Zmiany związane z wprowadzeniem od 1 stycznia 2017 r. minimalnej stawki godzinowej w umowach zlecenia i o świadczenie usług powodują wiele pytań i wątpliwości. Znaczna część zleceniodawców błędnie przyjmuje, że nowelizacja polega jedynie na konieczności zapewnienia najniższej kwoty za godzinę pracy. Tymczasem zmiany przewidują także obowiązek prowadzenia dokumentacji dotyczącej czasu pracy i comiesięcznej
Zatrudniamy zleceniobiorców na umowy dłuższe niż 1 miesiąc. Zdarza się, że w niektórych miesiącach trwania umowy osoby te nie wykonują pracy. Dodatkowo obieg dokumentów związanych z wypłatą wynagrodzeń za wykonywanie zlecenia zajmuje w naszej firmie dużo czasu i może się zdarzyć, że zleceniobiorca nie otrzyma pensji raz w miesiącu. Czy po zmianach od 1 stycznia 2017 r. w zakresie zapewnienia zleceniobiorcom
Menedżerowie świadczący usługi zarządzania na podstawie umów o charakterze cywilnoprawnym w spółkach Skarbu Państwa będą otrzymywać wynagrodzenia stałe i zmienne uzależnione od wielkości, obrotu i liczby zatrudnionych pracowników spółki. Natomiast do nabycia prawa do odprawy oraz odszkodowania za powstrzymywanie się od działalności konkurencyjnej dla menedżerów zwalnianych lub rezygnujących z pracy
Od 1 stycznia 2017 r. do osób fizycznych przyjmujących zlecenie oraz świadczących usługi jednoosobowo w ramach samozatrudnienia należy stosować minimalną stawkę za godzinę pracy. Godzinowa stawka minimalna będzie miała zastosowanie do każdej tego rodzaju umowy zlecenia, niezależnie od sposobu ustalania wynagrodzenia przez jej strony, tj. godzinowego, dziennego, tygodniowego czy miesięcznego. Przy założeniu
Sprzedaż i zakup voucherów może powodować trudności interpretacyjne, ponieważ voucher to tylko znak legitymacyjny uprawniający do wymiany na towary bądź usługi. Nie oznacza to jednak, że transakcje, których przedmiotem są vouchery, nie powodują obowiązku zapłaty VAT i podatku dochodowego. W artykule przedstawiamy, w jakim momencie sprzedaż voucherów jest opodatkowana VAT i kiedy powstaje przychód z
Sprzedajemy sprzęt elektryczny i elektroniczny, dlatego jesteśmy zobligowani do zbierania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego. Dotychczas robiliśmy to nieodpłatnie oraz nieodpłatnie przekazywaliśmy zużyty sprzęt do zakładu przetwarzania. Czy jesteśmy zobowiązani do opodatkowania zebranego zużytego sprzętu oraz czy przekazanie zużytego sprzętu do zakładu przetwarzania musimy dokumentować
W listopadzie 2011 r. rzeczoznawca majątkowy wydał opinię w sprawie na podstawie powołania przez sąd na biegłego. Rzeczoznawca wystawił wówczas fakturę w kwocie brutto 4000 zł. W listopadzie w deklaracji VAT nie wykazał wartości z wystawionej faktury. W lutym 2012 r. na rachunek bankowy rzeczoznawcy wpłynęła kwota brutto 1500 zł. Rzeczoznawca wystawił więc korektę na powstałą różnicę i w deklaracji
Z jaką stawką VAT należy rozliczać nadpłaty oraz niedopłaty dotyczące sezonu grzewczego trwającego od 1 lipca 2010 r. do 30 czerwca 2011 r., jeżeli zaliczki pobierane były według różnych stawek VAT?