Aport infrastruktury geotermalnej przez jednostkę samorządową do spółki komunalnej stanowi czynność opodatkowaną VAT jako odpłatna dostawa towarów, niekorzystająca ze zwolnienia z VAT, gdyż nie stanowi zorganizowanej części przedsiębiorstwa, nawet w przypadku zaniechania inwestycji z przyczyn niezależnych od podatnika.
Stanowiące przedmiot aportu budynki i budowle, które były użytkowane przez okres dłuższy niż 2 lata od pierwszego zasiedlenia, są zwolnione z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT. Jednakże aport stalowych wiat, które nie są trwale związane z gruntem, podlega opodatkowaniu VAT.
Aport obiektów budowlanych korzystał ze zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy. Skoro aport obiektów budowlanych korzystał ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, to bezprzedmiotowe stało się badanie przesłanek do zastosowania zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a oraz art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy.
Podatek od towarów i usług w zakresie określenia stawki podatku oraz podstawy opodatkowania aportu nieruchomości.