Interpretacje

Interpretacja
17.09.2021 Podatki

Czy wydatki na zakup gadżetów przekazywanych przez Spółkę w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

Interpretacja
28.06.2017 Podatki

Opodatkowanie nieodpłatnego przekazania na cele osobiste prawa ochronnego do logo oraz podstawy opodatkowania dla czynności.

Interpretacja
16.10.2012 Podatki

Czy wydatki, jakie ma ponieść Spółka na organizację Maratonu stanowić będą koszty uzyskania przychodów w świetle przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

Interpretacja
28.10.2011 Podatki

1. Czy, w sytuacji, gdy w wyniku wniesienia aportem przedsiębiorstwa lub ZCP do Spółki, w Spółce powstanie dodatnia wartość firmy w rozumieniu art. 16g ust. 2 ustawy o CIT, na podstawie art. 16g ust. 10 i ust. 10a w związku z art. 16b ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT Spółka będzie uprawniona do ustaleni wartości początkowej praw autorskich wchodzących w skład przedsiębiorstwa lub ZCP wnoszonego d spółki dla

Interpretacja
28.10.2011 Podatki

Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie ustalenia wartości początkowej praw autorskich wchodzących w skład aportu w postaci przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części i momentu rozpoczęcia ich amortyzacji.

Interpretacja
29.03.2010 Podatki

Czy Spółka prawidłowo podzieliła materiały reklamowe pod kątem kosztów uzyskania przychodów w podatku dochodowym od osób prawnych w przypadku ich zużycia?

Interpretacja
17.02.2010 Podatki

Czy poniesione w celu realizacji umowy o świadczenie usług marketingowych koszty, obejmujące wydatki, którymi jest obciążany nabywca Świadczonych przez Spółkę usług, w szczególności: na zakup gadżetów reklamowych i upominków opatrzonych logo leków lub firmy zleceniodawcy wydawanych osobom decydującym o zakupie produktów sprzedawanych przez zleceniodawcę Spółki; na zakup artykułów gastronomicznych lub

Interpretacja
17.08.2009 Podatki

Czy ponoszone przez Spółkę na organizację Targów wydatki związane z transportem części uczestników targów, kosztami noclegu, wynajmem powierzchni targowej, sceny, nagłośnienia, gadżetami z logo Spółki, ulotkami, folderów, katalogów, wystroju stoisk targowych, wynajęciem ochrony Targów, posiłków w czasie trwania targów oraz kosztu występu artystycznego oraz poczęstunku alkoholem stanowią dla Spółki

Interpretacja
07.09.2007 Podatki

dotyczy zaliczenia wydatków ponoszonych na zakup artykułów reklamowych takich jak np. latarki, długopisy, smycze, kubki, t-shirty i tym podobnych upominków, niosących informację o firmie i jej produktach, do kosztów uzyskania przychodów w świetle art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000r. Nr 54, poz. 654 ze zm.).

Interpretacja
27.08.2007 Podatki

dotyczy nieuznania wydatków na nabycie prezentów, tj. alkoholu, słodyczy, karnetów, kwiatów, perfum, toreb nie oznaczonych logo Spółki , które przekazywane są odbiorcom i gościom, za koszty uzyskania przychodów w świetle art. 16 ust. 1 pkt. 28 ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000r. Nr 54, poz. 654 ze zm.).

Interpretacja
23.05.2007 Podatki

Czy środki przekazane podwykonawcy w postaci poniesionych bezpośrednio przez Spółkę kosztów (nakładów rzeczowych) na modernizację placów zabaw są kosztem uzyskania przychodu w dacie ich poniesienia, tj. ujęcia kosztu w księgach rachunkowych (zaksięgowania) na podstawie otrzymanej od podwykonawcy faktury? Spółka jest organizatorem programu, którego celem jest m.in. kompleksowa modernizacja 10 istniejących

Interpretacja
08.05.2007 Podatki

Czy gadżety reklamowe o wartości do 100 zł z logo Spółdzielni lub jej produktu są produktami reklamowymi, a wydatki na ich nabycie - kosztami uzyskania przychodów Spółdzielni-producenta produktów farmaceutycznych i kosmetyków? Spółdzielnia podejmuje działania o charakterze reklamowym i promocyjnym. Typowe realizowane działania reklamowe to: rozdawanie gadżetów reklamowych opatrzonych logo (nazwą produktu

Interpretacja
24.04.2007 Podatki

Czy w świetle zmian w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych i Prawie farmaceutycznym są kosztami uzyskania przychodów wydatki na reklamę produktów leczniczych w rozumieniu art. 52 ust. 1 Prawa farmaceutycznego, ponoszone przez Spółkę będącą częścią koncernu farmaceutycznego, która w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej, na podstawie umów zawartych z dostawcami leków z Grupy

Interpretacja
11.12.2006 Podatki

Czy jest kosztem uzyskania przychodu wartość przekazanych kontrahentom sprzedającym oleje samochodowe w ramach akcji marketingowych związanych z dystrybucją tych olejów: kombinezonów roboczych, polarów i kurtek z logo firmy? Kontrahenci przekazują odzież swoim pracownikom w warsztatach samochodowych, którzy używają jej jako odzieży ochronnej w czasie pracy, jednocześnie reklamując firmę podczas kontaktów

Interpretacja
09.05.2006 Podatki

Czy wydatki na zakup opakowań z logo firmy i adresami sklepów, wydawanych nieodpłatnie klientom zakupującym towar w celu zapakowania go, są kosztami podatkowymi zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, czy kosztami reklamy niepublicznej zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 28? Spółka prowadzi działalność handlową polegającą na sprzedaży detalicznej.

Interpretacja
11.05.2005 Podatki

Pytanie Spółki dotyczy zaliczenia do kosztów podatkowych wydatków na wyeksponowanie sprzedawanych towarów bezpośrednio jak też za pośrednictwem regionalnych dystrybutoów dystrybutorów oraz udostępniania placówkom handlowym materiaów (środków trwałych) wyposażonych w logo firmy i amortyzacjji tych środków twałych.

Interpretacja
09.03.2004 Podatki

Czy zakupione na podstawie faktury VAT prawa do korzystania z nazwy firmy oraz jej logo stanowią wartości niematerialne i prawne podlegające amortyzacji ?