Środki finansowe otrzymane w ramach Polsko-Szwajcarskiego Programu Współpracy jako udział w projekcie korzystają ze zwolnienia z CIT na mocy art. 17 ust. 1 pkt 53 ustawy o CIT. Koszty amortyzacji środków dofinansowanych nie mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodu.
Odpisy amortyzacyjne od ulepszonych środków trwałych, sfinansowane dodatkowo ze środków własnych, wymagają ponownego ustalenia proporcji KUP/NKUP, z uwzględnieniem finansowania dotacyjnego. Każdy przypadek zmiany wartości środka trwałego musi respektować zasadę rozdziału kosztów według źródeł finansowania, niezależnie od późniejszego finansowania ulepszeń.
Środki przekazywane liderowi konsorcjum przez pozostałych konsorcjantów, pochodzące z dotacji ARiMR, nie stanowią jego przychodu podatkowego podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych, ponieważ nie przynoszą trwałego przysporzenia majątkowego i są powierzonym funduszem do realizacji wspólnych celów konsorcjum.
Środki trwałe zakupione za dotację mogą podlegać amortyzacji podatkowej, a odpisy amortyzacyjne, po zaliczeniu dotacji do przychodów, stanowią koszty uzyskania przychodu zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych, o ile złożono stosowne oświadczenie do organu podatkowego.
Brak opodatkowania podatkiem VAT dotacji uzyskanych z WFOŚiGW na realizację zadań w zakresie demontażu, transportu i unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest realizowanych w 2019 r., 2020 r. oraz w latach kolejnych. Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją ww. zadań w zakresie demontażu, transportu i unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest realizowanych w 2019
Brak opodatkowania otrzymanego dofinansowania na pokrycie wydatków kwalifikowalnych realizowanego Projektu.
1. Czy powyższe wsparcie, które zostanie przekazane Spółce SIM X Sp. z o.o. w okresie realizacji inwestycji przez jej wspólników - Gminy, może korzystać ze zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 48 ww. ustawy? 2. Czy powyższe wsparcie, które zostanie przekazane Spółce SIM X Sp. z o.o. w okresie realizacji inwestycji przez jej wspólników - Gminy, może korzystać ze zwolnienia, o którym mowa w
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.
Opodatkowanie podatkiem od towarów i usług dotacji uzyskanej z WFOŚiGW na demontaż, transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest. Prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur otrzymanych od wykonawcy w związku z realizacją zadania.
Brak opodatkowania podatkiem VAT otrzymanej dotacji na realizację czynności polegających na usuwaniu i unieszkodliwianiu azbestu oraz braku prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją czynności w zakresie usuwania i unieszkodliwiania azbestu.
Nieuznanie Gminy za podatnika VAT z tytułu wykonywania usług w zakresie usuwania azbestu, - niewliczanie dotacji otrzymanej na realizację projektu do podstawy opodatkowania, - brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego z tytułu wydatków związanych z realizacją projektu.
Brak opodatkowania podatkiem VAT dofinansowania otrzymanego na realizację zadania. Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki związane z realizacją ww. zadania.
Uznanie Wnioskodawcy za podatnika w ramach wykonywania programu usuwania azbestu, podlegania opodatkowaniu dotacji otrzymanej na realizację projektu oraz podlegania opodatkowaniu wpłat pobieranych od mieszkańców, w sytuacji, gdyby dotacja nie pokryła wartości całego zadania oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z wydatkami na realizację projektu.
Gmina nie będzie miała obowiązku odprowadzić podatku należnego od dotacji przyznanej na realizację przedsięwzięcia. Gmina nie będzie miała prawnej możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od kosztów przedsięwzięcia.
Opodatkowanie stawką 8% dotacji otrzymanej przez Wnioskodawcę przyznanej na finansowanie projektu pn. „(…)”; - Określenie podstawy opodatkowania dla usług usuwania azbestu; - Prawo do odliczenia pełnych kwot podatku naliczonego z tytułu wydatków związanych z realizacją zadania.
Brak opodatkowania podatkiem VAT otrzymanej dotacji z WFOŚiGW na realizację czynności polegających na usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją czynności w zakresie usuwania wyrobów zawierających azbest.
Interpretacja ogólna w sprawie opodatkowania VAT czynności wykonywanych przez jednostki samorządu terytorialnego polegających na instalacji systemów odnawialnych źródeł energii oraz usuwaniu azbestu w związku wyrokami Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 30 marca 2023 r. w sprawach C-612/21 Gmina O. i C-616/21 Gmina L.
Nieuznanie Gminy za podatnika podatku VAT, brak opodatkowania dotacji otrzymanej z WFOŚiGW na realizację zadania, brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją ww. zadania.
‒ Niepodleganie opodatkowaniu podatkiem VAT dotacji uzyskanej w ramach realizacji zadania pn. „...” z WFOŚiGW na demontaż, transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest, ‒ brak prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur zakupu towarów i usług otrzymywanych w związku z realizacją ww. zadania.
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją zadania oraz niepodleganie opodatkowaniu podatkiem VAT otrzymanej dotacji na realizację zadania.
Niepodleganie opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług otrzymanej dotacji na realizację projektu, - brak prawa do odliczenia podatku od towarów i usług w związku z realizacją ww. projektu.
Brak uznania Gminy za podatnika VAT w związku z czynnościami usuwania azbestu.
Niepodleganie opodatkowaniu wpłat otrzymanych od rolników i otrzymanej dotacji. Brak prawa do odliczenia podatku w związku z realizacją projektu.