Czynności obejmujące przekazanie punktów do banku punktów systemu kafeteryjnego nie stanowią czynności podlegającej opodatkowaniu podatkiem VAT. Wymiana punktów na świadczenia stanowi wymianę na bony jednego przeznaczenia i może być opodatkowane, ale odmówiono prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur zakupowych związanych z systemem kafeteryjnym.
Sprzedaż bonów różnego przeznaczenia (MPV) nie stanowi dostawy podlegającej opodatkowaniu w momencie transferu bonu; wynagrodzeniem podlegającym opodatkowaniu jest zysk z usług dystrybucji. W przypadku bonów jednego przeznaczenia (SPV) obowiązek podatkowy powstaje z chwilą ich transferu.
Sprzedaż kart SIM i eSIM bez doładowania stanowi usługę telekomunikacyjną podlegającą opodatkowaniu VAT, z miejscem świadczenia ustalonym na podstawie kodu MCC. Sprzedaż kart z doładowaniami uznaje się za bony jednego przeznaczenia, więc ich transfer podlega VAT w momencie emisji, a miejsce świadczenia determinuje kod MCC.
Sprzedaż pustych kart SIM i eSIM stanowi świadczenie usług telekomunikacyjnych, a miejsce ich świadczenia determinuje kod MCC wskazujący kraj odbiorcy. Sprzedaż kart doładowanych i doładowań to transfer bonów jednego przeznaczenia, co podlega VAT w miejscu ustalonym na podstawie kodu MCC, jeżeli dotyczy on Polski.
W przypadku objęcia usług cateringowych preferencyjną stawką 0% VAT, bony stanowiące wynagrodzenie za te usługi należy traktować jako SPV, co obliguje do opodatkowania transferu bonów na zasadach ogólnych.
Wpłata dokonana na Konto klienta w systemie przedpłatowym jako płatność za energię elektryczną stanowi wpłatę na poczet kompleksowej dostawy energii i kreuje obowiązek podatkowy z chwilą jej otrzymania, uznając ją za transfer bonu jednego przeznaczenia według art. 8a ustawy o VAT. Moment wystawienia faktury wiąże się tylko z dostawami świątecznymi.
Moment powstania obowiązku podatkowego w związku z zasileniem wirtualnej portmonetki.
Ustalenie miejsca świadczenia i opodatkowania usług polegających na sprzedaży samych kart SIM i eSIM tj. bez doładowania, sprzedaży samych kart SIM i eSIM już doładowanych pakietem danych, Sprzedaży samych doładowań do kart SIM i eSIM zawierających pakiety danych umożliwiających korzystanie z internetu i / lub jednostki taryfowe do wykorzystania na usługi telekomunikacyjne świadczone przez Operatora
Ustalenie miejsca świadczenia i opodatkowania usług polegających na sprzedaży samych kart SIM i eSIM tj. bez doładowania, sprzedaży samych kart SIM i eSIM już doładowanych pakietem danych, Sprzedaży samych doładowań do kart SIM i eSIM zawierających pakiety danych umożliwiających korzystanie z internetu i / lub jednostki taryfowe do wykorzystania na usługi telekomunikacyjne świadczone przez Operatora
Brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku nabyciem bonów jednego przeznaczenia oraz uznanie czynności przekazania bonów jednego przeznaczenia pracownikom za czynność niepodlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT.
Niepodleganie opodatkowaniu podatkiem VAT otrzymania środków pieniężnych na pokrycie kosztów nagród rzeczowych. Moment powstania obowiązku podatkowego w związku z wydaniem nagród rzeczowych. Ewidencjonowania przy zastosowaniu kasy rejestrującej wydania nagród rzeczowych.
Opodatkowanie podatkiem VAT oraz określenie podstawy opodatkowania w przypadku transferu Bonów jednego przeznaczenia i Bonów różnego przeznaczenia oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z nabycia Bonów (nagród).
W zakresie ustalenia: - czy niezależnie czy Bony wydawane byłyby Kontrahentom nieodpłatnie (jako nagrody) czy zbywane za symboliczną złotówkę, koszty nabycia Bonów będą stanowić koszt uzyskania przychodu („KUP”) dla Wnioskodawcy. - jaka byłaby podstawa opodatkowania podatkiem CIT przychodu Wnioskodawcy z tytułu sprzedaży Bonów z upustem (za symboliczną złotówkę).
Uznania opisanych świadczeń za usługi telekomunikacyjne, ustalenia miejsca świadczenia i opodatkowania dokonywanych świadczeń związanych z kartami eSIM oraz wykazywania w deklaracji podatkowej.
Spółka jest zobowiązana do rozpoznania przychodu podatkowego z tytułu sprzedaży Bonów na rzecz Klientów w momencie uregulowania należności i do uznania za koszty uzyskania przychodu w dacie ich poniesienia wydatków udokumentowanych notami księgowymi związanych z wykonanymi przez Partnerów świadczeniami, za które zapłata została dokonana z wykorzystaniem Bonów
Określenie momentu powstania obowiązku podatkowego dla stosowania bonów jednego przeznaczenia.
W momencie dokonania sprzedaży Bonów przez Spółkę na rzecz Klientów nie dojdzie do powstania przychodu podatkowego po stronie Spółki.
Możliwość korzystania ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej w przypadku wymiany eVouchera (...)
Brak opodatkowania kwoty jaką Wnioskodawca otrzymuje z tytułu transferu bonów na podstawie art. 8b ust. 2 ustawy oraz braku obowiązku stosowania przy odliczaniu podatku VAT proporcji, o której mowa w art. 86 ust. 2a ustawy.
Podatku od towarów i usług w zakresie określenia podstawy opodatkowania, gdy wartość zamówienia ulega obniżeniu o wartość vouchera, określenia czy zamiana vouchera na kartę podarunkową stanowi nieodpłatne przekazanie towaru i naliczenia podatku VAT od wartości bonu podarunkowego, braku obowiązku naliczenia podatku VAT od przekazanego świadczenia, prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku
• brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku nabyciem Prezentów, • brak obowiązku naliczenia podatku VAT należnego w momencie wydania Prezentów.
Obowiązki płatnika w zakresie upominków i drobnych świadczeń rzeczowych dla respondentów - możliwość skorzystania ze zwolnienia z art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o PIT.
Uznanie sprzedawanych doładowań i pakietów startowych za bony SPV oraz konsekwencje podatkowe z tytułu ich emisji.