Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (608083)
      • Kadry i płace (26134)
      • Obrót gospodarczy (88852)
      • Rachunkowość firm (3841)
      • Ubezpieczenia (35956)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady

    Porady i artykuły

    Porady i artykuły

    Temat
    Wszystkie wygaśnięcie umowy o pracę wynagrodzenie za pracę wypadek przy pracy śmierć pracownika
    Indeks tematów
    Wszystkie w
    Artykuł
    13.08.2018 Kadry i płace Obrót gospodarczy

    Wygaśnięcie stosunku pracy z powodu śmierci pracodawcy – jak stosować nowe przepisy

    Ustanowienie zarządu sukcesyjnego przez pracodawcę prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą nie spowoduje wygaśnięcia umów o pracę z dniem jego śmierci. Taki efekt wystąpi tylko wtedy, gdy w czasie wykonywania zarządu pracownicy zmarłego nie zostaną przejęci przez nowego pracodawcę. Takie zmiany w zakresie wygasania stosunków pracy wprowadza ustawa o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem

    czytaj dalej
    Artykuł
    01.07.2018 Kadry i płace Ubezpieczenia

    Czy rodzinie zmarłego pracownika, który przyczynił się do spowodowania wypadku przy pracy, przysługują świadczenia wypadkowe

    Świadczenia wypadkowe przysługują członkom rodziny zmarłego pracownika, który uległ wypadkowi przy pracy, bez względu na jego stopień przyczynienia się do spowodowania wypadku (wyrok Sądu Najwyższego z 13 lipca 2011 r., I UK 46/11).

    czytaj dalej
    Porada
    01.07.2018 Ubezpieczenia

    Czy śmierć pracownika w domu na skutek zawału serca jest wypadkiem przy pracy?

    Pracownik zmarł w domu na zawał serca. Zdarzyło się to jednak po bardzo ciężkim dniu pracy (pilne zlecenie od klienta, które trzeba było zrealizować). Czy zdarzenie, mimo że nie nastąpiło na terenie zakładu pracy, można uznać za wypadek przy pracy?

    czytaj dalej
    Porada
    12.06.2018 Podatki Kadry i płace

    Jak należy rozliczyć prawa majątkowe ze stosunku pracy zmarłego pracownika

    czytaj dalej
    Porada
    26.02.2014 Kadry i płace

    Kiedy wygasa umowa o pracę, jeśli pracownik zmarł w dniu wolnym od pracy

    Pracownik zmarł 1 marca br. w godzinach porannych. Ustalam uprawnienia dla rodziny zmarłego pracownika. Czy przy naliczaniu proporcjonalnego urlopu wypoczynkowego (i ekwiwalentu pieniężnego za urlop) należy brać pod uwagę ten dzień, tzn. czy zatrudnienie zakończyło się z końcem lutego, czy z końcem 1 marca? Soboty są dniami wolnymi od pracy dla tego pracownika.

    czytaj dalej
    Porada
    22.05.2006 Kadry i płace Obrót gospodarczy Ubezpieczenia

    Komu przysługują należności ze stosunku pracy zmarłego pracownika

    W wyniku ciężkiej choroby zmarł nasz pracownik. Zmarły miał dwoje dzieci z pierwszego małżeństwa (w wieku 14 i 15 lat) i jedno z drugiego (w wieku 7 lat), a w chwili śmierci pozostawał z drugą żoną w formalnej separacji. Żyje również matka pracownika. Kto powinien otrzymać należne mu świadczenia ze stosunku pracy? Wiem, że pracownik sporządził testament, w którym wszystko zapisał trojgu swoim dzieciom

    czytaj dalej
    Porada
    29.07.2005 Podatki Kadry i płace

    Jakie są obowiązki pracodawcy w razie śmierci pracownika?

    Pracownik naszej firmy zmarł 13 czerwca 2005 r. Zgodnie z przepisami Kodeksu pracy nie mamy obowiązku wypłacać odprawy pośmiertnej, ponieważ zmarły ma tylko dwóch synów w wieku 40 lat. Czy od wynagrodzenia za 13 dni i ekwiwalentu za niewykorzystany urlop należy naliczyć składki na ubezpieczenia społeczne, czy tylko opodatkować stawką 19% i podzielić w równych częściach między dwóch synów, wystawiając

    czytaj dalej
    Porada
    29.12.2003 Ubezpieczenia

    Czy od wypłaty wynagrodzenia po śmierci pracownika należy odprowadzić składki

    Pracownik zmarł. Czy od wypłaty wynagrodzenia - do rąk małżonki zmarłego pracownika - należy odprowadzić składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne?

    czytaj dalej
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.