Czy we wskazanym stanie faktycznym prawidłowe jest działanie Spółki polegające na ustaleniu podatku naliczonego w kwocie 50% oraz odstąpieniu od prowadzenia szczegółowej ewidencji przebiegu pojazdu dla potrzeb podatku VAT?
Czy transport pojazdu będącego własnością osoby fizycznej z terenu Niemiec do Polski można interpretować jako podlegający przepisom o wewnątrzwspólnotowym nabyciu nowych środków transportu (VAT-10) i na tej podstawie nałożyć podatek VAT?
Pytanie o status pojazdu (nowy czy używany) zgodnie z art. 19 ustawy, obowiązek podatkowy w imporcie towarów powstaje z chwilą powstania długu celnego czyli w tym wypadku sprowadzenie pojazdu na teren UE. Niemiecki Urząd Celny uznał pojazd za używany z chwilą powstania długu celnego na podstawie stanu faktycznego.
Czy Wnioskodawca, który dokonał nabycia wewnątrzwspólnotowego nowego środka transportu tylko i wyłącznie w celu dalszej odsprzedaży, był zobowiązany do złożenia deklaracji i zapłaty podatku w terminie 14 dni od dnia powstania obowiązku podatkowego?
Czy istnieje obowiązek składania wniosku VAT-23 w przypadku nabycia od kontrahentów unijnych samochodów używanych, w przypadku gdy stanowią one towar handlowy?
Czy w związku z nabyciem na terytorium innych państw członkowskich Wspólnoty używanych środków transportu celem dalszej odsprzedaży, Podatnik zobowiązany jest do składania informacji o wewnątrzwspólnotowym nabyciu środków transportu (VAT-23) i zapłaty podatku od towarów i usług z tytułu nabycia środka transportu w terminie 14 dni od dnia powstania obowiązku podatkowego na rachunek urzędu skarbowego