Chociaż sprawozdania finansowe już od 2018 r. składane są wyłącznie w formie elektronicznej i podpisywane za pomocą podpisu elektronicznego, to nadal występują wątpliwości dotyczące tych czynności. Przedstawiamy te najczęściej się pojawiające.
Potwierdzenie, że po wprowadzeniu elektronicznego systemu zatwierdzania ewidencji przebiegu pojazdu, podpis elektroniczny składający się z kombinacji indywidualnego loginu oraz hasła pracownika Banku generowany przez Aplikację do ewidencji przebiegu pojazdu, może być uznany za „podpis podatnika” w rozumieniu art. 16 ust. 5 ustawy o CIT.
Skutki podatkowe zawarcia umowy pożyczki w trybie negocjacji z Pożyczkodawcą 1, który jako ostatni podpisał umowę pożyczki w Holandii.
Informację o cenach transferowych można podpisać za pomocą dowolnego kwalifikowanego podpisu elektronicznego akceptowanego w innym kraju UE. Skutki prawnopodatkowe związane z danymi z informacji o cenach transferowych obciążają podmioty powiązane zobowiązane do złożenia informacji, a nie pełnomocników. Ci mogą jednak ponieść odpowiedzialność karno-skarbową. Tak wynika z odpowiedzi Ministerstwa Finansów
Od 1 stycznia 2022 r. obowiązuje uproszczenie w ustawie o rachunkowości dotyczące podpisywania sprawozdań finansowych. Wprowadziło ono możliwość złożenia podpisu na sprawozdaniu finansowym tylko przez jednego członka organu, w przypadku gdy jednostką kieruje organ wieloosobowy. W raporcie prezentujemy zasady i warunki, o jakich trzeba pamiętać przy korzystaniu z tego ułatwienia.
18 września 2021 r. zmienione zostały niektóre przepisy ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Zmiany dotyczą m.in. oskładkowania wspólników spółek jednoosobowych, zasad pobierania odsetek za zwłokę w zapłacie składek oraz zasad przeprowadzania kontroli przez ZUS. To dopiero pierwszy etap zmian wprowadzanych w ustawie o systemie ubezpieczeń społecznych. Kolejne wejdą w życie od 1 stycznia 2022
Od 1 lipca 2021 r. do obrotu gospodarczego i postępowań administracyjnych oraz sądowych zostanie wprowadzony nowy rodzaj korespondencji elektronicznej, czyli e-doręczenia. Doręczenie pisma z wykorzystaniem adresu do e-doręczeń będzie wywierać skutek prawny równoważny z tradycyjnym doręczeniem korespondencji w formie pisemnej. Z czasem e-doręczenia mają stać się dominującą formą wymiany pism. Na wprowadzenie
Pomimo trwania pandemii COVID -19 firmy nie mogą liczyć na przesunięcie terminów prac księgowych, jak to miało miejsce w zeszłym roku. Przypomnijmy, jakie prace księgowe muszą zostać wykonane w marcu 2021 r.
w zakresie ustalenia, czy podpis, w postaci imienia i nazwiska upoważnionej przez podatnika osoby, składany w sposób elektroniczny (z autoryzacją hasłem oraz z wyłączeniem dostępu dla osób nieupoważnionych), w ramach wprowadzanych danych do ewidencji przebiegu pojazdu spełnia warunki do uznania go za podpis podatnika, o którym mowa w art. 16 ust. 5 ustawy o PDOP
Przedstawiona przez Wnioskodawcę nowa procedura umożliwiająca pracownikom Wnioskodawcy składanie w formie elektronicznej oświadczeń lub wniosków określonych w art. 32 ust. 1a, art. 32 ust. 1e, art. 32 ust. 1f, art. 32 ust. 3, art. 32 ust. 5, art. 32 ust. 6, art. 32 ust. 7 oraz art. 41a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych poprzez () portal i przy użyciu zindywidualizowanego loginu oraz hasła
czy podpis, w postaci imienia i nazwiska upoważnionej przez podatnika osoby, składany w sposób elektroniczny w ramach wprowadzanych danych do ewidencji przebiegu pojazdu spełnia warunki do uznania go za podpis podatnika, o którym mowa w art. 16 ust. 5 updop