Od 4 czerwca 2022 r. obowiązują zmiany w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych. Nowe regulacje nie zmieniają istoty dotychczasowych rozwiązań. Mają natomiast za zadanie uprościć oraz doprecyzować obecnie obowiązujące przepisy. Nowelizacja dopuszcza możliwość wcześniejszego zawarcia umowy o prowadzenie PPK w imieniu i na rzecz osoby zatrudnionej. Nakłada też obowiązek przekazania na żądanie PFR
1 stycznia 2021 r. przepisami ustawy o PPK objęte zostały dwie ostatnie grupy podmiotów zatrudniających - jednostki sektora finansów publicznych oraz pozostałe podmioty zatrudniające, tzn. te, które wcześniej nie zostały jeszcze włączone do systemu PPK. Podmioty zatrudniające z sektora finansów publicznych muszą najpóźniej 26 marca 2021 r. zawrzeć umowy o zarządzanie PPK, a najpóźniej 10 kwietnia 2021
W 2021 r. wejdą w życie ważne nowelizacje przepisów w zakresie prawa pracy i ubezpieczeń społecznych. Najważniejsze z nich dotyczą płacy minimalnej oraz informowania ZUS o zawartych umowach o dzieło. W 2021 r. również kolejne grupy pracodawców (zatrudniających mniej niż 20 osób oraz ze sfery budżetowej) będą musiały wdrożyć program pracowniczych planów kapitałowych.
PROBLEM Pracownik (28 lat), zatrudniony u nas w okresie od 1 października 2019 r. do 30 czerwca 2020 r., przed zawarciem na jego rzecz umowy o prowadzenie PPK złożył deklarację o nieprzystępowaniu do PPK. Po kilkumiesięcznej przerwie, od 1 grudnia 2020 r., będziemy ponownie zawierać umowę o pracę z tą osobą. Czy deklaracja o rezygnacji z dokonywania wpłat do PPK, złożona podczas poprzedniego zatrudnienia