Możliwość ustalenia indywidualnej stawki amortyzacji budynku niemieszkalnego.
1. Czy wartość niezamortyzowanej na dzień 31 grudnia 2023 r. części środków trwałych opisanych w stanie faktycznym, która uległa likwidacji w rezultacie przebudowy, może zostać jednorazowo rozpoznana jako koszt uzyskania przychodów w miesiącu likwidacji? 2. Czy nowe części placów (…) które powstały, w rezultacie przebudowy placów (…) powinny stanowić odrębne środki trwałe podlegające amortyzacji?
Czy wydatki poniesione przez Wnioskodawcę na roboty budowlane oraz opinie i ekspertyzy można bezpośrednio zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów jednorazowo w dacie ich poniesienia, czy też należy rozliczyć je w czasie jako ulepszenie budynku wykończalni tkanin będącego środkiem trwałym u Wnioskodawcy? Czy wydatki poniesione na opinie i ekspertyzy można bezpośrednio zaliczyć do kosztów uzyskania
W zakresie ustalenia, czy: - za dzień poniesienia kosztu uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 4e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych Wnioskodawca ma prawo uznać/uznawać dzień, w którym dana część zamienna (materiał) została/zostanie wykorzystana w celu ich wymiany, tzn. zostanie pobrana z magazynu Spółki na podstawie dokumentu wewnętrznego, - w odniesieniu do części zamiennych (materiałów
Sposoby ustalenia wartości początkowej środka trwałego w oparciu o art. 22g ust. 8 i ust. 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych stanowią wyjątek od obowiązujących zasad ustalania tejże wartości według zasad określonych w art. 22g ust. 1 pkt 1 i 2 ww. ustawy, zatem należy gromadzić faktury oraz inne dokumenty potwierdzające wysokość poniesionych wydatków związanych z prowadzoną inwestycją
Czy można ustalić samodzielnie okres amortyzacji na 10 lat, jako że jest to budynek używany?
Czy można ustalić samodzielnie okres amortyzacji na 10 lat, jako że jest to budynek używany?
W którym momencie Wnioskodawca ma prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na zakup ww. składników niskocennych, wskazanych powyżej w punktach a-c?
1)Czy Wnioskodawca może ująć w ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, zgodnie z treścią art. 22a i art. 22h ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a tym samym rozpocząć amortyzację tego środka trwałego? 2)Czy prawidłowym jest ustalenie przez Wnioskodawcę wartości początkowej budynku przy zastosowaniu współczynnika powierzchni oddanej do użytkowania w stosunku do
Czy na podstawie wyceny rzeczoznawcy Wnioskodawca będzie mógł wprowadzić nieruchomość do ewidencji środków trwałych, a następnie dokonać odpisów amortyzacyjnych i zaliczyć je do kosztów uzyskania przychodów?
Czy na podstawie wyceny dokonanej przez biegłego rzeczoznawcę Wnioskodawczyni mogła wprowadzić nieruchomość do ewidencji środków trwałych w wycenionej wartości zachowując proporcję części powierzchni użytkowej, na którą uzyskała pozwolenie na użytkowanie, do całkowitej powierzchni użytkowej budynku, i czy odpisy amortyzacyjne dokonywane od tak ustalonej wartości początkowej są prawidłowo zaliczane
Czy zasadnie Wnioskodawca zaliczył do kosztów uzyskania przychodów straty powstałe w wyniku likwidacji nie w pełni umorzonych środków trwałych, tj. budynków znajdujących się w mieście Y przy ul. B oraz koszty związane z rozbiórką?
Czy prawidłowo zakwalifikowano do wydatków inwestycyjnych wynagrodzenia: wypłacane w postaci dodatków specjalnych lub zwiększonej premii osobom zatrudnionym w uczelni na etat oraz całość wypłaconego wynagrodzenia obejmującego wynagrodzenie za czas przepracowany i nieprzepracowany zatrudnionych wyłącznie do realizacji tego projektu?
W którym momencie Spółka ma prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na zakup w/w składników niskocennych, wykorzystywanych w działalności Wnioskodawcy, wskazanych powyżej w punktach a) - c)?
Opodatkowanie stawką podstawową czynności wniesienia aportem infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z inwestycją nieoddaną do użytkowania.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie amortyzacji środków trwałych.
Czy Spółka prawidłowo uznała, że: 1) wydatki wymienione w punktach 2, 7, 8, 10, 12, tj. m.in. związane z opracowaniem dokumentacji projektowej w tym koncepcyjnego, badań, sprawdzeń oraz sporządzeniem mapy geodezyjnej jako związane z czynnościami przygotowawczymi poniesione do czasu rozpoczęcia inwestycji stanowią koszty pośrednie (podatkowe koszty uzyskania przychodów)? 2) koszty wymienione w pkt 3
Czy na podstawie zaistniałego stanu faktycznego Spółka uprawniona jest do dokonania odpisów amortyzacyjnych zaliczanych do kosztów uzyskania przychodów od tej części nieruchomości będącej Przychodnią specjalistyczną z izbą porodową na podstawie odbiorów częściowych zezwalających na użytkowanie potwierdzone decyzjami od Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego?
1. W którym momencie należy uznać, iż budynek B2 jest kompletny oraz zdatny do użytku w rozumieniu art. 16a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a tym samym możliwe jest rozpoczęcie dokonywania odpisów amortyzacyjnych od tego środka trwałego? 2. W którym momencie Spółka może rozpocząć amortyzację budynku B1, w sytuacji gdy pozwolenie na użytkowanie dotyczy części B1b, która stanowi
1. Czy na gruncie wyżej opisanego stanu faktycznego poprawne będzie zwiększenie przez Spółkę wartości wzniesionej hali o wartość: a) niezamortyzowaną wartość netto wyburzonej hali nr 25, b) kosztów wyburzenia netto? 2. Czy prawidłowe będzie naliczanie odpisów amortyzacyjnych od wartości nowo wzniesionej hali powiększonej o kwoty wskazane w punktach a) i b) i zaliczanie odpisów amortyzacyjnych od tak
Czy Spółka uprawniona jest do: 1. dokonywania odpisów amortyzacyjnych zaliczanych do kosztów uzyskania przychodów od tej części nieruchomości, będącej Przychodnią Specjalistyczną z Izbą Porodową, jakie posiadają pozwolenie na użytkowanie potwierdzone decyzjami od Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego, 2. zaliczania do kosztów uzyskania przychodów odsetek zapłaconych od kredytu na budowę w/w nieruchomości
w zakresie kwalifikacji poniesionych kosztów jako wydatków na: - remont, nie zwiększający wartości istniejącego środka trwałego,- zakup środków trwałych, których amortyzacja nie będzie stanowiła kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 48 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
1. Czy możliwe jest zaliczenie na poczet budowy środka trwałego (tj. lokalu mieszkalnego) kwoty prowizji, odsetek i różnic kursowych od kredytu bankowego oraz innych wydatków inwestycyjnych zużytych materiałów poniesionych przed dniem otrzymania darowizny czy dopiero od dnia otrzymania darowizny? 2. Czy można powiększyć wartość nieruchomości z darowizny o nakłady inwestycyjne, których ceny nabycia
Czy wydatki poniesione na: a) wynagrodzenie żądane przez Grupę Bankową za gwarantowanie dojścia do skutku emisji obligacji, b) wynagrodzenie za świadczenie usług doradczych i prawnych, c) przygotowanie planów finansowych i biznes planów funkcjonowania Spółki za okres od początku procesu inwestycyjnego do czasu spłaty kredytu (20 lat), d) tłumaczenie tych planów finansowych i biznes planów i innych