Okres zimowy trwający zgodnie z przepisami od 1 listopada do 31 marca kolejnego roku oznacza dla pracodawców konieczność zapewnienia minimum 18°C w pomieszczeniach, w których wykonywane są prace lekkie i biurowe, oraz co najmniej 14°C w pozostałych pomieszczeniach, w których odbywa się praca. Ponadto pracodawcy powinni zadbać w tym okresie o odpowiednią odzież i obuwie ochronne dla pracowników, a także
W okresie letnim w związku z występowaniem intensywnego nasłonecznienia i wysokich temperatur pracodawcy powinni zadbać m.in. o napoje profilaktyczne dla pracowników, ochronę skóry pracowników przed promieniami słonecznymi, odpowiednią odzież i obuwie ochronne. Nieprzestrzeganie tych obowiązków stanowi wykroczenie przeciwko prawom pracownika, które jest zagrożone grzywną w wysokości do 30 000 zł.
Od 1 listopada do 31 marca obowiązuje zgodnie z przepisami bhp tzw. okres zimowy. Szczególnie w tym czasie pracodawcy powinni pamiętać o zapewnieniu minimum 18°C w pomieszczeniach, w których wykonywane są prace lekkie i biurowe, oraz co najmniej 14°C w przypadku pozostałych pomieszczeń, w których odbywa się praca. Ponadto w tym okresie pracodawcy powinni zadbać o odpowiednią odzież i obuwie ochronne
Chociaż kontrole Państwowej Inspekcji Sanitarnej najczęściej dotyczą przedsiębiorców zajmujących się usługami kosmetycznymi, medycznymi, gastronomicznymi i edukacyjnymi, to każde przedsiębiorstwo może zostać skontrolowane przez ten urząd. Państwowa Inspekcja Sanitarna jest bowiem powołana do realizacji zadań z zakresu zdrowia publicznego. Sprawuje nadzór m.in. nad warunkami higieny pracy w zakładach
W okresie letnim pracodawca powinien zapewnić pracownikom odpowiednią temperaturę na stanowiskach pracy oraz, w zależności od temperatury i miejsca wykonywania pracy, zimne napoje. Należy przyjąć, że do przekroczenia normy temperaturowej dochodzi, kiedy przy ciężkiej pracy fizycznej w hali jest ponad 28°C, w przypadku warunków szczególnych - powyżej 26°C, a przy pracy biurowej - ponad 30°C.
Okres zimowy według przepisów bhp rozpoczyna się 1 listopada, a kończy 31 marca kolejnego roku. W tym czasie pracodawcy muszą zadbać o odpowiednią odzież i obuwie ochronne oraz napoje i posiłki profilaktyczne dla pracowników. Muszą także zapewnić właściwą temperaturę w pomieszczeniach pracy (nie może być ona niższa niż 18°C w przypadku wykonywania prac lekkich i biurowych oraz niższa niż 14°C w przypadku
Zbliżająca się letnia pora roku i związany z tym wzrost temperatury powoduje konieczność zapewnienia zimnych napojów pracownikom wykonującym pracę w wysokiej temperaturze związanej z czynnikami atmosferycznymi. Pracownikom przysługują takie napoje, jeżeli temperatura w pomieszczeniach pracy przekracza 28oC. Natomiast pracownicy pracujący na otwartej przestrzeni muszą otrzymywać napoje, gdy temperatura
Przepisy nie określają maksymalnych temperatur, jakie powinny występować w pomieszczeniach pracy. Należy jednak przyjąć, że do przekroczenia normy temperaturowej dochodzi, kiedy przy ciężkiej pracy fizycznej w hali jest ponad 28°C, w przypadku warunków szczególnych powyżej 26°C, a przy pracy biurowej - ponad 30°C.
W okresie zimowym pracodawcy powinni zapewnić pracownikom minimalną temperaturę w pomieszczeniach pracy. Zasadniczo nie może być ona niższa niż 14°C. Należy również pamiętać o dostarczeniu ciepłych napojów pracownikom, którzy wykonują prace na otwartej przestrzeni przy temperaturze otoczenia poniżej 10°C.
W okresie letnim w pomieszczeniach pracy często panują wysokie temperatury. Pracodawcy muszą wówczas pamiętać o obowiązkach w zakresie bhp dotyczących zapewnienia pracownikom odpowiedniej temperatury w pomieszczeniach pracy oraz chłodnych napojów.
Przepisy nie określają maksymalnej temperatury, jaka powinna występować w pomieszczeniach pracy. Przyjmuje się jednak, że nie powinna przekraczać 30°C przy pracy biurowej oraz 28°C przy ciężkiej pracy fizycznej.
Zatrudniamy pracowników na produkcji i w biurze. Ze względu na wysokie temperatury, jakie panują w biurze (28°C) i na produkcji (26°C), pracownicy podczas upalnych dni odmawiają wykonywania pracy. Czy mają takie prawo? Jakie maksymalne temperatury powinny być w pomieszczeniach biurowych i w halach, gdzie odbywa się produkcja?
W naszym zakładzie zatrudniamy pracowników pracujących w biurze oraz przy lekkich pracach fizycznych w hali. W okresie letnim, kiedy występują upały, często w pomieszczeniach pracy jest wysoka temperatura - około 30°C. Czy taka temperatura jest dopuszczalna?