Nieruchomość będąca przedmiotem transakcji sprzedaży nie stanowi przedsiębiorstwa ani zorganizowanej części przedsiębiorstwa i jako dostawa towarów podlega opodatkowaniu VAT. Kupujący jest uprawniony do odliczenia VAT, gdy użyje nabytego mienia do działalności opodatkowanej.
Gmina ma prawo do częściowego odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków na inwestycję poprzez zastosowanie preproporcji oraz proporcji sprzedaży, zgodnie z przepisami ustawy o VAT i wskazaniami Rozporządzenia Ministra Finansów.
Wniesienie przez gminę inwestycji wodno-kanalizacyjnych do spółki aportem stanowi odpłatną dostawę towarów podlegającą opodatkowaniu VAT, bez możliwości zastosowania zwolnienia, w myśl art. 43 ust. 1 pkt 10 i 10a ustawy o VAT, a podstawą opodatkowania jest wartość nominalna udziałów przyjętych w zamian.
Gmina nie ma prawa do odliczenia podatku VAT z tytułu zakupów związanych z realizacją zadań własnych, o charakterze publicznoprawnym, które nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, ograniczającym prawo do odliczenia do czynności opodatkowanych.
Gmina posiada prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego z tytułu wydatków na inwestycję wodociągowo-kanalizacyjną, przy zastosowaniu prewspółczynnika, nie ma zaś prawa do odliczenia poprzez proporcję z art. 90 ust. 3 ustawy o VAT.
Gmina nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupów związanych z realizacją projektu, gdyż towary i usługi nabywane nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem VAT, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.
Jednostka samorządu terytorialnego, przy realizacji projektów termomodernizacji w ramach zadań własnych, nie jest podatnikiem VAT i brak jest prawa do odliczenia podatku naliczonego od takich wydatków, chyba że proporcja dla działalności mieszanej zezwala na częściowe odliczenie, czego organ podatkowy nie uznano w analizowanym przypadku.
Sprzedaż nieruchomości składającej się z użytkowania wieczystego i prawa własności wyodrębnionych działek, obejmująca m.in. drogi utwardzone i place, nie stanowi zbycia przedsiębiorstwa ani zorganizowanej części przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 2 pkt 27e oraz art. 551 Kodeksu cywilnego, a zatem podlega opodatkowaniu podatkiem VAT według standardowej stawki.
W przypadku przekształcenia zakładu budżetowego w jednostkę budżetową, dla celów obliczenia wartości prewspółczynnika VAT za dany rok, należy wyliczyć wspólny prewspółczynnik uwzględniając dane finansowe za cały rok obejmujący działalność obu struktur organizacyjnych, zapewniając zgodność z art. 86 ust. 2a ustawy o VAT.
Gminie, realizującej zadanie publiczne polegające na wsparciu straży pożarnej, nie przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT od poniesionych wydatków, gdyż są one wykorzystywane do czynności niepodlegających opodatkowaniu, a tym samym nie spełniają warunków z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.
Gminie nie przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków związanych z realizacją zadań własnych, w zakresie których wydatki te nie są powiązane z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT, zgodnie z art. 15 ust. 6 oraz art. 86 ustawy o podatku od towarów i usług.
Jednostka samorządu terytorialnego, realizując zadania publiczne niemające charakteru gospodarczo-cywilnoprawnego, nie jest uprawniona do odliczenia podatku VAT naliczonego od zakupów związanych z tymi zadaniami.
Brak możliwości odliczenia podatku VAT od zakupu materiałów i wykonanych usług wynikających z faktur dotyczących projektu.
Interpretacja indywidualna w zakresie braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, w związku z realizacją projektu.
Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego określonego w fakturach dokumentujących nabycie towarów i usług związanych z realizacją projektu.
Prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.
Uznanie, Transakcji za dostawę odrębnych składników majątkowych (dostawę Nieruchomości), a nie zbycie przedsiębiorstwa lub zorganizowanej części przedsiębiorstwa w rozumieniu regulacji VAT i w konsekwencji podleganie w całości opodatkowaniu VAT zgodnie z właściwą stawką, a także uznanie, że Nabywca będzie uprawniony do obniżenia kwoty podatku VAT należnego o kwotę podatku VAT naliczonego z tytułu Transakcji
Brak prawa do odzyskania podatku od towarów i usług naliczonego w fakturach za towary i usługi nabyte na potrzeby realizacji projektu.
Brak prawa do odzyskania podatku VAT w całości lub w części w związku z realizacją projektu.
Uznanie, że planowana transakcja sprzedaży Nieruchomości będzie podlegać opodatkowaniu VAT i nie będzie wyłączona z opodatkowania na podstawie art. 6 pkt 1 ustawy o VAT oraz Nabywca będzie miał prawo do odliczenia i zwrotu podatku VAT
Państwa działania w zakresie udostępniania miejsc parkingowych zlokalizowanych w pasie drogi publicznej oraz udostępniania pasa drogowego i pobieranie z tego tytułu opłat wynikających z przepisów prawa mieszczą się w zakresie wykonywania zadań własnych. Stanowią zadania nałożone odrębnymi przepisami prawa i wynikają z wykonywania władztwa publicznoprawnego. Zatem, stosownie do art. 15 ust. 6 ustawy
Brak prawa do odliczenia podatku od towarów i usług w związku z realizacją projektu.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją Infrastruktury przekazanej nieodpłatnie na podstawie umowy koncesji, prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z nabyciem i refakturowaniem energii elektrycznej.
Wydanie indywidualnej interpretacji podatkowej w zakresie opodatkowania podatkiem VAT transakcji, prawa Kupującego do odliczenia i zwrotu podatku oraz wliczenia kwot dodatkowych do podstawy opodatkowania.