Spółka zakupiła samochód osobowy elektryczny. Jak wprowadzić go do ewidencji i rozliczać wydatki związane z jego eksploatacją? W jaki sposób go amortyzować? Czy obowiązuje tu limit 50% kwot podatku VAT? Jak rozliczać koszty ładowania tego samochodu ponoszone przez pracownika „na mieście”?
W maju 2022 r. dokonaliśmy ulepszenia środka trwałego w wysokości 6 000 zł. Jednostka w polityce rachunkowości posiada zapis, że wydatki na prace ulepszeniowe nieprzekraczające 10 000 zł w danym roku nie zwiększają wartości początkowej, tylko są odnoszone bezpośrednio w koszty. W grudniu 2022 r. dokonane jednak zostało kolejne ulepszenie tego środka trwałego na kwotę 9 000 zł. Jakich zapisów w księgach
Podatnik prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą chce wprowadzić do firmowego majątku zestaw drogich elektronarzędzi, które kupił 2 lata temu. Nie ma niestety dowodów zakupu tych narzędzi. Jak powinien ustalić ich wartość początkową?
Podatnik kupił używany samochód dostawczy. Najpierw wprowadził go do ewidencji środków trwałych, a dopiero później dokonał jego przerejestrowania. Czy opłata rejestracyjna powinna zwiększać wartość początkową środka trwałego?
W przepisach ustawy o VAT obowiązujących od 1 kwietnia 2014 r. ustawodawca w ramach zasady ogólnej przyjął pewne uproszczenie polegające na tym, że pojazdy samochodowe o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony są wykorzystywane w 50% do celów związanych z działalnością gospodarczą i w 50% do innych celów, np. prywatnych. Natomiast 100% odliczenie przysługuje tylko w stosunku do pojazdów samochodowych
Środki trwałe są w wielu (jeśli nie w większości) przedsiębiorstwach kluczowym zasobem prowadzonej działalności gospodarczej. Im większy jest ich udział w ogólnej wartości aktywów, tym większego znaczenia nabiera problematyka prawidłowej ich wyceny nie tylko według prawa bilansowego, ale w szczególności według uregulowań ustaw o podatku dochodowym. Podstawowa trudność związana jest z wyborem, czy dany
Kupiłem od polskiego kontrahenta maszynę do produkcji, którą wprowadziłem do środków trwałych. Faktura została wystawiona 18 listopada na kwotę netto 150 000 euro. Tego samego dnia dokonałem zapłaty środkami z kredytu bankowego. 29 listopada maszyna została przekazana do używania. Kredyt będzie spłacany w ratach po przekazaniu maszyny do używania. VAT naliczony odliczyłem w całości w ramach rozliczeń