Nasza spółka w porozumieniu z partnerem biznesowym zamówiła usługę reklamową polegającą na zamieszczaniu w Internecie reklamy zachęcającej do skorzystania z oferowanych usług. Umówiliśmy się z partnerem, że koszty jej opracowania i zamieszczenia na stronach internetowych będą dzielone po połowie i zostaną przez nas refakturowane. W jaki sposób należy rozliczyć w księgach rachunkowych refakturowanie
Od 1 kwietnia 2013 r. zaczyna obowiązywać część zmian w ustawie o VAT wprowadzonych ustawą z 7 grudnia 2012 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2013 r., poz. 35; dalej: ustawa zmieniająca). W założeniach ustawodawcy większość zmian ma służyć uproszczeniu zasad rozliczania podatku. Jednak na pewno nie wszystkie wprowadzone zmiany są oczekiwane przez
Na Facebooku zamierzam zamieścić reklamę świadczonych usług fryzjerskich. Facebook Ireland Limited wystawia faktury dzienne za usługi reklamowe. Zobowiązanie z tytułu nabytych usług reklamowych opłacimy za pośrednictwem naszego banku kartą kredytową MasterCard w euro, zaś obciążenie naszego rachunku nastąpi w złotych.
Czy wydatki poniesione przez spółkę z o.o. w związku z rozesłaniem za pośrednictwem poczty 2 tysięcy folderów reklamowych mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w pełnej wysokości? Spółka zajmuje się handlem, a dane personalne osób, do których adresowana jest akcja promocyjna, figurują w jej bazie danych.
Nasza firma otrzymała fakturę, w której jako nazwę usługi wskazano „pokrycie kosztów materiałów reklamowych”. Czy z faktury tej można odliczyć podatek VAT? Bardzo proszę o opisanie prawidłowego sposobu księgowania takiej faktury.