Spółka, jako mały podatnik, musi stosować preferencyjną stawkę CIT w wysokości 9% do czasu przekroczenia progowego przychodu 2 mln euro, a po przekroczeniu winna stosować stawkę 19%. Przychody z NFZ za 2024 r., związane z aneksami ze stycznia 2025 r., winny być ujęte jako przychód 2024 r.
Wpłaty na Fundusz Kompensacyjny Szczepień Ochronnych nie mogą być uznane za obniżkę ceny i nie wpływają na podstawę opodatkowania podatkiem VAT, gdyż nie stanowią rabatu ani obniżki cen w rozumieniu art. 29a ust. 10 ustawy o VAT.
Spółka uprawniona jest do obniżenia podstawy opodatkowania VAT oraz VAT należnego z tytułu dostaw leków o wartość płatności Payback, jako pośredniego rabatu, od momentu dokonania faktycznej wypłaty na rzecz NFZ, zgodnie z załączonymi do decyzji refundacyjnych instrumentami dzielenia ryzyka.
Obniżenie podstawy opodatkowania VAT o kwoty zwrotów refundacji wypłacanych przez spółkę farmaceutyczną na rzecz NFZ jest zgodne z art. 29a ust. 10 pkt 1 ustawy o VAT, co wynika z zasady proporcjonalności i neutralności VAT. Zwrot refundacji powoduje obniżenie ceny netto produktów leczniczych, uznawany jako obniżka cen sprzedaży.
Podatek od towarów i usług w zakresie zastosowania zwolnienia z art. 43 ust. 1 pkt 19 lub 19a dla usług pełnienia dyżurów aptecznych.
w zakresie ustalenia podmiotu, po stronie którego powstanie przychód z tytułu otrzymanych z NFZ refundacji.
Czy istnieje możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kwot stanowiących pomniejszenie kompensowanych wierzytelności na podstawie umowy cesji i otrzymanej informacji o kompensacie oraz kwocie pomniejszenia otrzymanej od hurtowni farmaceutycznej pocztą elektroniczną?
Czy obowiązek podatkowy przy sprzedaży leków refundowanych przez NFZ powstaje z chwilą uznania rachunku bankowego podatnika kwotą otrzymanej refundacji z NFZ, czy w momencie zapłaty przez klienta za wydane leki?