Po zmianie przepisów od 24 grudnia 2025 r. pracodawca będzie musiał z odpowiednim wyprzedzeniem przekazać kandydatowi do pracy m.in. informacje o składnikach wynagrodzenia i innych świadczeniach związanych z pracą (pieniężnych i niepieniężnych), a także o odpowiednich w tym zakresie postanowieniach układu zbiorowego pracy lub regulaminu wynagradzania. Natomiast nie będzie mógł pytać o jego wynagrodzenie
Przygotowanie rzetelnego i zgodnego z przepisami planu urlopów powinno pomóc pracodawcy wyeliminować nieprawidłowości związane z udzielaniem urlopów wypoczynkowych. Jego sporządzenie na 2026 r. należy zakończyć do 31 grudnia 2025 r.
W wyniku zmiany przepisów Kodeksu pracy pracodawcy od 24 grudnia 2025 r. będą mieli nowe obowiązki wobec osób ubiegających się o zatrudnienie. Obowiązki te obejmują m.in. dostarczenie kandydatowi z odpowiednim wyprzedzeniem informacji o składnikach wynagrodzenia oraz innych świadczeniach związanych z pracą, przysługujących na oferowanym stanowisku zarówno w formie pieniężnej, jak i niepieniężnej, a
Zdaniem PIP wyjście prywatne pracownika nie może być uznane za okres odpoczynku, o którym mowa w Kodeksie pracy. Stanowi ono bowiem usprawiedliwioną nieobecność w pracy.
Od 19 marca 2025 r. pracownicy mogą korzystać z uzupełniającego urlopu macierzyńskiego. Nowe przepisy sprawiają jednak dużo problemów w praktyce. Poniżej przedstawiamy wyjaśnienia Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej dotyczące najtrudniejszych problemów w tym zakresie.
Od 19 marca 2025 r. rodzicom wcześniaków oraz noworodków wymagających hospitalizacji po porodzie będzie przysługiwał uzupełniający urlop macierzyński. Do tego urlopu będą uprawnieni matka lub ojciec dziecka. Będzie można z niego skorzystać wyłącznie bezpośrednio po zakończeniu urlopu macierzyńskiego.