Zwrot kosztów ładowania pojazdów służbowych oraz udostępnianie urządzeń ładujących pracownikom nie generuje po ich stronie przychodu do opodatkowania, w świetle art. 12 ust. 2a ustawy o PIT, z uwagi na nieodpłatny charakter zwrotu kosztów użytkowania pojazdów oraz interes służbowy udostępnienia urządzeń.
Koszty zakupu, najmu lub użytkowania urządzeń ładujących, jak również koszty audytu energetycznego i montażu/demontażu tych urządzeń, nie podlegają ograniczeniu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 51 CIT, gdyż nie są to wydatki eksploatacyjne związane z używaniem samochodów.
Działalność niemieckiej spółki w Polsce, obejmująca świadczenie usług i sprzedaż, nie skutkuje powstaniem zagranicznego zakładu podatkowego na terytorium Polski zgodnie z art. 4a pkt 11 ustawy CIT i art. 5 UPO PL-DE. Brak fizycznej placówki, personelu i pełnomocnictw do zawierania umów wyklucza uznanie działalności za zakład. Działalność ma charakter przygotowawczy i pomocniczy.
Transakcje ładowania energią elektryczną realizowane przez Wnioskodawcę stanowią odpłatną dostawę towarów podlegającą opodatkowaniu VAT, a obowiązek podatkowy powstaje z momentem wystawienia faktury, nie później niż z upływem terminu płatności.
Zwrot kosztów energii elektrycznej za ładowanie służbowego samochodu elektrycznego, używanego również prywatnie, nie stanowi dla pracownika dodatkowego przychodu podatkowego w rozumieniu art. 12 ust. 2a uPIT, zwalniając pracodawcę z obowiązku poboru zaliczki na podatek dochodowy.
Określenie miejsca opodatkowania sprzedaży energii elektrycznej w punktach ładowania pojazdów na rzecz pośredników roamingowych oraz dostawców usług ładowania EMSP poza Polską.
Stawka podatku na świadczoną usługę w zakresie przyjęcia lądowego środka transportu, jego wyładunku lub załadunku oraz dla czynności dodatkowych związanych z ładunkami.