Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (608083)
      • Kadry i płace (26134)
      • Obrót gospodarczy (88852)
      • Rachunkowość firm (3841)
      • Ubezpieczenia (35956)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady

    Porady i artykuły

    Porady i artykuły

    Temat
    Wszystkie ulepszenie ulepszenie środka trwałego umowa najmu umowa użyczenia usługi budowlane usługi kompleksowe usługi konserwacyjne usługi serwisowe remont
    Indeks tematów
    Wszystkie u
    Porada aktualna
    05.12.2025 Podatki

    Jak rozliczyć zakup części zamiennej do środka trwałego nabytego częściowo z dotacji

    czytaj dalej
    Porada aktualna
    03.02.2023 Podatki

    Jak rozliczyć wydatki poniesione na wymianę dachu

    Na budynku gospodarczym stanowiącym środek trwały wymieniłem dach z eternitu na blachę trapezową. Jak rozliczyć wydatki poniesione na taką wymianę?

    czytaj dalej
    Artykuł aktualny
    06.07.2022 Podatki

    Naprawa i remont wind w budynkach mieszkalnych z obniżoną stawką VAT – wyrok TSUE

    TSUE orzekł, że naprawa i remont wind w budynkach mieszkalnych daje prawo do zastosowania obniżonej stawki VAT. Z obniżonej stawki nie mogą natomiast korzystać usługi konserwacji wind (wyrok TSUE z 5 maja 2022 r. w sprawie C-218/21).

    czytaj dalej
    Porada aktualna
    28.03.2022 Podatki

    Jak rozliczyć wydatek na wymianę drzwi wejściowych do budynku, w którym prowadzona jest działalność gospodarcza

    czytaj dalej
    Porada
    04.08.2021 Podatki

    Czy koszt naprawy blacharsko-lakierniczo-mechanicznej należy rozliczyć jako remont czy ulepszenie

    czytaj dalej
    Porada
    16.07.2020 Podatki

    Czy zmiana nawierzchni w parkingu podziemnym stanowi ulepszenie podlegające amortyzacji

    czytaj dalej
    Porada
    29.11.2018 Podatki

    Jak rozliczyć koszt zakupu wykładziny gumowej do zabezpieczenia powierzchni hali produkcyjnej

    czytaj dalej
    Porada
    01.07.2018 Podatki

    Jak rozliczyć wydatki poniesione na ocieplenie i malowanie budynku firmowego

    czytaj dalej
    Porada
    27.06.2018 Podatki

    VAT. Stosowanie stawki podatku 0% w odniesieniu do usług związanych z utrzymaniem akwenów portowych i torów podejściowych

    Minister Finansów potwierdził prawo do stosowania stawki 0% na usługi budowlane dotyczące falochronu, takie jak remont czy przebudowa, pod warunkiem że dotyczą one utrzymania akwenów portowych i torów podejściowych w odpowiednim stanie. Z preferencyjnej stawki VAT nie będą korzystać jednak usługi dotyczące falochronu, jeżeli roboty te wynikają z konieczności jego dostosowania do przeprowadzonej przebudowy

    czytaj dalej
    Porada
    27.06.2018 Podatki

    Jak rozliczyć wydatek na wymianę dachu

    czytaj dalej
    Porada
    26.06.2018 Podatki

    Jak rozliczyć wydatek na wymianę bramy przemysłowej

    W hali produkcyjnej wymieniłem bramę przemysłową na nową. Jest ona wyższa oraz otwierana elektrycznie. Poprzednia była otwierana ręcznie. Koszt wymiany bramy to 14 000 zł. Czy koszt ten można potraktować jako wydatek na remont hali?

    czytaj dalej
    Artykuł
    12.04.2018 Podatki

    Remonty i ulepszenia – rozliczenia podatkowe

    Wielu podatników ma wątpliwości, kiedy poniesione przez nich wydatki należy uznać za remont, a kiedy za ulepszenie środka trwałego. Prawidłowa klasyfikacja wydatków jest o tyle istotna, że uznanie wykonanych czynności za remont środka trwałego pozwala na ich bezpośrednie rozliczenie w kosztach uzyskania przychodów. Z kolei uznanie ich za ulepszenie skutkuje koniecznością zwiększenia wartości początkowej

    czytaj dalej
    Artykuł
    17.12.2016 Podatki

    Samochód w firmie

    W przepisach ustawy o VAT obowiązujących od 1 kwietnia 2014 r. ustawodawca w ramach zasady ogólnej przyjął pewne uproszczenie polegające na tym, że pojazdy samochodowe o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony są wykorzystywane w 50% do celów związanych z działalnością gospodarczą i w 50% do innych celów, np. prywatnych. Natomiast 100% odliczenie przysługuje tylko w stosunku do pojazdów samochodowych

    czytaj dalej
    Porada
    20.12.2015 Podatki

    Czy można zastosować obniżoną stawkę VAT do kompleksowych usług remontowych obejmujących dostawę towarów

    czytaj dalej
    Artykuł
    17.05.2015 Podatki

    Amortyzacja czy koszt bezpośredni - odpowiedzi na pytania

    Środki trwałe są w wielu (jeśli nie w większości) przedsiębiorstwach kluczowym zasobem prowadzonej działalności gospodarczej. Im większy jest ich udział w ogólnej wartości aktywów, tym większego znaczenia nabiera problematyka prawidłowej ich wyceny nie tylko według prawa bilansowego, ale w szczególności według uregulowań ustaw o podatku dochodowym. Podstawowa trudność związana jest z wyborem, czy dany

    czytaj dalej
    Porada
    29.05.2013 Podatki

    Co to są roboty konserwacyjne i kiedy można zastosować do nich obniżoną stawkę VAT

    Najczęściej to na wiosnę właściciele budynków i mieszkań przeprowadzają prace zaliczane do kategorii robót konserwacyjnych. Podstawowym problemem przy wykonywaniu tego rodzaju robót jest ustalenie, jaką stawką należy opodatkować wykonywane prace. Wykonanie robót konserwacyjnych w określonych przypadkach może być bowiem opodatkowane stawką obniżoną w wysokości 8%. Wymaga to jednak spełnienia warunków

    czytaj dalej
    Porada
    27.02.2012 Podatki

    PDOP. Czy wymiana elementów środka trwałego jest remontem

    Wydatki poniesione na wymianę starego ogrodzenia betonowego wraz ze słupkami na ogrodzenie z gotowych profili metalowych i słupków metalowych można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu w całej wysokości w momencie ich poniesienia. Nie jest konieczne dokonywanie odpisów amortyzacyjnych. Wymiana zużytych elementów środka trwałego na nowe ma bowiem charakter odtworzeniowy, przywracający jedynie jego

    czytaj dalej
    Artykuł
    02.12.2011 Podatki Kadry i płace Obrót gospodarczy Rachunkowość firm Ubezpieczenia

    Samochód do celów służbowych w firmie - regulamin korzystania i zasady rozliczenia

    Można zaryzykować twierdzenie, że każda firma korzysta z samochodów w celach służbowych. Rozliczenia podatkowe związane z korzystaniem z samochodów będących własnością firm, leasingowanych oraz prywatnych, mają swoją specyfikę. W opracowaniu tym przedstawiamy rozwiązania podatkowych problemów podatników związanych z korzystaniem z samochodów do celów służbowych.

    czytaj dalej
    Porada
    17.09.2011 Podatki Obrót gospodarczy Rachunkowość firm

    Umowa użyczenia w obrocie gospodarczym i prawie podatkowym

    Umowa użyczenia jest umową nazwaną, uregulowaną przez przepisy art. 710-719 Kodeksu cywilnego. Przez umowę użyczenia użyczający zobowiązuje się zezwolić biorącemu, przez czas oznaczony lub nieoznaczony, na bezpłatne używanie oddanej mu w tym celu rzeczy. Przedmiotem użyczenia mogą być zarówno rzeczy ruchome (np. samochód, maszyna, meble), jak i nieruchomości (np. lokal użytkowy lub jego część, działka

    czytaj dalej
    Artykuł
    02.02.2011 Podatki Obrót gospodarczy

    Problemy podatkowe z rozliczaniem inwestycji w obcych środkach trwałych

    Używanie do celów prowadzonej działalności gospodarczej środków trwałych stanowiących cudzą własność jest obecnie praktyką powszechną. Często zdarza się również, że przedmioty te, aby mogły być w pełni użyteczne, wymagają dodatkowych nakładów. Jeśli zmiany wprowadzone w cudzym składniku majątkowym posiadają znamiona ulepszenia, to zainwestowanych środków nie można rozliczyć bezpośrednio w kosztach

    czytaj dalej
    Porada
    29.05.2005 Podatki Obrót gospodarczy

    Czy nakłady poniesione przez najemcę na remont będą stanowiły przychód do opodatkowania dla wynajmującego

    Spółka jawna chce podpisać umowę o wynajem pomieszczeń z osobą fizyczną. Umowa zawiera zapis, że w zamian za miesięczny czynsz firma wykończy i wyremontuje pomieszczenia. Umowa ma być zawarta na okres 10 lat. Czy nakłady poniesione na remont będą stanowiły przychód do opodatkowania z tytułu wynajmu lokalu dla osoby fizycznej?

    czytaj dalej
    Porada
    13.01.2005 Podatki

    Jak potraktować remont wynajmowanego pomieszczenia

    Spółka wynajmuje pomieszczenia. W jednym z nich zamierza otworzyć sklep z częściami samochodowymi. Pomieszczenie to musi przejść kapitalny remont (kosztorys jest na kwotę 50 000 zł). Jak spółka powinna to rozliczyć? Czy potraktować to jako inwestycję w obcym majątku? Czy można odliczać VAT od faktur związanych z tą inwestycją?

    czytaj dalej
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.