Obowiązki płatnika w zakresie uiszczania zaległości z tytułu zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych za lata 2018-2020, w wysokości różnicy między zaliczkami obliczonymi od dochodów Pracownika według zasad przewidzianych dla dochodów ze stosunku pracy a rzeczywiście pobranymi zaliczkami, wraz z odsetkami za zwłokę.
Brak podstawy do zastosowania zwolnienia z opodatkowania na mocy art. 21 ust. 1 pkt 3 updof kwoty zadośćuczynienia (otrzymanej za śmierć brata podczas wykonywania pracy), która wynika z ugody pozasądowej.
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą dodatkowej odprawy pośmiertnej przysługującej rodzinie zmarłego pracownika.
Ustanowienie zarządu sukcesyjnego przez pracodawcę prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą nie spowoduje wygaśnięcia umów o pracę z dniem jego śmierci. Taki efekt wystąpi tylko wtedy, gdy w czasie wykonywania zarządu pracownicy zmarłego nie zostaną przejęci przez nowego pracodawcę. Takie zmiany w zakresie wygasania stosunków pracy wprowadza ustawa o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem
Świadczenia wypadkowe przysługują członkom rodziny zmarłego pracownika, który uległ wypadkowi przy pracy, bez względu na jego stopień przyczynienia się do spowodowania wypadku (wyrok Sądu Najwyższego z 13 lipca 2011 r., I UK 46/11).
Śmierć pracownika, zleceniobiorcy lub wykonawcy umowy o dzieło skutkuje wygaśnięciem umów, których stroną był zmarły. Taka sytuacja zobowiązuje podmioty zatrudniające do rozliczenia przychodów z pozostałych po tych osobach praw majątkowych. W tym zakresie może powstać obowiązek pobrania przez płatnika od należnych przychodów zaliczki na podatek dochodowy lub przekazania świadczenia beneficjentom do
Jeden z naszych pracowników dostarczył zwolnienie lekarskie na okres od 1 do 30 listopada 2016 r. 23 listopada, wraz z terminem wypłat, wypłaciliśmy zasiłek chorobowy za cały listopad 2016 r. 29 listopada 2016 r. pracownik zmarł. Jaką kwotę powinniśmy wykazać w dokumentach rozliczeniowych ZUS RSA - w prawidłowej wysokości czy faktycznie wypłaconej?
W grudniu 2014 r. zmarł jeden z naszych pracowników. Pozostawił żonę, dwie prowadzące własną działalność gospodarczą córki w wieku 33 i 36 lat oraz 23-letniego syna, który obecnie studiuje. Komu, na jakiej podstawie i w jakich częściach powinniśmy wypłacić należne po nieżyjącym pracowniku świadczenia, takie jak: zaległe wynagrodzenie, ekwiwalent urlopowy oraz odprawę pośmiertną?
Niedawno zmarła jedna z pracownic naszej firmy. Wystawiliśmy świadectwo pracy jej mężowi, który się po nie zgłosił. Po 3 dniach mąż zmarłej pracownicy wystąpił do nas o sprostowanie świadectwa pracy, gdyż jego zdaniem świadectwo zawiera błędy. Czy powinniśmy rozpatrzyć jego wniosek o sprostowanie świadectwa pracy?
Pracownik zmarł 1 marca br. w godzinach porannych. Ustalam uprawnienia dla rodziny zmarłego pracownika. Czy przy naliczaniu proporcjonalnego urlopu wypoczynkowego (i ekwiwalentu pieniężnego za urlop) należy brać pod uwagę ten dzień, tzn. czy zatrudnienie zakończyło się z końcem lutego, czy z końcem 1 marca? Soboty są dniami wolnymi od pracy dla tego pracownika.
W przypadku zgonu pracownicy w czasie urlopu macierzyńskiego pracownikowi-ojcu wychowującemu dziecko przysługuje prawo do niewykorzystanej części tego urlopu. Ubezpieczony ojciec dziecka nabędzie również prawo do zasiłku macierzyńskiego za okres podstawowego urlopu macierzyńskiego, dodatkowego urlopu macierzyńskiego oraz urlopu rodzicielskiego.
Zatrudniony u nas pracownik zmarł 30 września 2013 r. Jak powinniśmy wypełnić świadectwo pracy zmarłego pracownika i komu należy je przekazać?