Wypłacamy pracownikom normalne wynagrodzenie i dodatki za nadgodziny 10. dnia następnego miesiąca, natomiast wynagrodzenie zasadnicze i premie regulaminowe ostatniego dnia miesiąca, za który przysługują. Zdarza się, że pracownicy otrzymują premie zaliczkowo (część kwoty jest wypłacana w miesiącu, za który premia przysługuje, a część w następnym miesiącu). Jak w takim przypadku obliczyć wynagrodzenie
Podstawę wymiaru odszkodowania, jakie przysługuje pracodawcy z tytułu bezzasadnego rozwiązania umowy o pracę przez pracownika bez wypowiedzenia, oblicza się na zasadach określonych dla ekwiwalentu urlopowego. Tym samym regulaminowe premie miesięczne i kwartalne wchodzą w skład powyższego odszkodowania (wyrok Sądu Najwyższego z 26 czerwca 2012 r., II PK 273/11).
Pracownikom naszej firmy przysługują na podstawie umowy o pracę premie kwartalne. Wypłacamy je w ciągu 2 miesięcy od zakończenia danego kwartału. Ponadto w regulaminie premiowania jest zapis, zgodnie z którym pracownik ma prawo do tej premii, jeżeli w chwili jej wypłaty pozostawał w zatrudnieniu. Z końcem stycznia 2015 r. na mocy porozumienia stron zakończyliśmy współpracę z jednym z pracowników. Poinformowaliśmy
Przy ustalaniu wysokości świadczeń z ubezpieczenia chorobowego lub wypadkowego w podstawie wymiaru zasiłku, oprócz wynagrodzenia zasadniczego, uwzględnia się także niektóre składniki wynagrodzenia, takie jak premie, nagrody i inne dodatki. O konieczności wliczenia tych składników do podstawy wymiaru zasiłku oraz sposobie ich uzupełniania decydują przepisy płacowe obowiązujące w zakładzie pracy.
Świadczenie ma charakter uznaniowy tylko wtedy, gdy regulamin wynagradzania nie określa warunków przyznania świadczenia albo gdy warunki przyznania świadczenia są określone w sposób na tyle ogólny, że uniemożliwiają kontrolę ich spełnienia. Premia uznaniowa lub nagroda pieniężna jest świadczeniem czysto uznaniowym. Skoro przyznanie oraz ustalenie jej wysokości pozostaje wyłącznie w gestii pracodawcy
Nasz zakład pracy przeżywa poważne trudności ekonomiczne. Obowiązujący w naszej spółce regulamin wynagradzania gwarantuje pracownikom bardzo wysokie świadczenia w postaci premii regulaminowych i nagród uznaniowych. Czy istnieje w takiej sytuacji możliwość czasowego zawieszenia stosowania tego regulaminu? W jaki sposób można to zrobić?