Wniesienie aportem nieruchomości do spółki samorządowej nie stanowi transakcji zbycia przedsiębiorstwa ani zorganizowanej części przedsiębiorstwa, zatem podlega opodatkowaniu VAT. Transakcja obejmująca oczyszczalnię wraz z gruntem jest zwolniona z VAT z uwagi na upływ ponad dwóch lat od pierwszego zasiedlenia po modernizacji, natomiast niezabudowana działka budowlana podlega opodatkowaniu, gdyż nie
Wniesienie do spółki przez Miasto aportu w postaci niezabudowanej działki stanowi czynność odpłatnej dostawy towarów, kwalifikującą Miasto jako podatnika VAT w rozumieniu art. 15 ust. 1 i 2 ustawy o VAT, pomimo braku prawa do odliczenia VAT naliczonego przy jej nabyciu.
Wniesienie przez Gminę nieruchomości jako aportu do spółki stanowi odpłatną dostawę towarów podlegającą opodatkowaniu VAT, a nieruchomość traktowana jest jako teren budowlany ze względu na wydaną decyzję o warunkach zabudowy, co wyklucza zwolnienie z art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy o VAT.
Wniesienie aportu nieruchomości gruntowych przez gminę do spółki komunalnej w zamian za udziały nosi znamiona działalności gospodarczej i stanowi odpłatną dostawę towarów, podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 w związku z art. 15 ust. 1 ustawy o VAT. Gmina, wykonując tę czynność, działa jako podatnik VAT, a nie jako organ władzy publicznej.
Wniesienie do spółki cywilnej wkładu niepieniężnego w postaci nieruchomości zabudowanej wybudowanej w ramach działalności, przy zgodzie współmałżonków, stanowi odpłatną dostawę towarów podlegającą VAT, które nie korzysta ze zwolnienia od tego podatku.
Sprzedaż niezabudowanej działki o przeznaczeniu budowlanym, objętej miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, stanowi opodatkowaną dostawę towarów w rozumieniu art. 7 ust. 1 w związku z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT, bez możliwości zastosowania zwolnienia z art. 43 ust. 1 pkt 9 tejże ustawy. Organ potwierdził prawidłowość opodatkowania transakcji podatkiem VAT.
Wniesienie aportem niezabudowanej nieruchomości gruntowej do spółki jawnej, przez osobę fizyczną działającą w ramach majątku prywatnego, nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT, gdyż nie spełnia wymogów działalności gospodarczej określonych w art. 15 ust. 1 ustawy o VAT.
Gmina zobowiązana jest do opodatkowania aportu nieruchomości podatkiem VAT, jako że stanowi on odpłatną dostawę towarów w rozumieniu ustawy o VAT, a nieruchomość jest terenem budowlanym, co wyklucza zastosowanie zwolnienia zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 9 i pkt 2 ustawy o VAT.
Wniesienie aportem Infrastruktury do Spółki stanowi czynność podlegającą opodatkowaniu VAT, gdyż jest odpłatną dostawą towarów dokonawaną w ramach pierwszego zasiedlenia po modernizacji przekraczającej 30% wartości początkowej. Zwolnienia określone w art. 43 ust. 1 pkt 10 i 10a ustawy o VAT są niezasadne.
Wniesienie aportu niezabudowanej nieruchomości przez gminę do spółki prawa handlowego stanowi czynność cywilnoprawną podlegającą opodatkowaniu VAT. Gmina dokonując aportu działała jako podatnik VAT, wobec czego nie znalazło zastosowania wyłączenie z opodatkowania z art. 15 ust. 6 ustawy o VAT.
Wniesienie aportem działki niezabudowanej będącej terenem budowlanym do spółki kapitałowej przez gminę jako czynnego podatnika VAT podlega opodatkowaniu podatkiem VAT i nie jest objęte zwolnieniem na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 ani pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług.
Brak opodatkowania czynności wniesienia aportu w postaci Nieruchomości do Spółki Jawnej.
W zakresie ustalenia, jaki będzie koszt uzyskania przychodu ze zbycia nabytej w formie aportu nieruchomości wskazanej we wniosku.
Zwolnienie od podatku wniesienia aportem działki niezabudowanej do spółki w zamian za udziały.
Nieuznanie za podatnika podatku od towarów i usług w odniesieniu do transakcji wniesienia do Spółki aportu w postaci nieruchomości, stanowiącej niezabudowaną nieruchomość gruntową.
Nieuznanie za podatnika podatku od towarów i usług w odniesieniu do transakcji wniesienia do Spółki aportu w postaci nieruchomości stanowiącej niezabudowaną nieruchomość gruntową.
Uznania Wnioskodawcy za podatnika podatku VAT z tytułu wniesienia aportu.
Wniesienie przez Gminę do Spółki aportem Nieruchomości będzie stanowić czynność podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT, niekorzystającą ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem VAT.
W związku z wniesieniem przez Państwa aportem Nieruchomości, tj. działek nr 1 oraz nr 2 do Spółki, będą działali Państwo jako podatnik w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy, a nie jako organ władzy publicznej i w konsekwencji nie będą mogli Państwo skorzystać w tym zakresie z wyłączenia, o którym mowa w art. 15 ust. 6 ustawy. Tym samym, transakcja wniesienia aportem opisanych Nieruchomości w zamian za
Określenie przychodów i kosztów dla transakcji zamiany nieruchomości, skutków podatkowych konwersji wierzytelności na udziały oraz możliwości amortyzacji budynków otrzymanych w wyniku zamiany nieruchomości.
Opodatkowanie podatkiem VAT wniesienia w formie niepieniężnej wkładu (aportu) do Spółki.
Opodatkowanie podatkiem VAT czynności wniesienia w formie aportu niezabudowanych działek oraz podstawy opodatkowania tej czynności.
Uznanie aportu Nieruchomości przez X za czynność podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT, zwolnienie z opodatkowania aportu niezabudowanej Nieruchomości 1, zwolnienie z opodatkowania aportu zabudowanej Nieruchomości 2, ustalenie podstawy opodatkowania tego aportu, prawo Nabywcy do odliczenia podatku naliczonego oraz zwrotu nadwyżki podatku naliczonego wynikającego z faktury otrzymanej od wnoszącego
Interpretacja indywidualna w zakresie opodatkowania wniesienia aportem do Spółki Nieruchomości gruntowej oraz uznania transakcji aportu do Spółki zabudowanej nieruchomości oraz prawa użytkowania wieczystego nieruchomości wraz z prawem własności posadowionego na nich budynku, stanowiącego odrębną nieruchomość za zbycie zorganizowanej części przedsiębiorstwa, gruntowej w rozumieniu w art. 2 pkt 27e ustawy