Od 1 kwietnia 2013 r. zaczyna obowiązywać część zmian w ustawie o VAT wprowadzonych ustawą z 7 grudnia 2012 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2013 r., poz. 35; dalej: ustawa zmieniająca). W założeniach ustawodawcy większość zmian ma służyć uproszczeniu zasad rozliczania podatku. Jednak na pewno nie wszystkie wprowadzone zmiany są oczekiwane przez
Święta Bożego Narodzenia to okres zwyczajowego obdarowywania prezentami m.in kontrahentów. Wielu przedsiębiorców organizuje dla nich również spotkania świąteczne. W związku z tym mają oni wątpliwości, czy: ● powinni wartość ww. świadczeń uznać za przychód obdarowanego, ● mogą zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki poniesione na nabycie ww. świadczeń, ● należy potrącić od tych świadczeń składki
Celem wytworzenia wyrobu gotowego jest przede wszystkim jego sprzedaż. Zdarza się jednak, że wytworzone wyroby gotowe są przekazywane na potrzeby własne jednostki. W ciągu roku obrotowego wyroby gotowe są zazwyczaj ujmowane w księgach rachunkowych w stałych cenach ewidencyjnych. Stosowanie tych cen wymaga ustalania odchyleń od cen ewidencyjnych wyrobów gotowych, które korygują ich wartość do rzeczywistego
Pracodawca, który chce przekazać swoim pracownikom prezenty świąteczne lub zorganizować spotkanie z okazji świąt, może wykorzystać do tego celu np. środki obrotowe lub pochodzące z zfśs. Sfinansowanie tego rodzaju działalności z rachunku firmowego nie wymaga spełnienia przez pracowników lub inne obdarowane osoby żadnych kryteriów. Jeżeli jednak pracodawca zdecyduje o przeznaczeniu na ten cel środków
W czasie przedświątecznym wielu podatników dokonuje szczególnego rodzaju zakupów związanych z tym okresem. Padają liczne pytania o zasady rozliczania VAT. Prezentujemy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w tym zakresie. Spółka przekazuje pracownikom paczki świąteczne. Czy z tego tytułu powinna rozpoznawać VAT należny? Z okazji świąt zamierzamy przekazać najlepszym kontrahentom prezenty o wartości
Dla każdego przedsiębiorcy, który dba o swój pozytywny wizerunek, ponoszenie wydatków służących utrzymywaniu dobrych relacji z kontrahentami jest koniecznością. Konkurencja pomiędzy podmiotami gospodarczymi jest tak duża, że wydatki o tym charakterze stanowią obecnie standard w obsłudze klienta. Przekazywanie prezentów kontrahentom ma spowodować pozytywne postrzeganie przedsiębiorcy przez podmioty