Zwrot kosztów ładowania elektrycznego samochodu służbowego nie stanowi przychodu pracownika, jeżeli jest dokonywany w wartościach faktycznie przez niego poniesionych. Ewentualna nadwyżka ponad poniesiony przez pracownika wydatek na ładowanie powinna albo zostać zwrócona pracodawcy, albo zaliczona do przychodu pracownika ze stosunku pracy. Takie stanowisko potwierdził Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej
Szef Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) może z urzędu (czyli z własnej inicjatywy) zmienić wydaną wcześniej przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) interpretację indywidualną. Dzieje się tak, jeśli stwierdził jej nieprawidłowość, uwzględniając w szczególności orzecznictwo sądów, Trybunału Konstytucyjnego lub Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Szef KAS nie jest w tym zakresie
W zasadzie każdy z oferowanych benefitów stanowi dla pracowników opodatkowany i oskładkowany przychód ze stosunku pracy. Jednak po spełnieniu określonych warunków istnieje możliwość zaoszczędzenia na ww. należnościach publicznoprawnych od przekazanych świadczeń. W przypadku wątpliwości w kwestii dopuszczalności wyłączenia danego świadczenia z podstawy wymiaru podatku i składek ZUS rekomendujemy, aby
Od 1 stycznia 2022 r. zmieniły się zasady ustalania ryczałtów za wykorzystywanie samochodów służbowych do celów prywatnych. O wysokości ryczałtu decyduje obecnie moc silnika, a nie jego pojemność. Wysokość ryczałtów nie zmieniła się. Nadal wynoszą one 250 i 400 zł.
Kwota ryczałtu za używanie przez pracownika samochodu służbowego do celów prywatnych nie obejmuje kosztów zużytego w tych celach paliwa. Pracodawca powinien wartość takiego paliwa doliczyć pracownikowi do jego przychodów ze stosunku pracy. Takie stanowisko zajął Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach w interpretacji, której fragment przedstawiamy.
Od 1 stycznia 2015 r. pracodawcy organizujący dowóz do pracy nie będą ustalać z tego tytułu opodatkowanego przychodu dla pracowników. Ponadto z tym dniem zniesiony zostanie obowiązek corocznego sprawdzania prawidłowości dokumentów rozliczeniowych ZUS. Od 1 kwietnia 2015 r. pracodawcy przyjmujący pracownika do pracy na to samo stanowisko, które wcześniej zajmował, będą mogli uznawać zaświadczenia lekarskie
Od 1 stycznia 2015 r. wprowadzono do updof przepisy regulujące wprost sposób określania wysokości przychodu, jaki osiąga pracownik z tytułu używania samochodu służbowego do celów prywatnych. Przedstawiamy odpowiedzi na pytania, jakie wpłynęły w tej sprawie do redakcji Mk.
Pracownik, który użytkuje samochód służbowy w celach prywatnych, osiąga zryczałtowany przychód w wysokości uzależnionej od pojemności silnika i liczby dni użytkowania tego pojazdu na warunkach określonych wprost w ustawie o pdof. Natomiast mimo wyroku TK z 2014 r. w sprawie nieodpłatnych świadczeń ryczałt za jazdy lokalne nadal należy traktować jako przychód pracownika, który podlega opodatkowaniu.
Podróże służbowe są elementem organizacji pracy u większości pracodawców. Z rozliczeniem delegacji wiążą się jednak liczne problemy - poczynając od kwalifikacji danego wyjazdu jako podróży, poprzez kwestie naliczania oraz wypłaty poszczególnych świadczeń dla pracowników i osób zatrudnionych na innej podstawie niż stosunek pracy, kończąc na rozliczaniu czasu pracy podczas delegacji. W artykule odpowiadamy
W naszej firmie pracownicy użytkują samochody służbowe o pojemności silnika do 1600 cm3 do celów prywatnych. Z tego tytułu doliczamy im co miesiąc do przychodu ryczałt w kwocie 250 zł. Pracownicy nie zwracają służbowych samochodów na czas ich nieobecności w pracy. Dotychczas od całego przychodu tych osób potrącaliśmy podatek i składki ZUS. Czy nasze postępowanie jest prawidłowe?
Kwota ryczałtu za używanie przez pracownika samochodu służbowego do celów prywatnych nie obejmuje kosztów zużytego w tym celu paliwa. Pracodawca powinien wartość takiego paliwa doliczyć pracownikowi do jego przychodów ze stosunku pracy. Takie stanowisko zajął Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach w interpretacji, której fragment przedstawiamy.
Od 1 kwietnia 2014 r. pracodawcy, którzy chcą skorzystać z pełnego odliczenia VAT m.in. od samochodów nieprzekraczających 3,5 tony, muszą udowodnić przed organem podatkowym, że taki pojazd jest wykorzystywany wyłącznie do działalności gospodarczej. Oznacza to często konieczność skorygowania przez służby kadrowo-płacowe dotychczas używanych umów oraz regulaminów dotyczących powierzenia tych pojazdów
Można zaryzykować twierdzenie, że każda firma korzysta z samochodów w celach służbowych. Rozliczenia podatkowe związane z korzystaniem z samochodów będących własnością firm, leasingowanych oraz prywatnych, mają swoją specyfikę. W opracowaniu tym przedstawiamy rozwiązania podatkowych problemów podatników związanych z korzystaniem z samochodów do celów służbowych.
Jeden z naszych pracowników wyjechał w delegację w celu wykonania obowiązków w oddziale firmy, znajdującym się w innym mieście niż jego stałe miejsce pracy. Pracownik odbył podróż samochodem służbowym. Jak w przedstawionej sytuacji rozliczyć jego czas pracy? Czy w związku z tym, że pracownik prowadził samochód, aby dojechać do miejsca delegacji nie przewożąc innych pracowników, należy uznać, że czas