Obowiązki płatnika – wykorzystywanie samochodów służbowych do celów prywatnych.
Kwalifikacja opisanych wydatków jako wydatków niezwiązanych z działalnością gospodarczą w ramach opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek.
1. Czy wydatki ponoszone przez Spółkę na funkcjonowanie Centrum, do utworzenia oraz uczestnictwa, w którym Spółka jest obowiązana przepisami prawa, stanowią dla Spółki koszty uzyskania przychodów i Spółka powinna je rozpoznać jako pośrednie koszty podatkowe w dacie ich poniesienia lub poprzez odpisy amortyzacyjne od nabytych wartości niematerialnych i prawnych? 2. Gdy Produkt będący wartością niematerialną
Zaliczenie wydatków na nabycie i eksploatację samochodu wyścigowego do kosztów uzyskania przychodów.
Obowiązki płatnika z tytułu ponoszonych wydatków na zakup paliwa do samochodów służbowych wykorzystywanych przez pracowników do celów prywatnych.
Skutki podatkowe korzystania przez pracowników z samochodów służbowych do celów prywatnych i związanych z tym obowiązków płatnika
w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów podatkowych 100% wydatków związanych z eksploatacją samochodów osobowych o których mowa we wniosku
Ustalanie wartości nieodpłatnego świadczenia przysługującemu pracownikowi z tytułu wykorzystywania samochodu służbowego do celów prywatnych.
Obowiązki płatnika w związku z użytkowaniem przez pracowników samochodów służbowych do celów prywatnych.
Czy wartość pieniężna nieodpłatnego świadczenia przysługującego pracownikowi z tytułu wykorzystywania samochodu służbowego do celów prywatnych, o której mowa w art. 12 ust. 2a uopdof obejmuje koszty użytkowania takie jak paliwo?
Obowiązki płatnika z tytułu ponoszonych wydatków na zakup paliwa do samochodów służbowych wykorzystywanych przez pracowników do celów prywatnych.
Czy wartość pieniężna nieodpłatnego świadczenia otrzymanego przez pracownika z tytułu wykorzystywania samochodu służbowego do celów prywatnych, o której mowa w art. 12 ust. 2a - 2b ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, obejmuje udostępnienie samochodu oraz ponoszenie kosztów paliwa wykorzystywanego przez pracownika do celów prywatnych, kosztów napraw, ubezpieczenia
Czy w świetle przepisów art. 15 ust. 1 oraz art. 16 ust. 1 ustawy o CIT, Spółce przysługuje prawo kwalifikowania do kosztów uzyskania przychodów kosztów, które Spółka ponosi w związku z utrzymaniem i eksploatacją samochodów służbowych (odpisy amortyzacyjne, raty i opłaty leasingowe, koszty bieżącej eksploatacji) udostępnianych pracownikom zarówno do celów służbowych, jak i do celów prywatnych pracowników
Czy w świetle przepisów art. 15 ust. 1 oraz art. 16 ust. 1 ustawy o CIT, Spółce będzie przysługiwać prawo kwalifikowania do kosztów uzyskania przychodów kosztów, które Spółka ponosi w związku z utrzymaniem i eksploatacją samochodów służbowych (odpisy amortyzacyjne, raty i opłaty leasingowe, koszty bieżącej eksploatacji) udostępnianych pracownikom zarówno do celów służbowych, jak i do celów prywatnych
w zakresie: kwalifikowania do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z utrzymaniem i eksploatacją samochodów służbowych udostępnianych pracownikom zarówno do celów służbowych jak i prywatnych
Czy prawidłowe jest uznanie przez Spółkę, że jej kosztami uzyskania przychodu na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o CIT są następujące wydatki: a. W przypadku pozytywnej odpowiedzi na pytanie (1) - zarówno wydatki służące tylko i wyłącznie celom służbowym, jak również wydatki zawarte w doliczanej do przychodu Pracownika kwocie ryczałtu, o którym mowa w art. 12 ust. 2a-2c ustawy o PIT? b. W przypadku
Czy wartość opłaty za wykorzystanie samochodu służbowego do celów prywatnych powyżej uzgodnionego limitu (0,50 zł brutto/km) będzie stanowić przychód Wnioskodawczyni? Czy wydatki związane z utrzymaniem i bieżącą eksploatacją samochodów udostępnionych pracownikom dla celów służbowych i prywatnych stanowić będą koszty uzyskania przychodu Wnioskodawczyni? Kiedy wydatki związane z utrzymaniem i bieżącą
Czy wydatki na zakup paliwa oraz inne wydatki związane z eksploatacją samochodów służbowych wykorzystywanych przede wszystkim do celów służbowych, ale również i do celów prywatnych pracowników, będą kosztem uzyskania przychodów dla Wnioskodawcy w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy w przypadku nieodpłatnego udostępnienia pracownikom samochodów służbowych również do celów prywatnych Spółka (pracodawca) nadal ma prawo kwalifikować do kosztów uzyskania przychodów wydatki związane z użytkowaniem tych samochodów (odpisy amortyzacyjne, opłaty i raty leasingowe, wydatki eksploatacyjne)?
Czy Spółka postępuje prawidłowo zaliczając do kosztów podatkowych koszty użytkowania samochodów osobowych udostępnionych odpłatnie pracownikom (paliwo, części, koszty napraw i przeglądów)?
Czy wszelkiego rodzaju koszty eksploatacji samochodu, w tym opłaty promowe i zakup paliwa oraz naprawa samochodu w Szwecji mogą być traktowane jako koszty uzyskania przychodów?
W październiku 2006 r. Spółka wykupi samochody Honda Civic z firmy leasingowej, leasingowane od 2 września 2003 r., posiadające homologację samochodów ciężarowych nr PL*1008*01. 1) Czy samochód ten jest samochodem ciężarowym? 2) Czy zaliczenie kosztów związanych z eksploatacją samochodu od dnia jego wykupu z firmy leasingowej wymaga prowadzenia ewidencji przebiegu pojazdu? 3) Jak rozliczać prywatne
Zaliczenie samochodu osobowego do środków trwałych oraz odpisów amortyzacyjnych i wydatków eksploatacyjnych do kosztów uzyskania przychodów.
Czy koszty eksploatacji samochodu (paliwo, części, ogumienie, inne usługi) mogą stanowić w całości koszt uzyskania przychodu bez konieczności prowadzenia dodatkowych ewidencji, tzn. "ewidencji przebiegu pojazdu i kosztów eksploatacji"?