Porady i artykuły

Artykuł

Ustanowienie zarządu sukcesyjnego przez pracodawcę prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą nie spowoduje wygaśnięcia umów o pracę z dniem jego śmierci. Taki efekt wystąpi tylko wtedy, gdy w czasie wykonywania zarządu pracownicy zmarłego nie zostaną przejęci przez nowego pracodawcę. Takie zmiany w zakresie wygasania stosunków pracy wprowadza ustawa o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem

Artykuł
13.10.2017 Podatki Kadry i płace

Śmierć pracownika, zleceniobiorcy lub wykonawcy umowy o dzieło skutkuje wygaśnięciem umów, których stroną był zmarły. Taka sytuacja zobowiązuje podmioty zatrudniające do rozliczenia przychodów z pozostałych po tych osobach praw majątkowych. W tym zakresie może powstać obowiązek pobrania przez płatnika od należnych przychodów zaliczki na podatek dochodowy lub przekazania świadczenia beneficjentom do

Porada

W przypadku zgonu pracownicy w czasie urlopu macierzyńskiego pracownikowi-ojcu wychowującemu dziecko przysługuje prawo do niewykorzystanej części tego urlopu. Ubezpieczony ojciec dziecka nabędzie również prawo do zasiłku macierzyńskiego za okres podstawowego urlopu macierzyńskiego, dodatkowego urlopu macierzyńskiego oraz urlopu rodzicielskiego.

Porada
12.08.2012 Ubezpieczenia

Jeżeli pracodawca wypłacił pracownikowi zasiłek chorobowy za cały miesiąc, a pracownik zmarł po otrzymaniu wypłaty, ale przed końcem tego miesiąca, to nie trzeba zwracać zasiłku chorobowego za dni, które przypadają po śmierci pracownika. Takie stanowisko zajął ZUS w odpowiedzi na pytanie naszej redakcji.

Porada

Pracownik przedłożył nam zwolnienie lekarskie na okres 3 tygodni. Od pierwszego dnia tej niezdolności do pracy miał prawo do zasiłku chorobowego. Przed wypłatą zasiłku pracownik zmarł. Nasz zakład pracy jest uprawniony do ustalania wysokości i wypłaty zasiłków. Komu powinniśmy wypłacić zasiłek należny temu pracownikowi i za jaki okres?

Porada

Na początku roku zmarł nasz pracownik. Należne mu wynagrodzenie wypłaciliśmy żonie, która jest jedyną osobą uprawnioną do renty rodzinnej. Okazało się, że pracownik pracował dodatkowo w innej firmie, o czym nie wiedzieliśmy i z tego powodu doszło do nadpłaty składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe za 2009 r. W październiku, po otrzymaniu w tej sprawie pisma z ZUS, sporządziliśmy korektę dokumentów

Artykuł
13.05.2004 Podatki Kadry i płace

(...) naczelnik Urzędu Skarbowego w Skarżysku-Kamiennej, działając w oparciu o art. 14a § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz.U. Nr 137, poz. 926 ze zm.), uprzejmie informuje.