Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (608083)
      • Kadry i płace (26134)
      • Obrót gospodarczy (88852)
      • Rachunkowość firm (3841)
      • Ubezpieczenia (35956)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady

    Porady i artykuły

    Porady i artykuły

    Temat
    Wszystkie REGON rehabilitacja rejestr wypadków przy pracy rekompensaty renciści renta rolnik rozliczenie ryzyko zawodowe wypadek przy pracy
    Indeks tematów
    Wszystkie r
    Artykuł nieaktualny
    11.12.2024 Ubezpieczenia

    Do 31 stycznia 2025 r. przedsiębiorcy mogą składać informację ZUS IWA za 2024 r.

    czytaj dalej
    Artykuł
    04.10.2019 Kadry i płace

    Jakie obowiązki bhp ma pracodawca wobec pracowników młodocianych

    Pracodawca zatrudniający pracowników młodocianych powinien zapewnić im szkolenia bhp oraz skierować na profilaktyczne badania lekarskie. Ma także obowiązek poinformować młodocianych o występującym ryzyku zawodowym na stanowiskach pracy, które zajmują. Taki obowiązek informacyjny obejmuje nie tylko młodocianego, ale także jego opiekuna prawnego. Pracodawca musi również pamiętać o przygotowaniu wykazu

    czytaj dalej
    Porada
    11.06.2019 Ubezpieczenia

    Czy pracownik może ubiegać się o jednorazowe odszkodowanie z ZUS po wypadku przy pracy, jeśli nie korzystał ze zwolnienia lekarskiego

    czytaj dalej
    Artykuł
    28.06.2018

    Zmiany w przyznawaniu rekompensaty dla poszkodowanych w czasie działań ratowniczych członków OSP

    czytaj dalej
    Porada
    27.06.2018 Ubezpieczenia

    Czy do uzyskania prawa do renty z tytułu całkowitej niezdolności do pracy ważny jest staż ubezpieczenia

    Mam 58 lat i legitymuję się ponad 26-letnim okresem składkowym oraz 9-miesięcznym okresem nieskładkowym. Od stycznia 2002 r. do 31 stycznia 2006 r. prowadziłam działalność gospodarczą, następnie pobierałam zasiłek dla bezrobotnych, a po zaprzestaniu pobierania zasiłku w listopadzie 2010 r. nie podjęłam żadnej pracy. Lekarz orzecznik stwierdził całkowitą niezdolność do pracy. Data powstania tej niezdolności

    czytaj dalej
    Porada
    26.06.2018 Kadry i płace Ubezpieczenia

    Jakie świadczenia z ZUS może otrzymać rodzina pracownika, który zmarł wskutek wypadku przy pracy

    Jeżeli w czasie wykonywania czynności zawodowych pracownik umrze, jego rodzina ma prawo ubiegać się o świadczenia z ZUS. Uprawnieni członkowie rodziny mogą w pierwszej kolejności uzyskać zasiłek pogrzebowy. Gdy śmierć pracownika nastąpiła wskutek wypadku przy pracy, rodzina ma możliwość uzyskania jednorazowego odszkodowania oraz wypadkowej renty rodzinnej.

    czytaj dalej
    Artykuł
    19.01.2018 Kadry i płace

    Zadania komisji powypadkowej ustalającej okoliczności i przyczyny wypadków w Służbie Celno-Skarbowej

    czytaj dalej
    Porada
    15.01.2018 Kadry i płace Obrót gospodarczy Ubezpieczenia

    Kiedy pracownik, który uległ wypadkowi przy pracy, może ubiegać się od pracodawcy o świadczenie uzupełniające zasiłek z ubezpieczenia wypadkowego

    czytaj dalej
    Artykuł
    12.10.2014 Podatki

    Renty dla poszkodowanego pracownika są kosztem podatkowym - interpretacja MF

    Wydatki na zapłatę renty dla poszkodowanego pracownika lub spadkobierców pracownika należy potraktować jako tzw. pracowniczy koszt prowadzonej działalności. Nie ma znaczenia zaprzestanie prowadzenia tej części działalności, w ramach której doszło do wypadku przy pracy. Tak wynika z interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach. Przedstawiamy fragment interpretacji w tej sprawie.

    czytaj dalej
    Porada
    28.04.2012 Kadry i płace Obrót gospodarczy

    Kto naprawi szkodę wyrządzoną przez pracownika innemu pracownikowi

    Jeden z naszych pracowników uległ wypadkowi przy pracy, którego sprawcą był inny pracownik. W wyniku wypadku został zniszczony prywatny laptop poszkodowanego pracownika, którego używał w pracy do celów służbowych. Kto w takiej sytuacji powinien wypłacić odszkodowanie za wyrządzoną szkodę - my, jako pracodawca, czy pracownik, który spowodował wypadek?

    czytaj dalej
    Porada
    12.01.2012 Obrót gospodarczy Ubezpieczenia

    Jak postępować w razie wypadku przy pracy pracownika, a jak, gdy wypadkowi ulegnie zleceniobiorca

    Ustawa wypadkowa ma zastosowanie nie tylko do pracowników, ale także do innych osób, które podlegają ubezpieczeniu wypadkowemu na podstawie ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. W zależności od tego, z jakiego tytułu dana osoba podlega ubezpieczeniu wypadkowemu, w razie wystąpienia wypadku przy pracy należy stosować nieco odmienne procedury związane ze zgłoszeniem wypadku, ustaleniem jego okoliczności

    czytaj dalej
    Porada
    17.12.2011 Podatki Obrót gospodarczy

    Kiedy odszkodowanie i renta wypłacone pracownikowi poszkodowanemu wskutek wypadku przy pracy są kosztem podatkowym

    Pracownik uległ wypadkowi przy pracy. W związku z tym uzyskał od nas jednorazowe odszkodowanie wynikające z przepisów prawa pracy. Dodatkowo zasądzono od naszej spółki zwrot kosztów leczenia, jednorazowe zadośćuczynienie wynikające z przepisów prawa cywilnego oraz miesięczną rentę. Czy takie świadczenia wypłacane na podstawie wyroku sądu będą stanowić dla nas koszt uzyskania przychodu? Czy możemy zaliczyć

    czytaj dalej
    Porada
    07.11.2011 Podatki Ubezpieczenia

    Jak skorygować rozliczenia składkowo-podatkowe po cofnięciu pracownikowi prawa do zasiłku z ubezpieczenia wypadkowego

    Od 4 lipca br. zatrudniliśmy pracownika, a 20 lipca ucierpiał on w wypadku przy pracy, zakwalifikowanym w ten sposób przez zespół powypadkowy. Pracownik był w trakcie okresu wyczekiwania na świadczenie chorobowe, ale bez wyczekiwania otrzymał zasiłek z ubezpieczenia wypadkowego za 15 dni zwolnienia lekarskiego (od 20 lipca do 3 sierpnia). Niedawno jeden ze świadków incydentu, też pracownik, ujawnił

    czytaj dalej
    Porada
    07.09.2011 Ubezpieczenia

    Czy pracodawca powinien złożyć za pracownika dokumentację wymaganą do przyznania renty wypadkowej

    Pod koniec września 2010 r. pracownica uległa wypadkowi przy pracy. Od tego czasu przebywa na zwolnieniach lekarskich i odbywa zalecane rehabilitacje. Mimo to jej stan zdrowia nie uległ poprawie (w dalszym ciągu jest niezdolna do pracy). Pracownicy skończył się zasiłek chorobowy, a obecnie jest na świadczeniu rehabilitacyjnym. Czy pracownica może ubiegać się o przyznanie renty wypadkowej? Jakie dokumenty

    czytaj dalej
    Porada
    13.02.2005 Ubezpieczenia

    Czy ZUS powinien wypłacać 100% zasiłku chorobowego z tytułu wypadku przy pracy w gospodarstwie rolnym po ustaniu tego ubezpieczenia?

    Uległem wypadkowi przy pracy w gospodarstwie rolnym19 listopada 2004 r. Do końca grudnia 2004 r. zasiłek chorobowy otrzymywałem z KRUS. Jednocześnie prowadzę zakład stolarski. Od 1 stycznia 2005 r. zmieniłem formę opodatkowania na zasady ogólne i zgłosiłem się do ubezpieczeń społecznych w ZUS, w tym również do ubezpieczenia chorobowego. Od 1 stycznia 2005 r. zasiłek chorobowy wypłaca mi ZUS, jednak

    czytaj dalej
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.