W naszym zakładzie funkcjonuje 3-miesięczny okres rozliczeniowy. Grafiki są planowane z góry na 3 miesiące. Przed ułożeniem grafików pracownicy składają swoje prośby o dni wolne. Uwzględniane są wszystkie prośby, pod warunkiem że zostaną zachowane przepisy o czasie pracy oraz dokonane zmiany nie zakłócą organizacji pracy w danej komórce. Bardzo często pracownicy chcą zmian w harmonogramach w trwającym
Czy umowa z Allegro i firmą kurierską należy do umów ciągłych i czy w związku z tym powinnam rozliczać VAT według terminu płatności (tj. z reguły w miesiącu następnym po miesiącu wystawienia faktury), czy też nie traktować tego jako usługi ciągłej i rozliczać VAT według terminu wystawienia faktury?
Ustawa z 1 lipca 2009 r. o łagodzeniu skutków kryzysu ekonomicznego dla pracowników i przedsiębiorców przestała obowiązywać z końcem 2011 r. W związku z tym skończyły się możliwości wykorzystywania takich rozwiązań, jak: indywidualny rozkład czasu pracy, obniżony wymiar czasu pracy, zatrudnianie pracownika na podstawie umowy o pracę na czas określony czy przestój ekonomiczny.
Z końcem grudnia 2011 r. przestanie obowiązywać ustawa antykryzysowa. Mimo zapowiedzi jej przedłużenia, nie ma obecnie w Sejmie projektu, który wydłużałby czas stosowania ustawy antykryzysowej.