Pracodawcy ze sfery budżetowej mają obowiązek wypłacić swoim pracownikom do końca marca 2019 r. dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastkę). Ostatni dzień terminu na wypłatę przypada w niedzielę. Nie ulega on jednak przesunięciu. Pracownicy, którzy nabyli prawo do trzynastki, powinni dysponować taką wypłatą najpóźniej 31 marca 2019 r. W artykule odpowiadamy na najczęściej pojawiające się pytania
Dodatkowe wynagrodzenie roczne nie ma charakteru powszechnego. Obligatoryjnie przysługuje ono pracownikom zatrudnionym w jednostkach sfery budżetowej. Na prawo do trzynastki nie wpływa rodzaj umowy o pracę, wymiar czasu pracy ani ogólny staż pracy pracownika, lecz przepracowanie przez niego w jednostce minimalnego okresu 6 miesięcy w roku, za który przysługuje ta nagroda.
Na podstawie projektów opublikowanych od 28 stycznia do 13 lutego 2012 r.
Jesteśmy jednostką budżetową. W 2016 r. niektórzy nasi pracownicy będący honorowymi dawcami krwi korzystali z dni wolnych z tego tytułu. Czy wynagrodzenie za te dni powinniśmy zaliczyć do podstawy wymiaru nagrody rocznej?
Pracownicy jednostek sfery budżetowej mają prawo do dodatkowego wynagrodzenia rocznego (tzw. trzynastki) za efektywnie przepracowany rok u danego pracodawcy. Termin wypłaty trzynastek przez takich pracodawców upływa z końcem marca. Świadczenie to może przysługiwać także osobom wykonującym pracę na rzecz podmiotów z sektora prywatnego, jeśli odpowiednie postanowienia w tym zakresie przewidują ich przepisy
Dodatkowe wynagrodzenie roczne, tzw. trzynastka, przysługuje, co do zasady, pracownikom jednostek sfery budżetowej i jest nagrodą za efektywnie przepracowany rok u danego pracodawcy. Wysokość trzynastki zależy od długości okresu faktycznie przepracowanego w danym roku. Po wyroku Trybunału Konstytucyjnego z 9 lipca 2012 r. do okresu uprawniającego do trzynastki za 2012 r. pracodawcy mogą zaliczyć okres
Aktualizacja stanowisk, tabel ze stawkami wynagrodzenia zasadniczego, kategoriami zaszeregowania pracowników i kwalifikacjami zawodowymi - to główne zmiany, jakie wprowadza nowelizacja rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w niektórych jednostkach państwowej sfery
Jesteśmy jednostką budżetową. Zatrudniamy 42 osoby, m.in. główną księgową, która nie posiada odpowiedniego wykształcenia, wymaganego od niedawna przez ustawę, której podlegamy. Pracowała u nas przez wiele lat. Czy zamiast wypowiadać jej umowę o pracę z powodu braku wymaganego wykształcenia, możemy zwolnić ją z przyczyn ekonomicznych i wypłacić jej odprawę?