Czy wynagrodzenie właściciela przedszkola niepublicznego z tytułu pełnienia w nim funkcji dyrektora, sfinansowane z dotacji otrzymywanej na prowadzenie przedszkola, należy wykazywać w pkpir? Jeżeli tak, to w której kolumnie?
Od 23 lipca 2021 r. kolejnej nowelizacji uległy przepisy ustawy o COVID-19. Najnowsza Tarcza antykryzysowa objęła pomocą m.in. przedsiębiorców prowadzących sklepiki szkolne oraz pilotów wycieczek i przewodników turystycznych. Mogą oni liczyć na pomoc udzielaną przez ZUS - świadczenie postojowe i zwolnienie z opłacania składek, a także na dofinansowanie wynagrodzeń pracowników oraz małe dotacje, do
Przedsiębiorcy z określonych branż dotkniętych ekonomicznymi skutkami COVID-19 mogą skorzystać ze wsparcia na podstawie tarczy 9.0. Najważniejsze zmiany wprowadzone tarczą dotyczą kodów działalności objętych pomocą, zasad weryfikacji kodów PKD oraz zasad ustalania spadku przychodów. Wnioski o wsparcie można składać w zakresie:
Od 28 lutego 2021 r. kolejne podmioty dotknięte skutkami epidemii SARS-CoV-2 mogą ubiegać się o pomoc rządową. Polega ona na wprowadzeniu dodatkowego miesiąca bazowego, w porównaniu z którym można ustalić spadek przychodów konieczny m.in. do uzyskania dofinansowania do wynagrodzeń pracowników, otrzymania przez przedsiębiorców nawet 3-krotnie świadczenia postojowego, a także 2-krotnie dotacji na bieżące
Tarcza antykryzysowa 7.0 – jaką pomoc przewidziano dla nowych branż poszkodowanych w wyniku COVID-19
Przedsiębiorcy z branży hotelarskiej, a także prowadzący działalność turystyczną, którzy ponieśli negatywne konsekwencje wywołane przez COVID-19, mogą wnioskować o dofinansowanie wynagrodzeń zatrudnianych osób (pracowników i zleceniobiorców) oraz o ponowne świadczenie postojowe. Mikro- i małe przedsiębiorstwa mają możliwość skorzystania z jednorazowej (do 5000 zł) dotacji na bieżące wydatki związane
Dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników m.in. z branż: sprzedaży detalicznej, gastronomii, hotelarskiej, produkcji filmowej, przewozowej, dodatkowe jednorazowe świadczenie postojowe, dotacje i zwolnienia ze składek ZUS dla przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w ww. zakresie to najważniejsze rozwiązania przewidziane w tzw. tarczy branżowej (tarczy 6.0). Z większości rozwiązań przewidzianych
Pracodawcy, którzy w najbliższym czasie planują zatrudnić osoby bezrobotne w wieku do 30 lat i po 50. roku życia, mogą skorzystać z nowych form wsparcia finansowego oferowanego przez starostę, w tym m.in. ze świadczenia aktywizacyjnego, refundacji składek ZUS czy premii pieniężnej. Nowością jest też grant na utworzenie stanowiska pracy w formie telepracy, który za każdego skierowanego bezrobotnego
Dotacja otrzymana z urzędu miasta na prowadzenie niepublicznego przedszkola stanowi przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej zwolniony z pdof. Wydatki sfinansowane bezpośrednio z tej dotacji nie stanowią kosztów uzyskania przychodów. Takie stanowisko zaprezentował Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy w interpretacji indywidualnej, której fragment przedstawiamy. Pełna treść interpretacji jest
Podatnik, który otrzymał z budżetu gminy dotację na zmianę systemu ogrzewania, uzyskuje przychód z innych źródeł. Przychód ten jest jednak zwolniony z PIT na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129 updof. Potwierdził to Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji, której fragment przedstawiamy.
Z początkiem roku ustawodawca wprowadził zmiany do naszego systemu podatkowego. W publikacji przedstawiamy przegląd wybranych zmian w przepisach podatkowych wraz z oceną nowych regulacji.
Tylko do końca 2016 r. wynagrodzenia wypłacone osobom fizycznym prowadzącym działalność gospodarczą z otrzymanych przez nie dotacji korzystają ze zwolnienia z PIT na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129 updof. Od 1 stycznia 2017 r. wynagrodzenia te będą opodatkowane. Niekorzystna zmiana dotknie m.in. osoby fizyczne prowadzące niepubliczne szkoły i przedszkola, które pełnią w nich funkcje dyrektorów. Zmiana
Dotacje z budżetu województwa wypłacane sp. z o.o. w ramach umów o realizację programów zdrowotnych stanowią przychód zwolniony z opodatkowania. Dla oceny, czy podlegają one zwolnieniu, nie ma znaczenia sposób wykorzystania tych dotacji. Tak wynika z interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi. Przedstawiamy fragment interpretacji w tej sprawie.
Odsetki od zwróconej dotacji unijnej nie są kosztem podatkowym. Takie odsetki wynikają z naruszenia warunków umowy o dotację, a nie mają związku z osiągnięciem przychodu. Wydatki z tytułu udziału w postępowaniu sądowym rozstrzygającym spór podatnika z przyznającym dotacje pozostają w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą - wyrok NSA z 10 stycznia 2014 r. (sygn. II FSK 346/12).
Przychodami podlegającymi opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych są, między innymi, otrzymane pieniądze (art. 12 ust. 1 pkt 1 updop), w tym szeroko pojęte dotacje (czyli nie tylko dotacje, ale również refundacje, subwencje, dopłaty i podobnego typu dofinansowania). W konsekwencji w związku z otrzymywaniem dotacji powstają przychody podlegające opodatkowaniu tym podatkiem. Często jednak
Samorządowy zakład budżetowy stara się o pozyskanie środków unijnych na inwestycję wodociągowo-kanalizacyjną. Czy pozyskane środki będą podlegać opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych?
Spółka z o.o. posiada w ramach pozostałej działalności operacyjnej działkę rolną. Jak spółka ma traktować podatkowo dotację otrzymaną z Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa przyznaną w ramach systemów wsparcia bezpośredniego (środki unijne 100%)? W celu otrzymania dotacji spółka poniosła koszt w postaci koszenia łąki. Czy dotacja taka jest wolna od podatku dochodowego? Czy faktura za koszenie
Jednostka organizacyjna (Kościół) powołała jednostkę organizacyjną posiadającą osobowość prawną (nadaną przez MSWiA), która działa również na podstawie statutu. Nowa jednostka ma za zadanie zarządzać nieruchomościami, które należą do Kościoła (zarząd nieruchomością na zlecenie). Do Kościoła należą nieruchomości (lokale mieszkalne i użytkowe). Jednostka wynajmuje lokale (należące do Kościoła) m.in.
1 czerwca 2005 r. uchylony został przepis przewidujący obowiązek uwzględniania przy ustalaniu proporcji dotacji niepowiększających naszego obrotu. Czy w związku z tym, obliczając proporcję ostateczną dla 2005 r., powinniśmy uwzględnić takie dotacje otrzymane do 31 maja 2005 r.?
Spółce z o.o. rada gminy przekazała uchwałą dopłatę do taryfowych grup odbiorców usług z tytułu zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków (art. 24 ust. 6 ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę oraz art. 7 ust. 1 pkt 3, art. 18 ust. 2 pkt 15 o samorządzie gminnym). W uchwale zaznaczono, że dopłata zawiera podatek VAT. Dopłata jest przeznaczona na pokrycie części należności za