Prawidłowość ewidencjonowania sprzedaży usług mycia i czyszczenia aut.
Zwolnienie z akcyzy wyrobów akcyzowych przeznaczonych do statków powietrznych
brak zwolnienia od akcyzy oleju napędowego dostarczanego na platformy wiertnicze
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, iż udokumentowanie przez Spółkę w okresie od marca do maja 2009 r. dostawy paliwa żeglugowego ze składu podatkowego Spółki na uprawnioną jednostkę pływającą dwoma dokumentami przewidzianymi przepisami ustawy o podatku akcyzowym (tj dokumentem dostawy, a następnie kwitem bunkrowym pełniącym rolę kolejnego dokumentu dostawy), w przypadku dostaw, w których
dokumentowanie dostawy paliwa żeglugowego na statki (zwolnionego od podatku akcyzowego) w przypadku uczestniczenia w transakcji tzw. tradera
Skoro na podstawie art. 14 ust. 1 pkt c dyrektywy Rady 2003/96/WE z dnia 27 października 2003 roku sprawie restrukturyzacji wspólnotowych przepisów ramowych dotyczących opodatkowania produktów energetycznych i energii elektrycznej (Dz. U. UE L 2003 Nr 283 poz. 51) paliwo do celów żeglugi na wodach terytorialnych Wspólnoty (włącznie z połowami), z wyłączeniem prywatnej żeglugi niehandlowej zostało zwolnione
korzystanie ze zwolnienia w przypadku dostawy paliwa żeglugowego na statki, którego nabywcami nie są prawni właściciele tych jednostek
objęcie szczególnym nadzorem podatkowym importowanych wyrobów przez podmiot pośredniczący
dokumentowanie nadwyżki magazynowej wyrobów akcyzowych zharmonizowanych, przeznaczonych na cele żeglugowe
sprzedaż paliw żeglugowych zwolnionych od akcyzy w okresie przejściowym
Podatnik ponosząc wydatki na remonty klasowe mające charakter innych kosztów niż koszty bezpośrednio związane z przychodami, które Podatnik kierując się zasadą z ustawy o rachunkowości traktuje jako istotne dla jego działalności i rozlicza je w ciągu roku lub pięciu lat, dla celów bilansowych ( przenosząc sukcesywnie z konta rozliczeń międzyokresowych na konta kosztowe) winien je w tym samym czasie