Minister Finansów wydał interpretację ogólną, w której wskazał, kiedy umowę leasingu operacyjnego należy zgłosić jako schemat podatkowy, a kiedy nie ma takiego obowiązku. MF stwierdza, że samo zawarcie umowy leasingu operacyjnego, która będzie miała wpływ na rozliczenia podatkowe leasingobiorcy, nie wystarczy do uznania, że mamy tu do czynienia ze schematem podatkowym.
Interpretacja ogólna w sprawie kwalifikacji umów leasingu operacyjnego na gruncie przepisów o schematach podatkowych.
23 lipca 2024 r. Trybunał Konstytucyjny ogłosił orzeczenie wydane w sprawie wniosku Krajowej Rady Doradców Podatkowych dotyczącego przepisów regulujących schematy podatkowe. Trybunał uznał za niezgodne z konstytucją przepisy zobowiązujące doradców podatkowych do przekazywania informacji o schematach podatkowych ich klientów. Niekonstytucyjne są również regulacje zwalniające doradców podatkowych z obowiązku
W niniejszym stanie faktycznym nie jest spełniona ogólna cecha rozpoznawcza, o której mowa w art. 86a § 1 pkt 6 lit. f OP, jak również nie jest spełniona żadna inna ogólna cecha rozpoznawcza, inna szczególna cecha rozpoznawcza, ani szczególna cecha rozpoznawcza” - nie mamy do czynienia ze schematem podatkowym.
Czy na Spółce, jako podatniku opodatkowanym Estońskim CIT nie ciąży obowiązek sporządzania i podawania do publicznej wiadomości informacji o realizowanej strategii podatkowej o której mowa w art. 27c Ustawy CIT za lata podatkowe, w których podlegała oraz będzie podlegać opodatkowaniu Estońskim CIT, pomimo iż osiągnięte przez Spółkę przychody rozpoznawane zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości
MF udzielił odpowiedzi na pytanie, w jakim terminie złożyć MDR-3 za okres zawieszenia ze względu na stan zagrożenia epidemicznego, skoro w przypadku tych informacji ustawodawca nie definiuje terminu w dniach, a wiąże z terminem złożenia deklaracji?