Dotacje otrzymane od Gminy ościennej i Wojewody z tytułu organizacji publicznego transportu zbiorowego nie stanowią podstawy do opodatkowania VAT, gdyż brak jest bezpośredniego związku między dotacjami a konkretnymi usługami, co wyklucza ich uznanie za wynagrodzenie za świadczenie usług.
Rekompensata wypłacana przez jednostkę samorządu terytorialnego operatorowi za świadczenie usług publicznego transportu zbiorowego, mająca na celu wyłącznie pokrycie poniesionych strat, nie wchodzi w zakres podstawy opodatkowania VAT, gdyż nie ma bezpośredniego wpływu na cenę usługi.
Dodanie kodu PKD do CEIDG nie przesądza o obowiązku rejestracji jako czynny podatnik VAT, istotna jest faktyczna działalność.
Dopuszczalne jest opodatkowanie stawką 8,5% ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych dla przychodów z działalności usługowej, o ile działalność ta mieści się w uzgodnionych grupowaniach PKWiU, zgodnie z art. 12 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu świadczenia przez Spółkę usług przewozu i działalności dodatkowej integralnie związanej z realizacją usług przewozu.
Brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu w części dotyczącej wydatków poniesionych na budową ścieżek pieszo-rowerowych, przebudowę i budowę dróg, pętli autobusowej, rozbudową systemu, wymianę oświetlenia ulicznego oraz promocję projektu oraz jego nadzór, prawo do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją ww. projektu w części dotyczącej rozbudowy miejskiej aplikacji.
Prawo do pełnego odliczenia podatku VAT w związku z zakupem samochodu.
Brak możliwości odzyskania w całości lub części podatku od towarów i usług od wydatków związanych z realizacją projektu.
Brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacją projektu.
Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wartości diet z tytułu podróży służbowych świadcząc osobiście usługi transportowe w charakterze kierowcy w transporcie międzynarodowym.
Brak prawa do odliczenia podatku w związku z realizacją projektu w ramach realizacji zadań własnych Gminy.
Brak opodatkowania podatkiem od towarów i usług otrzymanej przez Spółkę od Gminy Rekompensaty, brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w przypadku opodatkowania przedmiotowej Rekompensaty.
Obowiązki płatnika w związku z zatrudnianiem kierowców zawodowych pochodzących z Rumunii.
Ustalenie czy usługa, którą wykonuje Wnioskodawca: zawierania umów przewozu i która podlega pod PKWiU 52, może być opodatkowana PPE ryczałtem 8,5%.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wartości diet z tytułu podróży służbowych.
W zakresie ustalenia, czy zaprezentowane re-wdrożenie (…) stanowi działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26 CIT (tu: jako prace rozwojowe) i w związku z tym czy Spółka jest uprawniona do rozliczenia ulgi na działalność badawczo-rozwojową, zgodnie z art. 18d ust. 1 CIT.
Dotyczy stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (74.90.12.0 i 52.29.12.0).
Opodatkowanie podatkiem VAT Rekompensaty stanowiącej wynagrodzenie z tytułu świadczenia usług organizacji przewozów na rzecz Gminy oraz prawo do pełnego odliczenia podatku VAT naliczonego wynikającego z faktur VAT dokumentujących wydatki związane z organizacją przewozów.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wartości diet z tytułu podróży służbowych.
Możliwość odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją inwestycji, którą Gmina zamierza przekazać aportem do majątku spółek komunalnych miasta.
Możliwość zastosowania stawki podatku 0% dla usługi międzynarodowego transportu towarów z terytorium Unii Europejskiej na terytorium krajów trzecich.
Określenie czy posiadane przez Wnioskodawcę dokumenty są dokumentami wystarczającymi dla zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla usług transportu drogowego stanowiącego część transportu międzynarodowego.