Obowiązek podatkowy w przypadku wewnątrzwspólnotowego nabycia używanych środków transportu powstaje w momencie wystawienia faktury przez dostawcę, niezależnie od fizycznego posiadania towaru, a podatek VAT należy wpłacić oraz złożyć deklarację VAT-23 w ciągu 14 dni od tej daty.
Czy we wskazanym stanie faktycznym prawidłowe jest działanie Spółki polegające na ustaleniu podatku naliczonego w kwocie 50% oraz odstąpieniu od prowadzenia szczegółowej ewidencji przebiegu pojazdu dla potrzeb podatku VAT?
Czy Wnioskodawca powinien sporządzić informację o wewnątrzwspólnotowym nabyciu środków transportu (VAT-23), którego przedmiotem jest ciągnik rolniczy i odprowadzić z tego tytułu podatek od towarów i usług w ciągu 14 dni?
Czy transport pojazdu będącego własnością osoby fizycznej z terenu Niemiec do Polski można interpretować jako podlegający przepisom o wewnątrzwspólnotowym nabyciu nowych środków transportu (VAT-10) i na tej podstawie nałożyć podatek VAT?
Pytanie o status pojazdu (nowy czy używany) zgodnie z art. 19 ustawy, obowiązek podatkowy w imporcie towarów powstaje z chwilą powstania długu celnego czyli w tym wypadku sprowadzenie pojazdu na teren UE. Niemiecki Urząd Celny uznał pojazd za używany z chwilą powstania długu celnego na podstawie stanu faktycznego.
Czy Wnioskodawca, który dokonał nabycia wewnątrzwspólnotowego nowego środka transportu tylko i wyłącznie w celu dalszej odsprzedaży, był zobowiązany do złożenia deklaracji i zapłaty podatku w terminie 14 dni od dnia powstania obowiązku podatkowego?
Czy w związku z normami art. 120 ust. 16 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535), oraz art. 72 ust. 1a ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Z 2003r. Nr 58, poz. 515 z późn. zm.) faktura VAT marża może zawierać adnotację "w cenę wliczono VAT w wysokości....zł". Zdaniem Zapytującego wystawiając fakturę VAT marża nie można oddzielnie