Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (608085)
      • Kadry i płace (26134)
      • Obrót gospodarczy (88861)
      • Rachunkowość firm (3841)
      • Ubezpieczenia (35961)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady

    Porady i artykuły

    Porady i artykuły

    Temat
    Wszystkie wniosek wymiar czasu pracy wynagrodzenia odpoczynek tygodniowy
    Indeks tematów
    Wszystkie w
    Artykuł aktualny
    19.05.2023 Kadry i płace

    Nowa informacja o dodatkowych warunkach zatrudnienia – jak ją sporządzić

    W wyniku nowelizacji Kodeksu pracy od 26 kwietnia 2023 r. znacznie rozbudowany został katalog danych, które pracodawca powinien podać pracownikowi podejmującemu pracę w informacji o dodatkowych warunkach zatrudnienia. Zmieniona została także forma przekazania takiej informacji – dotychczasowy wymóg formy pisemnej został zastąpiony możliwością przekazania informacji w postaci papierowej lub elektronicznej

    czytaj dalej
    Artykuł
    30.08.2018 Kadry i płace

    Czas pracy – jak planować i rozliczać w praktyce pracę pracowników

    Czasem pracy jest czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym do wykonywania pracy. Czasem pracy jest zatem nie tylko czas, w którym pracownik faktycznie świadczy pracę na rzecz pracodawcy, ale również czas, w którym pracodawca może wydawać pracownikowi polecenia i dyspozycje związane z rodzajem pracy określonym w zawartej umowie o pracę

    czytaj dalej
    Artykuł
    13.04.2018 Ubezpieczenia

    Na czym polega klauzula opt-out podpisywana przez pracowników medycznych

    Tak zwana klauzula opt-out, to pisemna zgoda pracownika podmiotu leczniczego, uprawnionego do pełnienia dyżurów medycznych, na odbywanie tych dyżurów, w wymiarze przekraczającym przeciętnie 48 godzin w tygodniu w przyjętym okresie rozliczeniowym. Mogą ją podpisać pracownicy wykonujący zawód medyczny, posiadający wyższe wykształcenie, zatrudnieni w podmiocie leczniczym wykonującym działalność leczniczą

    czytaj dalej
    Artykuł
    29.11.2017 Kadry i płace

    Jak zmieniać rozkłady czasu pracy

    Zmiany rozkładu czasu pracy są możliwe na warunkach określonych w przepisach wewnątrzzakładowych. Dotyczy to zarówno przypadków, w jakich można dokonywać zmian rozkładu czasu pracy, jak i zapisów określających dni i przedziały godzinowe, w których praca może być świadczona. Zmiana może być również dokonana na wniosek pracownika. W ten sposób można zmienić stały regulaminowy rozkład czasu pracy, a także

    czytaj dalej
    Artykuł
    29.08.2013 Kadry i płace

    Jak sporządzać rozkłady i harmonogramy czasu pracy po zmianie przepisów od 23 sierpnia 2013 r.

    Nowelizacja czasu pracy, która obowiązuje od 23 sierpnia 2013 r., wprowadziła nowe regulacje dotyczące sporządzania rozkładów i harmonogramów czasu pracy. Obecnie rozkłady trzeba przygotowywać na co najmniej 1 miesiąc okresu rozliczeniowego i przedstawiać je pracownikom najpóźniej na 1 tydzień przed rozpoczęciem danego okresu rozliczeniowego.

    czytaj dalej
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.