W Ministerstwie Finansów rozpoczęto prace nad kolejnymi zmianami w PIT i CIT. Celem proponowanych zmian jest uporządkowanie przepisów updof i updop, wyeliminowanie wątpliwości i rozbieżności interpretacyjnych oraz uszczelnienie systemu podatkowego. Zmiany dotyczą m.in. ulgi termomodernizacyjnej i ulgi IP BOX, zagranicznych spółek kontrolowanych, cen transferowych i fundacji rodzinnych. Rząd ma zająć
Przejęcie przez spółkę córkę swojej spółki matki (tzw. połączenie odwrotne) nie będzie optymalizacją podatkową, o ile jest uzasadnione ekonomicznie. Taki sposób postępowania nie ma sztucznego charakteru, jak również nie jest sprzeczny z ustawą czy celami ustawodawcy. Tym samym nie ma tu zastosowania klauzula przeciw unikaniu opodatkowania. Tak wynika z opinii zabezpieczającej wydanej przez Szefa KAS
W przypadku przekształceń przedsiębiorców należących do sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP), którzy otrzymali wsparcie w ramach tarczy finansowej, nie ma ryzyka utraty wsparcia. Taką korzystną wykładnię potwierdziły komunikaty Ministerstwa Finansów i Polskiego Funduszu Rozwoju (dalej: PFR).
Prawo do skorzystania przez wierzyciela z ulgi na złe długi zależy od wielu czynników. Jednym z nich jest status dłużnika, który w momencie korekty należnego VAT nie może być w trakcie postępowania restrukturyzacyjnego, upadłościowego lub likwidacji. W obecnej sytuacji zagrożenia istnienia wielu firm warto zwrócić uwagę na ten problem, który może zablokować możliwość skorzystania z ulgi i obniżenia
Jednostki, wobec których ogłoszono upadłość, nie muszą zatwierdzać i badać swoich sprawozdań finansowych. Obowiązku tego nie będą miały również jednostki objęte postępowaniem restrukturyzacyjnym, w którym ustanowiono zarządcę. Zmianę wprowadziła ustawa o Krajowym Rejestrze Zadłużonych, ale ma ona wejść w życie dopiero 1 grudnia 2020 r.
Dochody podatników podatku dochodowego dokonujących transakcji z podmiotami powiązanymi będą szacowane przez organy podatkowe według nowych zasad. Przedsiębiorcy dokonujący takich transakcji powinni jak najszybciej przygotować się do nowych standardów przeprowadzania kontroli cen transferowych oraz nowych oczekiwań organów. Podstawowym celem zmian jest ograniczenie kompleksowości kontroli tego rodzaju
Jestem dyrektorem jednego ze szpitali, w stosunku do którego zostało wszczęte postępowanie restrukturyzacyjne na podstawie ustawy z 15 kwietnia 2005 r. o pomocy publicznej i restrukturyzacji publicznych zakładów opieki zdrowotnej. Z częścią załogi zawarłem ugody restrukturyzacyjne, których przedmiotem są zobowiązania zakładu wynikające z „ustawy 203”. Czy do zakończenia postępowania restrukturyzacyjnego
Od 1 stycznia 2016 r. zaczęły obowiązywać przepisy ustawy - Prawo restrukturyzacyjne. Większa dostępność metod i sposobów restrukturyzacji zobowiązań przez dłużników będzie wpływała z pewnością na działalność i strategie firm windykacyjnych. Już w założeniach ustawy zakładano, że Prawo restrukturyzacyjne ma uchronić przedsiębiorstwa znajdujące się w tarapatach finansowych przed agresywną windykacją
Od 1 stycznia 2016 r. zadłużony przedsiębiorca uzyska nowe możliwości przeprowadzenia restrukturyzacji przedsiębiorstwa. Może to zapobiec likwidacji firmy. Zadłużone przedsiębiorstwa będą mogły złożyć wniosek o rozłożenie na raty należności wobec ZUS, z wyjątkiem składek finansowanych przez ubezpieczonych.
Spółka komandytowo-akcyjna (dalej: SKA) powinna być traktowana jako spółka kapitałowa dla celów opodatkowania lub zwolnienia z podatku od czynności cywilnoprawnych - wyrok NSA z 7 sierpnia 2014 r. (sygn. akt II FSK 1980/12).
Spółka A (spółka akcyjna, rezydent polski) jest w 100% zależna od spółki B (spółka akcyjna, rezydent polski). Spółka B jest w 100% zależna do spółki C (rezydent niemiecki). W czerwcu 2011 r. zapadła decyzja o przeprowadzeniu restrukturyzacji w grupie. W wyniku restrukturyzacji 100% akcjonariuszem spółki A powinna stać się spółka C. W jaki sposób dokonać takiej restrukturyzacji i jak ująć zdarzenia
14 października 2002 r., działając na podstawie art. 23 ustawy z 30 sierpnia 2002 r. o restrukturyzacji niektórych należności publicznoprawnych od przedsiębiorców, złożyliśmy we właściwym urzędzie skarbowym wykaz wierzytelności, które: • były należne od przedsiębiorców, • nie zostały uregulowane przez dłużników przez okres co najmniej 90 dni od dnia powstania należności, • stanowiły przychód należny