Pracownik, z którym w grudniu 2023 r. rozwiązaliśmy umowę o pracę z powodu likwidacji jednego z naszych oddziałów, w czerwcu 2024 r. miał otrzymać drugą część dodatkowej odprawy przyznanej mu za utratę zatrudnienia. Odprawa była uregulowana tylko w porozumieniu rozwiązującym umowę o pracę (nie ma o niej wzmianki w żadnych regulacjach wewnątrzzakładowych). Jednak były pracownik zmarł przed jej wypłatą
Śmierć pracownika, zleceniobiorcy lub wykonawcy umowy o dzieło skutkuje wygaśnięciem umów, których stroną był zmarły. Taka sytuacja zobowiązuje podmioty zatrudniające do rozliczenia przychodów z pozostałych po tych osobach praw majątkowych. W tym zakresie może powstać obowiązek pobrania przez płatnika od należnych przychodów zaliczki na podatek dochodowy lub przekazania świadczenia beneficjentom do
Na początku roku zmarł nasz pracownik. Należne mu wynagrodzenie wypłaciliśmy żonie, która jest jedyną osobą uprawnioną do renty rodzinnej. Okazało się, że pracownik pracował dodatkowo w innej firmie, o czym nie wiedzieliśmy i z tego powodu doszło do nadpłaty składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe za 2009 r. W październiku, po otrzymaniu w tej sprawie pisma z ZUS, sporządziliśmy korektę dokumentów