Porady i artykuły

Porada

Firma otrzymała za 1 zł kartę podarunkową o wartości 1000 zł na zakup telefonu w dowolnym sklepie. Dokonaliśmy zakupu telefonu za 1000 zł, płacąc tą kartą, i otrzymaliśmy fakturę. Faktura za zakupiony telefon jest o wartości 1000,00 zł brutto (w tym 23% VAT). 1. W jakiej kwocie i w którym momencie firma powinna ujawnić przychód podatkowy - czy w momencie zakupu karty podarunkowej za 1 zł, czy w momencie

Porada
01.03.2014 Podatki

W jakim okresie rozliczeniowym mogę w 2014 r. odliczyć VAT naliczony z faktury za tzw. media, telefon i Internet?

Porada
15.10.2012 Podatki Kadry i płace

Pracownik, który ma przydzielony służbowy telefon komórkowy, przebywa obecnie na rocznym urlopie wychowawczym. Umowa z operatorem sieci została zawarta na dwa lata. Przy wcześniejszym rozwiązaniu umowy pracodawca zobowiązany jest zapłacić operatorowi karę umowną równowartości przyznanej ulgi. Dlatego korzystniej byłoby refakturować usługę na pracownika i nie rozwiązywać umowy z operatorem. Czy przy

Porada
01.08.2012 Podatki

Zakład obciążył fakturą VAT pracownika za prywatną rozmowę telefoniczną. Faktura została wystawiona 30 czerwca 2012 r. z terminem płatności określonym na fakturze na dzień 14 lipca 2012 r. Podstawą do wystawienia była faktura telekomunikacji. W deklaracji VAT za jaki miesiąc ująć VAT należny od faktury wystawionej dla pracownika? Czy od faktury z telekomunikacji przysługuje odliczenie VAT za rozmowę

Porada

Nasi pracownicy korzystający ze służbowych telefonów komórkowych mają odpowiednią ilość darmowych minut (150, 225, 300) wynikających z abonamentu. W dniu otrzymania telefonu podpisali oświadczenie, że jeśli przekroczą ilość darmowych minut, potrącona zostanie im kwota "przekroczenia". Rozmowy te (tj. ponad limit) traktujemy jako prywatne. W koszty księgujemy całość faktury za telefony oraz odliczamy

Artykuł
02.11.2011 Podatki

Telefon to obecnie podstawowe narzędzie pracy dla wielu pracowników. Pracodawcy udostępniają pracownikom telefony służbowe bądź korzystają do celów służbowych z prywatnych telefonów pracowników. Stosują przy tym różne formy rozliczania rozmów telefonicznych. Niektórzy decydują się na wprowadzanie limitów rozmów służbowych. Inni pokrywają koszty wszystkich rozmów odbywanych przez pracowników z telefonów