Uznanie Powiatu za podatnika z tytułu wydzierżawiania na rzecz koła łowieckiego obwodu łowieckiego i opodatkowanie pobieranego z tego tytułu czynszu dzierżawnego, stawka podatku VAT dla dzierżawy obwodu łowieckiego, opodatkowanie obciążenia koła łowieckiego związanego z nieusprawiedliwionym niezrealizowaniem rocznego planu łowieckiego w wysokości odpowiadającej udziałowi w kosztach ochrony lasu przed
Czy Wnioskodawca może skorzystać ze zwolnienia z obowiązku stosowania kasy rejestrującej wykonując usługę strzyżenia psów (96.09.Z) na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej?
stwierdzenie: -czy planowana przez Wnioskodawcę (rolnika ryczałtowego) sprzedaż paszy właścicielom koni, które przetrzymywane będą na terenie jego gospodarstwa będzie podlegała zwolnieniu na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 3 ustawy o VAT, -czy planowane przetrzymywanie koni na terenie gospodarstwa Wnioskodawcy oraz pozyskiwanie obornika będzie podlegało opodatkowaniu na podstawie art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy
W zakresie uznania czynności oceny zwierząt jako usług podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług oraz w zakresie wyłączenia od podatku VAT realizowanych zadań nałożonych przepisami prawa, dotyczących prowadzenia ksiąg hodowlanych, w ramach których Wnioskodawca działa jak organ władzy publicznej.
Nie można zgodzić się z Wnioskodawcą, że jako myśliwy otrzymując rekompensatę za strzeloną zwierzynę, która jest księgowana przez koło w poczet składek członkowskich oraz kupując tuszę dzika na własny użytek, płacąc ustalonym ryczałtem, otrzyma przychód podlegający opodatkowaniu. W konsekwencji koło łowieckie nie jest zobowiązane do wystawienia informacji podatkowych, tzn. nie jest zobowiązane do wystawienia
Różnica, jaka powstała pomiędzy pierwotną wysokością składki członkowskiej a nowo powstałą wartością ustaloną przez Walne Zgromadzenie Koła, tj. obniżenie jej o sumę równoważną 20% wartości tusz dostarczonych do punktu skupu nie jest przychodem myśliwego w rozumieniu art. 10 ust. 1 pkt 9 i art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a tym samym jak słusznie twierdzi Wnioskodawca
Wnioskodawca dokonując zakupu konia celem wytrenowania go i dalszej odsprzedaży powinien uznać go jako towar handlowy. Koszty związane z utrzymaniem konia dotyczące m.in. jego leczenia, wyżywienia, udziału w zawodach sportowych, badań weterynaryjnych itp. poniesione od momentu jego zakupu do momentu jego sprzedaży stanowią podatkowy koszt uzyskania przychodu w dacie jego poniesienia. Wypłata wynagrodzenia