fakturach zakupowych dotyczących Projektu.
Czy Dodatkowe wpłaty na Fundusz Wsparcia Kredytobiorców dokonywane na podstawie Ustawy o finansowaniu mogą stanowić dla Banku koszt uzyskania przychodu na podstawie art. 15 ust. 1
Nieuznanie Gminy za podatnika VAT i brak obowiązku odprowadzenia podatku należnego od wkładów uiszczanych przez mieszkańców oraz uzyskanej dotacji na realizację projektu dotyczącego odnawialnych źródeł energii, brak prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją tego projektu.
Skutki podatkowe w podatku VAT w zakresie usuwania folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej prowadzonej na terenie Gminy.
Skutki podatkowe związane z realizacją projektu polegającego na zakupie i montażu instalacji przeznaczonych do produkcji energii z odnawialnych źródeł energii.
Niepodleganie opodatkowaniu podatkiem VAT dotacji i wpłat mieszkańców otrzymanych w związku z realizacją zadania polegającego na usuwaniu wyrobów zawierających azbest z terenu Państwa Gminy oraz brak prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z realizacją ww. zadania.
Uznanie czynności wykonywanych przez Gminę na rzecz mieszkańców, w ramach Projektu pn. „...”, polegających na usuwaniu folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej za usługi niepodlegające opodatkowaniu podatkiem VAT, - Uznanie otrzymanej przez Gminę dotacji oraz kwoty wynagrodzenia pobieranej od uczestników Projektu za podstawę opodatkowania VAT, brak prawa do odliczenia
Ustalenie, czy można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wpłaty na Fundusz Wsparcia Kredytobiorców.
Czy całość czynszu (wraz z kredytem) korzysta ze zwolnień z opodatkowania w oparciu o art. 17 ust. 1 pkt 44 updop, w przypadku zwrotu kwoty partycypacji uczestnikowi w związku z rezygnacją z nabycia lokalu lub przy przejściu z umowy najmu z opcją dojścia do własności na zwykły najem; - czy Spółka, w przypadku zwrotu partycypacji dotychczasowemu najemcy i jednocześnie otrzymaniu partycypacji od nowego
Dotyczy możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów dodatkowych wpłat uiszczanych przez Bank na Fundusz Wsparcia Kredytobiorców.
Skutki podatkowe zbycia na podstawie umowy cesji praw partycypacyjnych do lokalu mieszkalnego znajdującego się w zasobach Towarzystwa Budownictwa Społecznego a celów mieszkaniowych.
Pobór podatku u źródła u osób fizycznych będących wspólnikami spółek transparentnych podatkowo - art. 29 ust. 1 updof.
Czy należności podmiotów zagranicznych wymienionych we wniosku, a wynikające z tytułu partycypacji w Kosztach, o których mowa w pkt 4 lit. a) - d) opisu stanu faktycznego / zdarzenia przyszłego nie stanowią należności, o których mowa w art. 21 ust. 1 UPDOP lub art. 29 ust. 1 UPDOF, a w związku z tym nie podlegają one opodatkowaniu u źródła w Polsce, a tym samym na Spółce nie ciąży konieczność posiadania
Ustalenie czy Gmina wykonując Inwestycję Drogową współfinansowaną przez Inwestorów na podstawie art. 16 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych działa jako podatnik VAT w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług. Prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z Inwestycją Drogową w wysokości proporcjonalnej do kosztów poniesionych przez Inwestorów.
brak opodatkowania podatkiem VAT udziału Spółki i TWR w kosztach inwestycji
Czy Wnioskodawczyni jest zobowiązana do zapłaty podatku od zwaloryzowanej kwoty partycypacji?
Skutki podatkowe zbycia na podstawie umowy cesji praw partycypacyjnych do lokalu mieszkalnego znajdującego się w zasobach Towarzystwa Budownictwa Społecznego.