Obowiązek naliczenia i zadeklarowania za rok podatkowy 2024 minimalnego podatku dochodowego od osób prawnych.
W zakresie ustalenia czy Spółdzielnia obliczając zaliczkę na podatek od osób prawnych za miesiące od stycznia do września 2024 roku może zastosować 9% stawkę obniżoną wg art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
W zakresie ustalenia skutków podatkowych związanych z zastosowaniem 9% stawki podatku oraz spełnienia warunków opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek.
W przypadku, gdy wartość przychodu ze sprzedaży (wraz z kwotą należnego podatku od towarów i usług; bez kwot wpływów stanowiących zaliczki na poczet sprzedaży i należnego od tych kwot podatku od towarów i usług) nie przekroczyła w roku podatkowym 2022 wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 2 000 0000 euro, to w 2023 r. spełnili Państwo warunek wskazany w art. 4a pkt 10 ustawy o CIT,
Ustalenie, czy spółce przysługiwać będzie obniżona stawka podatku dochodowego w sytuacji wybrania przez niego ryczałtu od dochodu spółek w roku podatkowym rozpoczynającym się z dniem 1 stycznia 2023 r.
Czy Spółka może skorzystać z preferencji wynikających z art. 28j ust. 2 ustawy o CIT w pierwszym roku opodatkowanie ryczałtem, tj. w okresie od 1 września 2022 r. do 31 grudnia 2023 r. Jeżeli na pierwsze pytanie odpowiedź będzie negatywna, Spółka powzięła wątpliwość, czy spełnia warunki określone w art. 28j ust. 3. pkt 1, tj. czy jako mały podatnik spełnia warunki zatrudnienia.
Czy opłaty wnoszone przez osoby posiadające tytuł prawny do lokali w Spółdzielni zgodnie z art. 4 ust. 1, 2, 3, 4 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, mieszczą się w pojęciu „przychodu ze sprzedaży”, o którym mowa w art. 4a pkt 10 ustawy o CIT, a który decyduje o statusie „małego podatnika” i w związku z tym o możliwości skorzystania przez Spółdzielnię z obniżonej do 9% stawki podatku dochodowego
Zastosowanie 10% stawki opodatkowania, o której mowa w art. 28o ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT w sytuacji przekształcenia jednoosobowej działalności gospodarczej w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością.
Utrata statusu małego podatnika w kolejnym lub bieżącym roku podatkowych na skutek dokonania aportu nieruchomości.
W zakresie ustalenia: 1. Czy kwota 2 000 000 euro (wraz z podatkiem od towarów i usług), o której mowa w art. 4a pkt 10 ustawy CIT obejmuje wyłącznie tę kwotę podatku od towarów i usług, która stanowi podatek należny od przychodów ze sprzedaży Wnioskodawcy tj. sprzedaży towarów i usług i nie obejmuje wartości podatku należnego od dokonywanych nabyć towarów i usług, dla których Wnioskodawca jest podatnikiem
Czy w opisanym wyżej zdarzeniu przyszłym, kiedy Spółka w 2024 r. osiągnie przychody inne niż z zysków kapitałowych brutto (z podatkiem VAT) wyższe niż równowartość w złotych kwoty 2 000 000 euro, przeliczonej według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na pierwszy dzień roboczy roku podatkowego, w zaokrągleniu do 1000 zł, ale netto (bez podatku VAT) niższe od tej kwoty, Spółka
Czy wypłata Pożyczki na rzecz Podmiotów powiązanych podlega opodatkowaniu Ryczałtem?
Zastosowanie przepisów dot. CIT estońskiego w odniesieniu do spółki, która powstała z przekształcenia jednoosobowej działalności gospodarczej, w tym braku wyłączenia podmiotowego z CIT estońskiego na podstawie art. 28k ust. 1 pkt 5 lit. c oraz możliwości zastosowania preferencji dotyczącej zatrudnienia oraz stawki ryczałtu przewidzianych dla małego podatnika.
Prawo do stosowania niektórych rozwiązań przysługuje wyłącznie podatnikom, którzy nie przekroczyli określonych limitów sprzedaży. Limity te są corocznie wyznaczane na podstawie średniego kursu euro do PLN. W 2025 r. limity te będą niższe niż w 2024 r.
Czy prawidłowe jest podejście, zgodnie z którym przychody, w których skład wchodzą wyłącznie opłaty wskazane art. 4 ust. 1, 2, 3 i 4 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, nie stanowią przychodów ze sprzedaży, o których mowa w art. 4a pkt 10 Ustawy o CIT, w wyniku czego Spółdzielni przysługuje status małego podatnika podatku CIT i możliwość zastosowania stawki 9%.
Czy Spółka z o.o. w swoim pierwszym roku opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek, który zakończy się w dniu 31 grudnia 2024 r. jest uprawniona do zastosowania stawki 10% ryczałtu od dochodów spółek.
Alokacja kosztów wynikających z Pożyczek oraz Kosztów Bieżących do kosztów uzyskania przychodów ze źródła zyski kapitałowe oraz brak uwzględnienia przychodów z dywidendy w limicie dla ustalenia statusu „małego podatnika”.
1) Czy w związku z opisanym stanem faktycznym, Wnioskodawca po wniesieniu dopłat do kapitału spółki, której jest udziałowcem ma prawo do preferencyjnej 9% stawki podatku dochodowego w roku podatkowym bezpośrednio po nim następującym? 2) Czy w związku z opisanym stanem faktycznym, Wnioskodawca po zmianie właścicielskiej ma prawo do preferencyjnej 9% stawki podatku dochodowego w roku podatkowym zaistnienia
Czy Spółka w roku wniesienia aportu w postaci ZCP będzie dalej uprawniona do zastosowania stawki 9% podatku dochodowego od osób prawnych?
Ustalenie, czy dochód Wnioskodawcy pochodzący z działalności wskazanej w pkt 2-4, tj. z prowizji od zysku kopiujących udostępniony sygnał, prowizji od obrotu wprowadzonych klientów oraz wynagrodzenia za handel prop-trading może podlegać opodatkowaniu 9% stawką podatku zgodnie z art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Dotyczy ustalenia, czy Spółka była/będzie uprawniona do zastosowania 10% stawki Ryczałtu w stosunku do wypłat zaliczek na poczet dywidendy, w stosunku do których uchwała o wypłacie zaliczki na poczet dywidendy została podjęta w trakcie pierwszego roku opodatkowania Ryczałtem, niezależnie od tego, w którym roku podatkowym ma miejsce faktyczna wypłata zaliczki na poczet dywidendy.