Zwolnienie z VAT przy imporcie ma zastosowanie tylko wtedy, gdy spełnione są wszystkie warunki dotyczące miejsca dostawy i właściwej dokumentacji transakcji międzynarodowych.
Susz konopny (CN 1211 90 86) nie jest uznawany za wyrób akcyzowy w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym, co wyklucza jego opodatkowanie akcyzą w Polsce oraz obowiązki rejestracyjne dla wnioskodawcy, w tym przy dostawach wewnątrzwspólnotowych.
Susz konopny klasyfikowany do kodu CN 1211 90 86 nie spełnia kryteriów wyrobu akcyzowego na mocy ustawy akcyzowej, a sprzedaż wewnątrzwspólnotowa tego suszu nie generuje obowiązku podatkowego akcyzy oraz nie wymaga rejestracji na potrzeby podatku akcyzowego w Polsce.
Susz konopny klasyfikowany do kodu CN 1211 90 86, nie zawierający nikotyny ani nie przeznaczony do palenia i klasyfikowany jako produkt techniczny, nie podlega opodatkowaniu podatkiem akcyzowym na terytorium Polski oraz w ramach dostaw wewnątrzwspólnotowych, co skutkuje brakiem obowiązków akcyzowych dla Wnioskodawcy.
Przetwarzanie suszu tytoniowego w procesie ekstrakcji nikotyny nie prowadzi do "zużycia" tego suszu, a co za tym idzie, nie podlega opodatkowaniu podatkiem akcyzowym. Pozostałości po ekstrakcji zachowują swoją formę suszu tytoniowego, spełniając definicję wyrobu akcyzowego, a straty powstałe w trakcie procesu nie są ubytkami w rozumieniu ustawy akcyzowej.
Legalizacyjne znaki akcyzy dla płynu do papierosów elektronicznych muszą być nanoszone bezpośrednio na pierwotne jednostkowe opakowania, a nie na pośrednie opakowania zbiorcze, aby zachować tożsamość wyrobów zgodnie z ustawą o podatku akcyzowym.
Oznaczanie wyrobów tytoniowych znakami akcyzy oraz prawo do obniżenia kwoty wpłaty dziennej.
Oznaczanie wyrobów tytoniowych znakami akcyzy oraz prawo do obniżenia kwoty wpłaty dziennej.
Oznaczanie wyrobów tytoniowych znakami akcyzy oraz prawo do obniżenia kwoty wpłaty dziennej.
Oznaczanie płynów do papierosów elektronicznych znakami akcyzy oraz prawo do obniżenia kwoty wpłaty dziennej.
Oznaczanie wyrobów tytoniowych znakami akcyzy oraz prawo do obniżenia kwoty wpłaty dziennej.
Możliwość naniesienia znaków akcyzy oraz prawo do obniżenia kwoty akcyzy o wartość nowych znaków podatkowych.
Prawidłowe kwalifikowanie dla celów podatku akcyzowego glikolu propylenowego i gliceryny.
Możliwość korzystania ze zwolnienia od akcyzy zużywanych podczas testowania płynów do papierosów elektronicznych, w związku z ich przeznaczeniem do badań naukowych lub badań związanych z jakością produktu
Brak powstania obowiązku podatkowego w podatku akcyzowym w związku ze sprzedażą czystego glikolu propylenowego oraz czystej gliceryny w postaci pojedynczych substancji.
Obowiązki podatkowe oraz ewidencyjne w zakresie wprowadzenia do składu podatkowego czystego glikolu propylenowego oraz czystej gliceryny; moment objęcia zabezpieczeniem akcyzowym czystego glikolu oraz czystej gliceryny.
Brak opodatkowania podatkiem akcyzowym glikolu propylenowego oraz gliceryny, które są sprzedawane samodzielnie, jako niezmieszane substancje chemiczne.
Brak opodatkowania podatkiem akcyzowym glikolu propylenowego oraz gliceryny, sprzedawanych jako samodzielne substancje.
Zwolnienie z akcyzy dla testowanych próbek do papierosów elektronicznych w związku z ich przeznaczeniem do badań.
Odliczenie od zakupów z tytułu badania rynku zgodnie z zapotrzebowaniem klienta.
Aromaty objęte wnioskiem nie mogą zostać uznane za płyn do papierosów elektronicznych, za wyroby nowatorskie ani za tytoń do palenia w rozumieniu ustawy, a tym samym produkcja i sprzedaż aromatów na terytorium kraju nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem akcyzowym.
opodatkowanie akcyzą wyrobów produkowanych i sprzedawanych z przeznaczeniem innym niż do papierosów elektronicznych oraz opodatkowanie płynu do papierosów elektronicznych w składzie podatkowym